[B4 2.0] POZIOM OLEJU
Kiedyś bawiłem się sprawdzając ten zaworek ciśnieniem powietrza, ale już nie pamiętam w ktorą to stronę ma działać. Jakby dalej były problemy z tym opadającym olejem to sprawdźcie czy się zaworek nie zaciął w pozycji otwartej. Ja takie egzemplarze od razu do kosza wyrzucam bo szkoda na nie czasu. Jak sie zaciął raz to i drugi się zatnie. Jak komuś nie przeszkadza, to od biedy można z tym jeździć, ale czy warto oszczędzac na naszych niuniach?
Mann nie jest zły, jest nawet dobry. Ja po prostu kiedyś kupiłem 100 filtrów tego producenta i teraz już sobie tym głowy nie zawracam. Wyciągam z pudełka i wiem, że jest ok. Kupiłem kiedyś kilka filtrów z wyprzedaży z salonu Audi/VW. Niby tanio bo po 9 PLN i z oryginalnym logo. Myślałem, że to coś dobrego, ale jak zobaczyłem że filtr cieknie na metalowym zawinieciu blachy to je wszystkie bez wyjątku na złom posłałem. Nawet oleju nie powąchały i poszły do huty. Kicha jak 150 i to pod szyldem markowej firmy.
Mogę mieć rację z tym zaworkiem ale mogę rownież sie mylić. Nie zmieniajcie na gwałt filtrów, bo to nie o to chodzi. Opisałem swoje doświadczenia, które wcale nie muszą się potwierdzić w waszych autach. Proponuję przy wymianie oleju dołożyć kilka złotych na lepszy filtr i po prostu poeksperymentować. Ja nie wymieniam oleju w stacjach gdzie filtr jest gratis, bo wiem ile on może być wart.
ja mialem podobno sytuacje u siebie w kilku samochodach i jest to zupelnie normalne.jak silnik chodzi to przeciez rozbryzguje wszedzie ten olej,a jak ostygnie to wszystko splywa...zreszta nawet w instrukcjach obslugi samochodow nawet pisze ze sie nie sprawdza poziomu oleju jak jest cieply tylko na zimnym silniku
Witam
Pamiętajmy o jednym,filtr w audiczce zamocowany jest prawie pionowo więc niema takiej możliwości iz wypłynie z niego cały olej,jeśli ten zaworek jest nieszczelny albo wogóle go niema olej może splynąc do miski tylko z kanałów wyżej położonych,minimalnie zapowietrzając układ olejenia,to własnie może być przyczyną stuków regulatorów przy rannym rozruchu silnika.
Cieszę się iż temat poruszył wszystkich prawdziwych znawców.
Jasiu
[ Dodano: 2007-03-14, 10:29 ]
Co do jakości filtrów to zgadzam się całkowicie Man to jest to.
Pamiętajmy o jednym,filtr w audiczce zamocowany jest prawie pionowo więc niema takiej możliwości iz wypłynie z niego cały olej,jeśli ten zaworek jest nieszczelny albo wogóle go niema olej może splynąc do miski tylko z kanałów wyżej położonych,minimalnie zapowietrzając układ olejenia,to własnie może być przyczyną stuków regulatorów przy rannym rozruchu silnika.
Cieszę się iż temat poruszył wszystkich prawdziwych znawców.
Jasiu
[ Dodano: 2007-03-14, 10:29 ]
Co do jakości filtrów to zgadzam się całkowicie Man to jest to.
Doc pisze:mrx1983 napisał/a:
ak silnik chodzi to przeciez rozbryzguje wszedzie ten olej,a jak ostygnie to wszystko splywa
U wilu jest odwrotnie kumasz ? Jak silnik ostygnie, oliwa spłynie do miski to ma mniej na bagnecie niż na rozbryzganym, odpalonym.
no wlasnie o tym mowie zawsze na cieplym bedzie wiecej pokazywac sprawdzalem to zjawisko w 20 samochodach roznych marek
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
To wytłumacz mi jakim cudem tak się dzieje ? Bagnet chodzi po całym silniku, obciera się aby zaznaczyć na sobie stan oleju ? :mrgreen:mrx1983 pisze:no wlasnie o tym mowie zawsze na cieplym bedzie wiecej pokazywac sprawdzalem to zjawisko w 20 samochodach roznych marek
Ja w 40 samochodach miałem zawsze zupelnie odwrotnie. Olej ścieka podczas postoju do miski i wóczas na bagnecie jest go wiecej - przecież to jest zupełnie naturalne, logiczne i zgodne z prawami fizyki.