Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2.0 3A] Regulacja dawki paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 15 kwie 2009, 13:10

Jak odepnę przepływomierz to obroty podskakują i utrzymują się do 1000 albo 1100obr/min, ale także nie mogłem wyregulować... nic na razie czekam aż kupię z kumplem zestaw do mierzenia ciśnienia paliwa wtedy będziemy próbowali wyregulować stare i nowe rozdzielacze;-)

pozdro
(\_____\=====OOOO=====/_____/)

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 15 kwie 2009, 13:53

to dobrze, mają się podnieść. poczekamy na Twój zestaw :)
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 15 kwie 2009, 15:19

Jeszcze pytanie...

Jak powinien pracować silnik po prawidłowej regulacji??? obroty jałowe powinny się wahać czy wskazówka obrotomierza powinna stać sztywno???

Pozdro
(\_____\=====OOOO=====/_____/)

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 15 kwie 2009, 19:10

powinna stać sztywno, w bezruchu. drobne wahania są dopuszczalne jak włączasz klimatyzację lub dobijaszz kierownicą do końca w lewo lub prawo.
jeśli obroty lekko Ci wahlują znaczy to że masz:
1. rozregulowaną dawkę
2. uszkodzony przepływomierz
3. nieszczelność w dolocie
4. wtryskiwacze leją różną dawkę
5. nieskalibrowany rozdzielacz, ale to już ostateczność

Z reguły lekkie wahlowanie (raczej wyczuwalne niż widoczne na obrotomierzu) wynika z punktu 2. Tym nie należy się jednak przejmować jeśli silnik normalnie pracuje, ponieważ nie idzie dostać idealnego przepływomierza z idealnym potencjometrem.
Pamiętaj, że ostateczna kalibracja w fabryce wykonywana jest za pomocą zatopionego potencjometra niedaleko wtyczki przy przepływomierzu. Nikt tego w warunkach normalnych nie reguluje (nawet po wymianie przepłwyki) stąd mogą być wahlowania.

Ktoś kiedyś napisał na PKA80 o wahlowaniu obrotów we wtrysku mechanicznym, zamiast robić taką rzeźbę z pomiarami wystarczy odbrzebać tą śrubę i ustawić.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 15 kwie 2009, 19:23

k44761 pisze:Ktoś kiedyś napisał na PKA80 o wahlowaniu obrotów we wtrysku mechanicznym, zamiast robić taką rzeźbę z pomiarami wystarczy odbrzebać tą śrubę i ustawić.
Pewnie piszesz o mnie :-)

Niedawno znalazłem w elsie właśnie instrukcję do ustawienia tego tą właśnie śrubeczką, wtedy nie miałem tych wartości i nie mogłem nigdzie tego dostać, nie miałem też elsy, i nikt nie wiedział. Udało mi się znaleźć tylko instrukcję serwisową, w której były takie a nie inne informacje.
KorNoLio

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 15 kwie 2009, 19:47

Witam,
Niedawno znalazłem w elsie właśnie instrukcję do ustawienia tego tą właśnie śrubeczką, wtedy nie miałem tych wartości i nie mogłem nigdzie tego dostać, nie miałem też elsy, i nikt nie wiedział. Udało mi się znaleźć tylko instrukcję serwisową, w której były takie a nie inne informacje.
Kornel, mógłbyś mi przesłać tą instrukcję na PW??

Czy dobrze rozumiem mówicie o zdarciu nalanego plastyku na potencjometr od strony zewn. i regulowaniu jakąś śrubką?
(\_____\=====OOOO=====/_____/)

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 15 kwie 2009, 19:51

Dokładnie :)

Kornel,
wtedy nie miałem tych wartości i nie mogłem nigdzie tego dostać, nie miałem też elsy, i nikt nie wiedział
- kiedyś trzeba było sobie jakoś radzić :) dobrze że da się to zrobic prościej, i najważniejsze na pracującym silniku.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 15 kwie 2009, 21:26

Ta jest od silnika NG bo nie ma w elsie informacji o silniku 3A. Nie mniej jednak potencjometr i jego wartości powinny być takie same.

http://rapidshare.com/files/221750484/2 ... 2.pdf.html
KorNoLio

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 15 kwie 2009, 21:33

Szkoda że nie mam wszystkich przyrządów tam opisanych :-/
Generalnie ja robiłem to troszeczkę inaczej, ale sprowadzało się to do tego samego.
Poza tym w tej instrukcji jest napisane, że jeśli nie da się wyregulować, naależy wymienić przepływomierz. To nie jest prawdą, wtedy wystarczy odkręcić 4 zalane śruby i wycentrować inaczej potencjometr...
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 15 kwie 2009, 22:12

k44761 pisze:Szkoda że nie mam wszystkich przyrządów tam opisanych :-/
Generalnie ja robiłem to troszeczkę inaczej, ale sprowadzało się to do tego samego.
Poza tym w tej instrukcji jest napisane, że jeśli nie da się wyregulować, naależy wymienić przepływomierz. To nie jest prawdą, wtedy wystarczy odkręcić 4 zalane śruby i wycentrować inaczej potencjometr...
Albo wymienić płytkę i wyregulować ponownie, też będzie działało.
KorNoLio

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 15 kwie 2009, 22:34

Gdzieś kiedyś natrafiłem na firmę, która zajmowała się projektowaniem i wykonywaniem potencjometrów na podłożu ceramicznym do zastosowań przemysłowych. Gdyby może znaleźć taką firmę, podesłać im rysunki i dane, możnaby zamówić kilka-kilkadziesiąt takich potencjometrów. Wtedy koszt byłby niższy. Postaram się odnaleźć, bo wynajdywanie tych przepływomierzy na giełdach i allegro jest coraz trudniejsze, a ja mam przynajmniej kilkanaście sztuk z rozwalonymi potencjometrami.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 15 kwie 2009, 23:25

Witam,
Gdzieś kiedyś natrafiłem na firmę, która zajmowała się projektowaniem i wykonywaniem potencjometrów na podłożu ceramicznym do zastosowań przemysłowych. Gdyby może znaleźć taką firmę, podesłać im rysunki i dane, możnaby zamówić kilka-kilkadziesiąt takich potencjometrów. Wtedy koszt byłby niższy. Postaram się odnaleźć, bo wynajdywanie tych przepływomierzy na giełdach i allegro jest coraz trudniejsze, a ja mam przynajmniej kilkanaście sztuk z rozwalonymi potencjometrami.
Bardzo dobry pomysł... byłbym zainteresowany takim potencjometrem... także się rozejrzę...

Ja w Lublinie znalazłem firmę, która dorabia uszczelki, z tym, że nie jestem pewien czy dorobią identyczną uszczelkę która się znajduje w rozdzielaczu nie byłem jeszcze u nich. Zainteresowałem się tym gdy znajomy powiedział, że miał porwaną uszczelkę w rozdzielaczu. A orientuję się ktoś apropo czy istnieje możliwość dorobienia takiej uszczelki??

Pozdrawiam
(\_____\=====OOOO=====/_____/)

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 16 kwie 2009, 09:38

Zdaje się, że nie istnieje taka możliwość, ponieważ uszczelka musi mieć odpowiednią grubość, odpowiednią twardość, odpowiednią rozciągliwość, być odporna na działanie benzyny, wysokich ciśnień i wysokiich temperatur.
Ta uszczelka pełni również rolę membran, więc kryterium odpowiedniej rozciagliwości musi być spełnione.
Nie wydaje mi się, żeby ktoś dorobił tak precyzyjną część, która zachowa parametry producenta.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 16 kwie 2009, 12:19

Jeden potencjometr w domu mam i jest działający, ale trzymam go na czarną godzinę, na pewno będzie potrzebny. W sumie mam całą przepływkę bez rozdzielacza nie pogiętą.
KorNoLio

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 16 kwie 2009, 12:23

Kornel, jaki masz numer tej przepływki i ile za nią chcesz?
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga