Post
autor: Danek » 09 lip 2009, 17:58
Jeszcze jedno, źle ustawiona lub brak emulacji sondy podczas pracy na LPG rozwala mapę wtrysku benzyny i wtedy wtrysk przeważnie leje jak głupi. misio482, wszystko już na ten temat było opisane na forum także zrób sobie ze dwie mocne kawy i poszukaj w archiwum forum. Nie pisz o zespole wtrysku gaźnik - to wtrysk, a nie gaźnik - bo jeszcze ktoś pomyśli, że i prawda. Silnik krokowy (błędna nazwa) w ABT to nastawnik przepustnicy. Był opisywany wielokrotnie.
Zabrudzenie przepustnicy w ABT raczej bym wykluczał gdyż jest ona cały czas (przynajmniej w trakcie odpalania silnika na benzynie) obmywana przez benzynę.
Na Twoim miejscu najpierw poszukałbym i wyeliminował przyczynę złej pracy na benzynie bo może się to wiązać również z tym Twoim zwiększonym spalaniem. Przede wszystkim zrób reset ECU (opisywany wielokrotnie) i zobacz czy jest poprawa, jeśli nie odepnij sondę i jeszcze raz reset, jeśli teraz nastąpi poprawa to wiele wskazuje na sondę. Jeśli poprawa nastąpiła od razu po pierwszym resecie to winna może być emulacja lub jej brak.
Możesz też podjechać na stację diagnostyczną i zrobić analizę spalin na benzynie i gazie to będziemy wiedzieli czy mieszanka jest za uboga czy za bogata.