Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8S NE] silnik spala duże ilości oleju!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 23 sty 2008, 18:29

Świece sprawdzałem już wcześniej z ciekawości i to wykręciłem je nie po dłuższym przejeździe tylko po jeździe na krótkim odcinku w mieście i były suchutkie i nie miały żadnego nagaru.Mam trochę ulany silnik od spodu to może też wpływać nieznacznie na zużycie oleju,myślę że jak już to remont głowic,albo zaryzykować wymianę samych gumek za zaworach.

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 23 sty 2008, 19:31

i mozna wymienic uszczelke pod miską i pokrywą zaworów jakoś w przyszłym tygodniu u siebie sie tym zajme :-)

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 23 sty 2008, 19:57

Darek 80b3 ja to bym same uszczelniacze pomienial, kosz nie wielki co do samych uszczelniaczy, tylko troche roboty zegarmistrzowskiej :-P

descandida
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:10
Lokalizacja: WAŁBRZYCH

Post autor: descandida » 24 sty 2008, 22:45

witam, miałem ten sam problem, pojawił sie gdy pomocnik mechanika wlał do mojej 4 ltr oleju, bo myślał, że tyle wchodzi, niestety mylił sie efektem był pobór 1,2 ltr. oleju na 1000km, zmieniłem mechanika a ten zmienił uszczelniacze bez zrywania głowicy (150 pln) ubytkow oleju brak, (poprzedni twierdził, że inaczej się nie da jak ze zrywaniem , planowaniem itp. - koszt 450 PLN), pozostały mi jeszcze do wymiany simeringi, ale to już mniejszy problem,

Awatar użytkownika
Woyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 05 mar 2008, 11:54
Lokalizacja: Roźwienica

olej

Post autor: Woyto » 29 mar 2008, 21:53

cześć, mam ten sam problem w abt 2.0 i bierze jakieś0.7/100km-myśle że to uszczelniacze bo podobny problem miałem w golfie i jak wymieniłem już te "plastikowe" na nowe gumowe to po problemie <ok>

[ Dodano: 2008-03-29, 21:54 ]
sorki, miało być 0.7/1000 :lol:
Przyjmę quattro w dobre ręce...:)

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 29 mar 2008, 22:51

wymień uszczelniacze zaworów i powinno być dobrze a jeśli dalej będzie zużywą więcej oleju no to siedzą pierścienie tłokowe.
Hołowczyc20

KamilSmolen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 21 mar 2008, 13:10
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: [80\b3\1.8S\NE-89] silnik spala duże ilości oleju!

Post autor: KamilSmolen » 31 mar 2008, 12:21

Bartiss pisze:Witam wszystkich maniaków Audi 80!

Mam pewien problem. Mój silnik spala duże ilości oleju, średnio wychodzi jakiś litr oleju na 1200 km. to jest według mnie bardzo dużo. Co ciekawe silnik nie kopci cały czas niebieskim dymem, tylko jak odpalę go jak jest zimny, to puści "dymka" przez chwilę, lub gdy go mocno wkręcę na obroty. Co zrobić z tym fantem, czy wymiana tylko uszczelniaczy coś pomoże, czy to jest głębszy problem ?? :evil:
Miałem taki sam Problemik i wymiana uszelniaczy pomogła zero przepalania oleju koszt 200 zł z robocizną a mam takie samo autko więc sprubuj nie zaszkodzi. Pozdrawiam <ok>

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 02 kwie 2008, 03:42

Witam, tak w zasadzie to ile powinien brac oleju silnik tak jak wszystko w porzadku,a od jakiej wartosci powinno niepokoic?
U mnie, jesli mam dobre informacje i to wgiecie na bagnecie to 1litr okleśla,
to po wymianie oleju (byl mineralny, zmienilem na polsyntetyk) i filtra jak zalalem nowym do pelna (czyli z gornym wcieciem na bagnecie), to ubylo mi ok. 1/4 wciecia, wiec jakies 0,25-0,3l, a zrobilem 3000km, 80% w miescie.

magu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 26 mar 2008, 08:23
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: magu » 02 kwie 2008, 08:31

Witam.
200 PLN za wymianę uszczelniaczy? :shock: :shock: :shock:
Koledzy, żeby wymienić uszczelniacze na zaworach nie trzeba ściągać głowicy, nie trzeba bawić się w jakieś podłączanie przewodów ciśnieniowych w otwory świec, dawać na tacę ani nawet pościć przez dwa miesiące. Jedyne o czym trzeba zawsze pamiętać, to ustawić dany tłok w GMP, aby nam zawór nie wpadł do gara!!!. Wystarczy dwóch ludzi, kilka ogólnodostępnych narzędzi, godzinka roboty i gotowe.

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 21 maja 2008, 11:02

magu pisze:Jedyne o czym trzeba zawsze pamiętać, to ustawić dany tłok w GMP, aby nam zawór nie wpadł do gara!!![/b]. Wystarczy dwóch ludzi, kilka ogólnodostępnych narzędzi, godzinka roboty i gotowe.
Oświeżam ale mnie interesuje - możesz powiedzieć jakie narzędzia (4 cylindórwka) i jaka kolejnośc prac?
Audi 80 B3 PM 1991 sedan Comfort Edition Amethist Gray Metallic
PB only

magu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 26 mar 2008, 08:23
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: magu » 22 maja 2008, 12:14

Witam.
Na wstępie, jeżeli na swoim wyposażeniu masz tylko klucz do kół i najwyżej dwa śrubokręty, lepiej daj zarobić mechanikowi te 200PLN. Nie ukrywam, że trzeba lubić grzebać i posiadać trochę różnego złomu (imadło, wiertarka, kątówka itp.) żeby próbować coś tam zrobić. Czasem trzeba pokombinować i dorobić sobie potrzebne narzędzie. Jeżeli spełniasz te wymagania to:
Po pierwsze ściągasz wszystko żeby dobrać się do wałka rozrządu (w ABK tych dupereli trochę jest).
BARDZO WAŻNE! Zanim cokolwiek zaczniesz rozkręcać, sprawdź ustawienia wszystkich znaków, żebyś potem potrafił wszystko poskładać do kupy!!!
Luzujesz napinacz, ściągasz pasek, odkręcasz łożyska wałka rozrządu, ściągasz go i szklanki zaworów. Wykręcasz świece, wkładasz długi śrubokręt w otwór świecy. Za pomocą klucza kręcisz wałem korbowym i obserwujesz śrubokręt kiedy jest w najwyższym punkcie. Teraz możesz na tym cylindrze ściągać sprężyny zaworów. I tu trzeba wykombinować sobie jakąś dźwignię. Można próbować zagiętym kluczem oczkowym (jak dobrze pamiętam kiedyś posłużyła mi do tego 13) Koniec zaczepiasz o wkręconą śrubę łożyska wałka rozrządu, między talerz sprężyny a klucz podkładasz klin ale taki aby pozwolił dojść do klinów na trzpieniu zaworu. Ja już dźwignię dorobiłem sobie z kawałka grubszego płaskownika. Można podpatrzeć jakie narzędzie mają mechaniory i zrobić sobie takie same. Ściskasz sprężynę, druga osoba wyciąga kliny. Uważaj, żeby nie wpadły do silnika bo będzie nerwowo :mrgreen: Dobrze jest ułożyć jakąś białą szmatę wokoło zaworu. Teraz już zdejmujesz sprężynę i możesz dobierać się do uszczelniacza. To samo robisz z drugim zaworem tego cylindra. Po wymianie uszczelniaczy, składasz sprężyny do kupy i możesz zabierać się za następny cylinder. Pamiętaj tylko aby ustawić go w GMP!
Przy zakładaniu nowego uszczelniacza trzeba go delikatnie wcisnąć (dobić). Musi wskoczyć na miejsce. Trzeba tylko uważać żeby go przy okazji nie uszkodzić bo cała wymiana tylko pogorszy sytuację!!!
Tyle. Powodzenia <ok>

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 27 maja 2008, 14:28

magu pisze: odkręcasz łożyska wałka rozrządu,
A propos tego mam pytanie - w książce obsługowej pisze, żeby łożyska wałka rozrządu odkręcać (a potem dokręcać) krzyżowo. Czy może chodzić tylko o kolejność w których się je domontuje (najpierw 1 i 3 potem 2 i 4) czy chodzi o kręcenie jakoś konretnie śrubami (bo są po 2 na łożysko) tak jak np podaje się przy od/do-kręcaniu głowicy którymi śrubami po kolei kręcić :?:

Rysunek poglądowy :-D

||
||---o----------o--------o------------------o
||--| 1 |-------| 2 |-----| 3 |---------------| 4 |--
||---o----------o--------o------------------o
||

z przodu koło paska zębatego
o - śruby pokryw łożysk wałka
1...4 - kolejne łożyska wałka
Audi 80 B3 PM 1991 sedan Comfort Edition Amethist Gray Metallic
PB only

Miro1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Miro1 » 27 maja 2008, 14:43

Koledzy na bagnecie wreście max to jest przy wgięciu czy na końcu chropowatej powierchni, bo róznie mówią$

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 27 maja 2008, 19:45

z tego co sie orientuje to jest max ale moge sie mylic
a z drugiej strony nie powinno sie lac to pełna oleju bo moze wywalic/spalic ja leje do połowy bagnetu

magu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 26 mar 2008, 08:23
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: magu » 29 maja 2008, 15:05

knocke, skręcasz tak samo jak w przypadku głowicy. Przy dokręcaniu na wałek będzie działać siła od sprężyn zaworów. Chodzi po prostu aby nie wprowadzić zbyt dużych naprężeń w jednym miejscu.

Miro1, nie wiem jakie jest oznaczenie w ABT. W moim przypadku bagnet na odcinku ok 1,5cm jest chropowaty i oczywiście ten przedział oznacza min-max. Jeżeli masz jakieś przetłoczenia to napewno i tak pokrywają się z tą chropowatą powierznią.
Mam nadzieję, że nie myślisz o miejscu, w którym bagnet jest skręcony o 90deg, bo to napewno NIE JEST wskaźnikiem max!

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga