Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] - Pomiar rezystancji TPS

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

[ABK 94r] TPS pytanie...

Post autor: Zib3l » 20 maja 2016, 08:45

Witam ponownie

Chciałbym wymienić TPS bo na allegro jest za 100 zł. Pytanie kto wie jak to adaptować w nowym ABK gdzie dokładnie w VCDS? Czy na jakimś kanale czy jak ? Bo się boje że jak wymienię to będzie gorzej na początku i samo się nie zaadaptuje xD Bo jeżeli objawy szarpania na wolnych przestają doskwierać po przegazowaniu, czasem kilkukrotnym to coś czuję że to może być to.

Czytałem kompendium i inne i nie widziałem konkretów co do adaptacji tylko, że "w VAG" ale co gdzie jak dokładnie to nikt nie wie...?

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 20 maja 2016, 12:33

Ja tps wymieniałem o tak bez adaptacji i działa.

Zawsze można zrobić autoadaptację.

TPS warto sprawdzić miernikiem bo jeśli jest sprawny to nie ma co wymieniać.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4668
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 maja 2016, 14:25

Chyba wchodziło się w basic settings w odpowiedniej grupie aby się zaadaptował (ale to dopiero w późniejszych rocznikach).

Zamiast adaptacji można ustawić TPS tak aby przy zamkniętej przepustnicy był 1V na środkowym.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 20 maja 2016, 15:34

Ja mam najnowsze ABK jakie jest, w teorii, bo mam Audi A6 więc u mnie powinno być VAGowane. W VAG w jakiej grupie można sprawdzić otwartość przepustnicy to nie będę miernikował xD

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4668
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 maja 2016, 16:13

Ma pokazywać 0-3 stopni otwarcia przepustnicy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 20 maja 2016, 17:02

Jaki kanał i grupa

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 maja 2016, 17:03

Zib3l, nie wiem jak szukałeś ale na forum było to opisywane nie raz jak robić tą adaptacje z vag'iem czy bez.
maciek889 pisze:Ma pokazywać 0-3 stopni otwarcia przepustnicy.
bardziej 0 ;-)
chlebek pisze:Ja tps wymieniałem o tak bez adaptacji i działa.
on będzie działał tyle że nie zawsze w pełnym zakresie lub będzie nawet większe spalanie bo bedzie pokazywał uchyloną przepustnicę
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 22 maja 2016, 11:00

Na VAG przepustnica pokazuje 0 i w tym momencie tak ładnie coś w niej przeskakuje i wtedy jest 0. Na 16% stoi nieco dłużej niż na innym wychyleniu jak sprawdzałem ale to chyba nie ma nic wspólnego z problemami wolnych obrotów xD Wydaje się działać

Xpac

[B4 2.0 ABK] CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY

Post autor: Xpac » 19 lis 2016, 19:59

Witam. Sprawdziłem dzisiaj miernikiem czujnik położenia przepustnicy i niestety ma przerwy w dwóch momentach ... i teraz pytanie czy kupić nowy zamiennik, czy używany oryginał narażając się na to, że też będzie uszkodzony, przecież minęło już ponad 20 lat ...

nowy zamiennik allegro:
http://allegro.pl/czujnik-polozenia-prz ... 99933.html

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lis 2016, 21:07

Xpac, chyba wolałbym używany, a co tego tego co podałeś to ktoś z forum zakładał go ale nie wiem czy do dziś się sprawuje dobrze.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Xpac

Post autor: Xpac » 19 lis 2016, 21:44

PieterB pisze:Xpac, chyba wolałbym używany, a co tego tego co podałeś to ktoś z forum zakładał go ale nie wiem czy do dziś się sprawuje dobrze.
Też bym wolał oryginał, ale boję się, że przyjdzie też uszkodzony, kto przed demontażem na złomie sprawdza aż tak dokładnie cześć, wyślą mi czujnik razem z przepustnicą w stanie dobrym, 14 dni gwarancji rozruchowej ....

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 lis 2016, 08:18

Xpac, moim zdaniem i tak ryzykujesz i tak, bo ten chiński wynalazek tez długo może nie podziałać. Także musisz się na coś zdecydować.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Xpac

Post autor: Xpac » 23 lis 2016, 23:11

PieterB pisze:Xpac, moim zdaniem i tak ryzykujesz i tak, bo ten chiński wynalazek tez długo może nie podziałać. Także musisz się na coś zdecydować.
Kupiłem oryginalny używany za 50zł, sprawdzałem miernikiem i nie ma przerw, niestety sam nie poradzę z wymianą, żeby nie ta blacha, która otacza przepustnice to by było super... pytanie, czy po wyjęciu przepustnicy ta zielona uszczelka jeszcze będzie się nadawać do powtórnego montażu, czy trzeba wycinać z arkusza ??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 lis 2016, 15:29

Xpac, ej no bez przesady tą blachę trzymają 2 śrubki na klucz chyba 10 i demontaż bardzo ławy. Problem możesz mieć gdzie indziej; po montażu tps trzeba zrobic adaptację albo vagiem albo na miernik zależnie od rocznika.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Xpac

Post autor: Xpac » 25 lis 2016, 11:18

PieterB pisze:Xpac, ej no bez przesady tą blachę trzymają 2 śrubki na klucz chyba 10 i demontaż bardzo ławy. Problem możesz mieć gdzie indziej; po montażu tps trzeba zrobic adaptację albo vagiem albo na miernik zależnie od rocznika.
Czytałem gdzieś, że w roczniku 93r. ABK nie trzeba robić adaptacji ??

https://audi80.pl/b4-abk-adaptacja-p ... t50911.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga