Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Regulator biegu jałowego potencjometr przepustnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
skt84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 sty 2010, 09:45
Lokalizacja: W-WO

Post autor: skt84 » 24 sie 2010, 20:09

jugo007 pisze:czujnik kupiony orginalny i wymieniony jest mała poprawa ale dalej ma napady jak przegazuje go do około 2tyś obrotów to przy spadaniu obrotów spadną za nisko i zgasmie
A kable i świece masz sprawne? Ja kiedyś tak miałem jeszcze po tankowaniu na stacji neste. Teraz jeżdżę na gazie więc problem nie występuje. Świece i kable są jak chłopaki mówią. Czyli świece NGK i kable BERU (drogie jednak znalazłem tanio w necie za ok 140 czy 160 zeta )

Ostatnio jednak jak była ulewa po dłuższej jeździe w konkretnej wodzie auto trochę szarpało potem wróciło do normy. Użyj szukajki bo naprowadzę cie na zły trop.

Z najtańszych sposobów to raczej bym zrezygnował z neste i ew. dolał trochę denaturatu do baku by pozbyć się wody, albo innego specyfiku. Jeśli się mylę to poprawcie mnie :)

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 29 sie 2010, 18:16

Czy TPS o oznaczeniu 037 907 385 Q będzie pasować do ABK?
Bo na allegro są nowe zamienniki po 95zł!
http://allegro.pl/item1193495150.html

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 03 wrz 2010, 12:57

to jest dobre pytanie...tez sie natknalem na taki tps ale ostatecznie poszukałem takiego z koncowką H (manual) lub M (automat). Nawet na intercars nie ma wymienionego silnika naszych audi do tego rodzaju czujnika...nigdzie nei znalazłem takiej informacji że mialby pasowac - tak to juz dawno bym go kupil. ale kto wie.. Może zaryzykuj i kup i powiesz nam czy pasuje :D

quattro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 03 wrz 2010, 14:14
Lokalizacja: Andrychów/Małopolska

Post autor: quattro81 » 03 wrz 2010, 14:26

witam :-) , mam aktualnie ten sam problem z TPS i także na allegro natknąłem się właśnie na te aukcje, ale po sprawdzeniu w katalogu online Helli numerów 037 907 385 Q oraz 037 907 385 H wychodzi, że w żaden sposób nie są one zamienne :-( - nawet wyglądają całkiem inaczej i chyba jedyną alternatywą w przypadku ABK jest jeszcze wersja TPS dla skrzyni automatycznej o nr 037 907 385 M
...a to linki do katalogu Helli:
http://www.hella.com/toc/en/0000D8eZTsq ... ramesetJsp

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 04 wrz 2010, 10:19

aktualnie u siebie mam zalożony używany od automatu z koncówką "M" ...myślałem, że jak jezdził w automacie to mniej sie troche zużył bo nie trzeba gazu puszczać przy kazdej zmianie biegu wiec niby miałby sie mniej wytrzeć czy coś... heh myliłem się. W sumie u siebie miałem założone już 3 rozne TPS-y i efekt jest zawsze taki sam..czyli zadna poprawa.

Awatar użytkownika
marcin80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 19 sie 2008, 23:43
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: marcin80 » 04 paź 2010, 19:49

Witam. mam 1.8 90 km JN i z tego co udalo mi sie zaobserwowac to nie zamyka mi sie zawor dodatkowego powietrza, na nagrzanym silniku powinien byc zamkniety a u mnie nie jest i tak se mysle ze to moze byc wina za wysokich obrotow 1500rpm po przejechaniu 500-1000m. sprawdzalem go wedlud ksiazki czyli na zimnym spadly mi obroty na okolo 500rpm a na cieplym z 1500 na 900. i zastanawiam sie czy mozna go jakos wyczyscic, wymoczyc przeplukac?? bo nie chce nic uszkodzic bardziej bo tam przeciez wchodza jakies przewody. Wiec jak mozna go naprawic??
z gory dziekuje za pomoc

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 22 lut 2011, 06:57

HeavenQueen pisze:Czy TPS o oznaczeniu 037 907 385 Q będzie pasować do ABK?
Bo na allegro są nowe zamienniki po 95zł!l
Niestety nie :cry:

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 26 sie 2012, 23:41

Witam ja mam podobny problem. Auto ma podniesione obroty biegu jałowego do około 1400.. dzieje się tak tylko na ciepłym silniku po jego rozgrzaniu. O dziwo jeśli zgaszę auto i zapale ponownie problem chwilowo nie występuje i znowu się pojawia. Czy do wymiany cały potencjometr czy sam ten czujnik? I czy to wina tego w ogóle.. Wcześniej miałem problemy z odpalaniem ,ale wymiana regulatora ciśnienia rozwiązała problem może coś naruszyłem wymieniając ten regulator?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 27 sie 2012, 10:10

Na początek VAG-COM.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 27 sie 2012, 12:32

benek9202, Ja obstawiam lewe powietrze.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 27 sie 2012, 16:45

Lewe powietrze jak mogę sprawdzić?
Jadąc na Vag zaraz z 40 zeta ściągną.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 sie 2012, 16:57

benek9202 pisze:Lewe powietrze jak mogę sprawdzić?
Jadąc na Vag zaraz z 40 zeta ściągną.
trzeba sprawdzić cały układ dolotowy do silnika. Chodzi głównie o tą gumę co idzie od przepływomierza do przepustnicy. Moim zdaniem nie zaszkodzi też przepłukać krokowca może się zawiesza, ja miałem podobnie ale u mnie się trzymało tak ok 1000 obr po czyszczeniu spokój.
I nie trzeba z tym jechać na vag'a.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 27 sie 2012, 17:13

yhym i krokowca przemyć w benzynie? jak mogę go zdjąć i gdzie się znajduje? silnik abk.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 sie 2012, 17:22

wygląda tak a znajduje się nad pokrywą zaworów na pewno go znajdziesz Obrazek
Przepłucz go najlepiej naftą po benzynie trzeba później go przesmarować ja psiknąłem swojego WD40.

benek9202
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 21 maja 2012, 23:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: benek9202 » 27 sie 2012, 23:00

Czy chodzi o to co zaznaczyłem na zdjęciu?
Jak mam to rozebrać bo chciałbym sam to przemyć.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl