Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0] POZIOM OLEJU

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 13 mar 2007, 22:25

Dzieki Czarek,sie ma praktykę!
Jasiu

[ Dodano: 2007-03-13, 22:29 ]
Panowie
Przerwa-TERAZ MY !

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 13 mar 2007, 22:40

OK rozumiem.
Widzę zaworek ( czarny, plastikowy "kapselek" ) i sprężynę.

Może na foto z komórki cos bedzie widać:

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 13 mar 2007, 22:54

No właśnie to jest TO!
Ciesze się że ten temat jest na tapecie to naprawdę ważne.
Jasiu

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 23:03

Kiedyś bawiłem się sprawdzając ten zaworek ciśnieniem powietrza, ale już nie pamiętam w ktorą to stronę ma działać. Jakby dalej były problemy z tym opadającym olejem to sprawdźcie czy się zaworek nie zaciął w pozycji otwartej. Ja takie egzemplarze od razu do kosza wyrzucam bo szkoda na nie czasu. Jak sie zaciął raz to i drugi się zatnie. Jak komuś nie przeszkadza, to od biedy można z tym jeździć, ale czy warto oszczędzac na naszych niuniach?

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 13 mar 2007, 23:08

dobrze że zbliża mi sie wymiana i napewno kupie filtrona :-D

[ Dodano: 2007-03-13, 23:08 ]
teraz mam MANN

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 23:15

Mann nie jest zły, jest nawet dobry. Ja po prostu kiedyś kupiłem 100 filtrów tego producenta i teraz już sobie tym głowy nie zawracam. Wyciągam z pudełka i wiem, że jest ok. Kupiłem kiedyś kilka filtrów z wyprzedaży z salonu Audi/VW. Niby tanio bo po 9 PLN i z oryginalnym logo. Myślałem, że to coś dobrego, ale jak zobaczyłem że filtr cieknie na metalowym zawinieciu blachy to je wszystkie bez wyjątku na złom posłałem. Nawet oleju nie powąchały i poszły do huty. Kicha jak 150 i to pod szyldem markowej firmy.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 13 mar 2007, 23:18

Ja założyłem MANN-a i zauważylem że po odpaleniu silnika, zawory raz klekocą a raz nie.Czyżby powodem był ten zawór...ciekawe?

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 13 mar 2007, 23:19

IC69 pisze:Ja założyłem MANN-a i zauważylem że po odpaleniu silnika, zawory raz klekocą a raz nie.Czyżby powodem był ten zawór...ciekawe?
he he ja mam tak samo :mrgreen:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 23:24

Mogę mieć rację z tym zaworkiem ale mogę rownież sie mylić. Nie zmieniajcie na gwałt filtrów, bo to nie o to chodzi. Opisałem swoje doświadczenia, które wcale nie muszą się potwierdzić w waszych autach. Proponuję przy wymianie oleju dołożyć kilka złotych na lepszy filtr i po prostu poeksperymentować. Ja nie wymieniam oleju w stacjach gdzie filtr jest gratis, bo wiem ile on może być wart.

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 13 mar 2007, 23:26

ja mialem podobno sytuacje u siebie w kilku samochodach i jest to zupelnie normalne.jak silnik chodzi to przeciez rozbryzguje wszedzie ten olej,a jak ostygnie to wszystko splywa...zreszta nawet w instrukcjach obslugi samochodow nawet pisze ze sie nie sprawdza poziomu oleju jak jest cieply tylko na zimnym silniku

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 23:34

Nawet nie przypuszczam żeby Doc lub Wilu8 nie znali tej zasady. To podstawa . My po prostu szukamy innych możliwych przyczyn, które niekoniecznie muszą się sprawdzać.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 14 mar 2007, 00:35

mrx1983 pisze:ak silnik chodzi to przeciez rozbryzguje wszedzie ten olej,a jak ostygnie to wszystko splywa
U wilu jest odwrotnie kumasz ? Jak silnik ostygnie, oliwa spłynie do miski to ma mniej na bagnecie niż na rozbryzganym, odpalonym.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 14 mar 2007, 10:27

Witam
Pamiętajmy o jednym,filtr w audiczce zamocowany jest prawie pionowo więc niema takiej możliwości iz wypłynie z niego cały olej,jeśli ten zaworek jest nieszczelny albo wogóle go niema olej może splynąc do miski tylko z kanałów wyżej położonych,minimalnie zapowietrzając układ olejenia,to własnie może być przyczyną stuków regulatorów przy rannym rozruchu silnika.
Cieszę się iż temat poruszył wszystkich prawdziwych znawców.
Jasiu

[ Dodano: 2007-03-14, 10:29 ]
Co do jakości filtrów to zgadzam się całkowicie Man to jest to.

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 14 mar 2007, 10:36

Doc pisze:mrx1983 napisał/a:
ak silnik chodzi to przeciez rozbryzguje wszedzie ten olej,a jak ostygnie to wszystko splywa
U wilu jest odwrotnie kumasz ? Jak silnik ostygnie, oliwa spłynie do miski to ma mniej na bagnecie niż na rozbryzganym, odpalonym.

no wlasnie o tym mowie zawsze na cieplym bedzie wiecej pokazywac :-D sprawdzalem to zjawisko w 20 samochodach roznych marek :-)

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 14 mar 2007, 20:46

mrx1983 pisze:no wlasnie o tym mowie zawsze na cieplym bedzie wiecej pokazywac :-D sprawdzalem to zjawisko w 20 samochodach roznych marek :-)
To wytłumacz mi jakim cudem tak się dzieje ? Bagnet chodzi po całym silniku, obciera się aby zaznaczyć na sobie stan oleju ? :mrgreen:
Ja w 40 samochodach miałem zawsze zupelnie odwrotnie. Olej ścieka podczas postoju do miski i wóczas na bagnecie jest go wiecej - przecież to jest zupełnie naturalne, logiczne i zgodne z prawami fizyki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga