Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Regulator biegu jałowego potencjometr przepustnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
skt84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 sty 2010, 09:45
Lokalizacja: W-WO

Post autor: skt84 » 24 sie 2010, 20:09

jugo007 pisze:czujnik kupiony orginalny i wymieniony jest mała poprawa ale dalej ma napady jak przegazuje go do około 2tyś obrotów to przy spadaniu obrotów spadną za nisko i zgasmie
A kable i świece masz sprawne? Ja kiedyś tak miałem jeszcze po tankowaniu na stacji neste. Teraz jeżdżę na gazie więc problem nie występuje. Świece i kable są jak chłopaki mówią. Czyli świece NGK i kable BERU (drogie jednak znalazłem tanio w necie za ok 140 czy 160 zeta )

Ostatnio jednak jak była ulewa po dłuższej jeździe w konkretnej wodzie auto trochę szarpało potem wróciło do normy. Użyj szukajki bo naprowadzę cie na zły trop.

Z najtańszych sposobów to raczej bym zrezygnował z neste i ew. dolał trochę denaturatu do baku by pozbyć się wody, albo innego specyfiku. Jeśli się mylę to poprawcie mnie :)

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 29 sie 2010, 18:16

Czy TPS o oznaczeniu 037 907 385 Q będzie pasować do ABK?
Bo na allegro są nowe zamienniki po 95zł!
http://allegro.pl/item1193495150.html

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 03 wrz 2010, 12:57

to jest dobre pytanie...tez sie natknalem na taki tps ale ostatecznie poszukałem takiego z koncowką H (manual) lub M (automat). Nawet na intercars nie ma wymienionego silnika naszych audi do tego rodzaju czujnika...nigdzie nei znalazłem takiej informacji że mialby pasowac - tak to juz dawno bym go kupil. ale kto wie.. Może zaryzykuj i kup i powiesz nam czy pasuje :D

quattro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 03 wrz 2010, 14:14
Lokalizacja: Andrychów/Małopolska

Post autor: quattro81 » 03 wrz 2010, 14:26

witam :-) , mam aktualnie ten sam problem z TPS i także na allegro natknąłem się właśnie na te aukcje, ale po sprawdzeniu w katalogu online Helli numerów 037 907 385 Q oraz 037 907 385 H wychodzi, że w żaden sposób nie są one zamienne :-( - nawet wyglądają całkiem inaczej i chyba jedyną alternatywą w przypadku ABK jest jeszcze wersja TPS dla skrzyni automatycznej o nr 037 907 385 M
...a to linki do katalogu Helli:
http://www.hella.com/toc/en/0000D8eZTsq ... ramesetJsp
...z quattro zawsze idzie łatwo :D
było...Audi 90 2.3 20V quattro

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 04 wrz 2010, 10:19

aktualnie u siebie mam zalożony używany od automatu z koncówką "M" ...myślałem, że jak jezdził w automacie to mniej sie troche zużył bo nie trzeba gazu puszczać przy kazdej zmianie biegu wiec niby miałby sie mniej wytrzeć czy coś... heh myliłem się. W sumie u siebie miałem założone już 3 rozne TPS-y i efekt jest zawsze taki sam..czyli zadna poprawa.

Awatar użytkownika
marcin80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 19 sie 2008, 23:43
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: marcin80 » 04 paź 2010, 19:49

Witam. mam 1.8 90 km JN i z tego co udalo mi sie zaobserwowac to nie zamyka mi sie zawor dodatkowego powietrza, na nagrzanym silniku powinien byc zamkniety a u mnie nie jest i tak se mysle ze to moze byc wina za wysokich obrotow 1500rpm po przejechaniu 500-1000m. sprawdzalem go wedlud ksiazki czyli na zimnym spadly mi obroty na okolo 500rpm a na cieplym z 1500 na 900. i zastanawiam sie czy mozna go jakos wyczyscic, wymoczyc przeplukac?? bo nie chce nic uszkodzic bardziej bo tam przeciez wchodza jakies przewody. Wiec jak mozna go naprawic??
z gory dziekuje za pomoc

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 22 lut 2011, 06:57

HeavenQueen pisze:Czy TPS o oznaczeniu 037 907 385 Q będzie pasować do ABK?
Bo na allegro są nowe zamienniki po 95zł!l
Niestety nie :cry:

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 26 sie 2012, 23:41

Witam ja mam podobny problem. Auto ma podniesione obroty biegu jałowego do około 1400.. dzieje się tak tylko na ciepłym silniku po jego rozgrzaniu. O dziwo jeśli zgaszę auto i zapale ponownie problem chwilowo nie występuje i znowu się pojawia. Czy do wymiany cały potencjometr czy sam ten czujnik? I czy to wina tego w ogóle.. Wcześniej miałem problemy z odpalaniem ,ale wymiana regulatora ciśnienia rozwiązała problem może coś naruszyłem wymieniając ten regulator?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 27 sie 2012, 10:10

Na początek VAG-COM.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 27 sie 2012, 12:32

benek9202, Ja obstawiam lewe powietrze.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 27 sie 2012, 16:45

Lewe powietrze jak mogę sprawdzić?
Jadąc na Vag zaraz z 40 zeta ściągną.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 sie 2012, 16:57

benek9202 pisze:Lewe powietrze jak mogę sprawdzić?
Jadąc na Vag zaraz z 40 zeta ściągną.
trzeba sprawdzić cały układ dolotowy do silnika. Chodzi głównie o tą gumę co idzie od przepływomierza do przepustnicy. Moim zdaniem nie zaszkodzi też przepłukać krokowca może się zawiesza, ja miałem podobnie ale u mnie się trzymało tak ok 1000 obr po czyszczeniu spokój.
I nie trzeba z tym jechać na vag'a.
WRC is for boys.
Group B was for men.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 27 sie 2012, 17:13

yhym i krokowca przemyć w benzynie? jak mogę go zdjąć i gdzie się znajduje? silnik abk.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 sie 2012, 17:22

wygląda tak a znajduje się nad pokrywą zaworów na pewno go znajdziesz Obrazek
Przepłucz go najlepiej naftą po benzynie trzeba później go przesmarować ja psiknąłem swojego WD40.
WRC is for boys.
Group B was for men.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 27 sie 2012, 23:00

Czy chodzi o to co zaznaczyłem na zdjęciu?
Jak mam to rozebrać bo chciałbym sam to przemyć.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga