Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Sam dodaje sobie gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 16 kwie 2019, 10:46

Mam do wyboru tego niebieskiego czujnika firmy:
-Meyle
-Febi
-Maxgear
-JP Group
-Trucktec
-Metzger
-Vemo

Hella nie biore pod uwage bo jest za drogi z wysyłką.
Krórą markę byście wybrali?
P.S.
Nie wierze, że na tyle firm tylko jedna się tu sprawdzi.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 kwie 2019, 16:43

A czemu zaczynasz od dupy strony?? najważniejsze w ABK jest przepływka... Myślisz że czujniczek za 30zł naprawi twoje problemy?? to się przeliczysz.....

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 17 kwie 2019, 14:20

https://allegro.pl/oferta/przeplywomier ... 7634887522
taki przepływomierz od diesla nada się do abk?

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 17 kwie 2019, 16:27

Nie, nie nada się.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4668
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 kwie 2019, 17:56

Jak się przełoży wnętrzności (płytkę potencjometru i sprężynę) to ponoć zadziała. Kiedyś znajomemu tak przerobiłem ale coś źle odpalał, zanim doszedłem czy to wina przepływomierza czy czegoś innego to sprzedał samochód.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 02 maja 2019, 19:35

Ja mam oryginalny ale uszkodzony przepływomierz i mi właśnie auto od kilku dobrych już miesięcy nie odpala za pierwszym razem jak jest zimny tylko najlepiej jest zakręcić na chwilke i za drugim razem już praktycznie bez kręcenia załapie.
Co ciekawe również jak pali mi z gazu (sekwencyjna instalacja z ciepłym startem) to jest tak samo.

[ Dodano: 2019-04-23, 10:37 ]
Jarewa pisze:A czemu zaczynasz od dupy strony?? najważniejsze w ABK jest przepływka... Myślisz że czujniczek za 30zł naprawi twoje problemy?? to się przeliczysz.....
Zrobimy tak, zamówiłem czujnik niebieski marki Hella z linku powyżej na iparts.
Zacznę od wymiany tego czujnika ponieważ z zabawą w naprawianie przepływomierza jest dużo roboty i więcej to potrwa.
Niech jedno wykluczy drugie.

[ Dodano: 2019-05-02, 19:35 ]
Czujnik niebieski wymieniony, ale nie ma żadnej poprawy.
Wziąłem się za przepływomierz i jest w 100% sprawny, dekielek od potencjometru zdjąłem i pracuje elegancko nie zawiesza się.
Niestety, ale dalej są podbicia obrotów na jałowym często chwilowe.
Dodam, że auto pali coraz gorzej zarówno na benzynie jak i na gazie, trzeba minimum te 2-3 razy zakręcić na zimnym aby zapalić jak jest zimny lub ostygnięty wtedy jest problem z paleniem.
Ręce opadają...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 maja 2019, 19:40

mateo1992 pisze:Wziąłem się za przepływomierz i jest w 100% sprawny,
Wzrokowo komputer mówi cos inne...

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 02 maja 2019, 19:52

No ale, co może być z nim nie tak w takim razie? Skoro potencjometr chodzi bez zacięć? również patrzyłem zmniejszając dawke potencjometrem i też można go zgasić nim więc wszystkie zakresy chodzą "wzrokowo" poprawnie.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 02 maja 2019, 20:44

Podpinasz miernik wsprawdzasz jakie ma napięcia na zaplonie bez odpinania wtyczki sprawdzasz czy ładnie idą do gory bez szarpnięć. Albo przesuń płytkę na miejsca gdzie nie są wytarte

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 maja 2019, 22:12

mateo1992 pisze:No ale, co może być z nim nie tak w takim razie? Skoro potencjometr chodzi bez zacięć? również patrzyłem zmniejszając dawke potencjometrem i też można go zgasić nim więc wszystkie zakresy chodzą "wzrokowo" poprawnie.
Wedle sterownika za mało pokazuje, wiec albo oszukuje albo masz dziurę w dolocie co też nie wspomniałem. Jak twierdzisz że przepływka dobra na 100% to szukaj dziury dość sporej w dolocie

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1042
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 02 maja 2019, 23:14

mateo1992, a to sprawdziłeś co pisałem?
Dodatkowo odczyty przepływomierza czy czujnika przepustnicy musisz zrobić manualnie, na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie, by sprawdzić stan ścieżek ww. czujników.
Bo na oko to... wiadomo co.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 03 maja 2019, 12:28

h/k pisze:Dodatkowo odczyty przepływomierza czy czujnika przepustnicy musisz zrobić manualnie, na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie, by sprawdzić stan ścieżek ww. czujników.
Podaj wartości jakie powinny być prawidłowe i przy jakich czujnikach.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 03 maja 2019, 13:40

Na zaplonie tps
Zamknięta przepustnica 1V +/-
Maksymalnie otwarta 5V u mnie bylo cos kolo 4,7V
Ma byc liniowa wartość napięcia rosnąca i malejąca miedzy pinami 1-2 oraz 2-3 stała oporność 1-3

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: mateo1992 » 03 maja 2019, 17:25

Od -1 do 3 jest na pinie 1-2
Od 4,5 jak wychylę potencjometr to jest 0,45 pin 2-3

[ Dodano: 2019-05-03, 17:25 ]
Co masz na myśli mówiąc TPS? Ja sprawdzałem piny w potencjometrze
Film który nagrałem z pracy potencjometru przy dodaniu gazu

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1042
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 04 maja 2019, 11:36

mateo1992 pisze:
h/k pisze:Dodatkowo odczyty przepływomierza czy czujnika przepustnicy musisz zrobić manualnie, na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie, by sprawdzić stan ścieżek ww. czujników.
Podaj wartości jakie powinny być prawidłowe i przy jakich czujnikach.
Czujniki te możesz sprawdzić VAGiem. Zakres : przepływomierz jak dobrze pamiętam wartości 0-100%, TPS na pewno 0-ok. 85°, przy czym mają się w obu wartości zmieniać stopniowo i bez żadnych skoków czy przerw.

Tutaj masz Kolego nieco o ABK:
https://audi80.pl/topics77/b4-20-ab ... t88845.htm

Zarówno jak jak i kolega Kogutiru mamy na myśli sprawdzenie na włączonym zapłonie i nie pracującym silniku... Mam obawy, że wybiórczo czytasz posty.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga