Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] remont silnika 2.0 abt

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 19 sie 2016, 14:17

Hmm , to nie wiem może juz na to za późno ,ale czasem dochodzi do momentu kiedy stary samochod staje się skarbonką bez dna, może kiedys audi 80 bedzie na tyle kultowe ze warto bedzie reanimować trupy.Ale w tej chwili jeśli coś tam poważniejszego z silnikiem + ruda , to ja bym sie poważne zastanawiał czy z tym robić. Czasem za 2 tys. zl idzie kupić takie audi 80. W może dużo lepszym stanie nawet niż to co Masz (ciężko powiedzieć bo nie widzialem )

Xingu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 06 mar 2016, 17:24

Post autor: Xingu » 06 wrz 2016, 20:30

ruda tylko na nadkolu z prawej strony i z 4 odpryski na całym aucie

[ Dodano: 2016-08-20, 14:25 ]
Nie wiem czemu na gazie kopci dużo mniej niż na benzynie.Na pb nie ma czarnej chmury tak jak w przypadku zbyt bogatej mieszanki leci tylko niebieski dym a na lpg tego dymu jest sporo mniej bezradny_

[ Dodano: 2016-09-06, 20:30 ]
Po odłożeniu trochę kasy na dokończenie tego co się zaczęło podjechałem do innego mechanika żeby mi zrobił wycenę taką + - za wymianę pierścieni to mi powiedział ze koszt ok 1100zł... jeżeli by się chciało nowy olej do tego. Na próbie olejowej wyszło ze puszczają pierścienie.Czy serio tyle biorą za wymianę pierścieni czy on sobie taka cenę walnoł ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 wrz 2016, 21:00

Wg. mnie cena uczciwa jak za robotę + części.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 wrz 2016, 21:06

Xingu pisze:za wymianę pierścieni to mi powiedział ze koszt ok 1100zł...
jak za wymianę pierścieni to powiedział bym że tak sobie, ja za kapitalny remont całego dołu dałem chyba coś ok 1400 jak dobrze pamiętam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 wrz 2016, 21:20

A tak spytam tylko z ciekawości ile pali Pb ile bierze oleju? i czy znika płyn? bo mając około 11 barów mocno bym się zastanawiał czy aby na pewno to dół tym bardziej że dałeś jedną bardzo ważną wskazówkę a nikt tego nie poruszył temtu.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 06 wrz 2016, 21:42

Fakt 11 bar to dobry wynik,coś to podejrzane się wydaje panie kolego :-)

Xingu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 06 mar 2016, 17:24

Post autor: Xingu » 06 wrz 2016, 22:45

gazu dzisiaj sprawdzałem w jeździe mieszanej 11.6L/100 (70km trasa 30 miasto+ termostat żyjący własnym życiem) Płynu chłodniczego już nie ubywa(podklejone króćce na silikon) O dziwo po dolaniu ok 0.5l oleju elf 15w40 z jakimś tam dopiskiem sport (bo taki był tylko na cpn :-D ) od 200 km ubyło może z 100-150 ml a wcześniej siorpało po 1l/400km. 11 barów to ten poprzedni mechanik mi tyle powiedział a dzisiaj to nie wiem bo kręciłem rozrusznikiem a mechanik mierzył i powiedział ze pierścienie puszczają (chyba że chce zarobić). I powiedzcie czy można jakoś skopać głowice np źle zakładając uszczelniacze zaworowe ze niby źle nabite bo tez się spotkałem z taka opinia u gazownika jak zobaczył chmurę. Ten 1 mechanik miałby czas na zrobienie tych pierścionków gdzieś za tydzień dwa i wstępnie powiedział ze materiał +300 zl za robotę bo z rodziny :-P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 wrz 2016, 05:56

Xingu pisze:I powiedzcie czy można jakoś skopać głowice
Nie ma rzeczy nie możliwych. Mnie ciekawi czemu przed robotą głowicy nie kopcił a teraz po kopci. Skoro były by to pierścienie to przed jak i po tak samo by było, druga sprawa na Pb więcej kopci niż na LPG. Trzecia sprawa na zimnym nie kopci na gorącym tylko.


A ja jeszcze się spytam czy była robiona szczelność głowicy? i kto ją robił??

Xingu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 06 mar 2016, 17:24

Post autor: Xingu » 07 wrz 2016, 07:07

Głowica była oddana do zakładu wiec chyba sprawdzili choc szczerze nie wiem bo nie pytałem. W wolnym czasie podjade do 3 mechanika na kompresje i probe olejowa :-)

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 07 wrz 2016, 07:39

Sluchajcie ja mam okolo 11 barow na cylider i jedna swiece zawsze obrzygana. Silnik bierze mi olej (nawet duzo) i ucieka mi plyn chlodniczy ktory jak zmienialem i plukalem uklad mial mase brazowego osadu i oleju w sobie. Teraz wlalem g12 i juz troche km zrobilem. Juz 2 razy dolewalem. Ale widze ze zmienia znow kolor na metny i brazowy. Do tego plyn wspomagania jest brozowo zloty. Nie wiem czy to nie opilki metalu.

Silnik ciagnie dobrze ale martwia mnie te objawy. Jak sadzicie UPG? pierscien w pierwszego cylindra?
Pompa wspomagania sie juz sypie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 wrz 2016, 19:45

Xingu pisze:Głowica była oddana do zakładu wiec chyba sprawdzili choc szczerze nie wiem bo nie pytałem.
No to jakim prawem mechanik powiedział że zawory się jeszcze nadają? mi się wydaje ze mechanik poleciał tu po kosztach czyli sam na oko sprawdził a dał tylko na splanowanie.

Na ile opiera faktura z zakładu głowic.

Xingu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 06 mar 2016, 17:24

Post autor: Xingu » 07 wrz 2016, 19:51

150 zł

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 wrz 2016, 20:01

Z gumkami czy bez? kto je wymieniał?

Xingu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 06 mar 2016, 17:24

Post autor: Xingu » 07 wrz 2016, 20:26

Jeżeli chodzi o uszczelniacze to założone w tym zakładzie od głowic. Tam również dotarte zawory itp czyli kompletna głowica oddana i kompletna odebrana tylko skręcić cały silnik do kupy i odpalić.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 wrz 2016, 20:55

i jeszcze umyli??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga