Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8S NE] silnik spala duże ilości oleju!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 30 maja 2008, 11:16

magu pisze:knocke, skręcasz tak samo jak w przypadku głowicy. Przy dokręcaniu na wałek będzie działać siła od sprężyn zaworów. Chodzi po prostu aby nie wprowadzić zbyt dużych naprężeń w jednym miejscu.
Dzięki magu za wyjaśnienie jak to działa :!: Już się miałem zabierać za robotę ale gdzieś mi wcięło mój ulubiony kpl. kluczy :-x

erce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 01 sie 2009, 09:46
Lokalizacja: Zwierzyniec

Post autor: erce » 08 lis 2009, 19:31

Koledzy, a jak to jest z tymi uszczelniaczami? Ja mam identyczny problem związany z pobieraniem oleju i kopceniem jak kolega na początku wątku. Jeśli zabiorę się za robotę, to zacznę od najtańszych i najprostszych czynności. Z moim audi mam inny jeszcze problem, który opisywałem w oddzielnym wątku. Mianowicie nie potrafię do końca zidentyfikować rodzaju silnika, bo to składak. Mam motor 1.8 albo 2.0. Czy uszczelniacze są tutaj identyczne?

Pozdrawiam

erce

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 08 lis 2009, 20:29

Kolego, kod silnika umieszczony jest na tabliczce znamionowej (ściana grodziowa). Mógłbyś wrzucić zdjęcie silnika??? To da ogólny pogląd, na to jakie mogą tam być uszczelniacze.

Ponadto powiem, że spalanie oleju w mojej wynosiło 1,5l/1000km. Po wymianie uszczelniaczy zaworów i uszczelki pod głowicą wynosiło 0,1l/1000km. W większości przypadków wymiana uszczelniaczy duzo pomaga. Ponadto wszystkim zakłopotanym czy to może pierścienie czy nie polecam zrobić taką próbę: na włączonym silniku odkręcić korek oleju i sprawdzić jaka będzie reakcja silnika.

erce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 01 sie 2009, 09:46
Lokalizacja: Zwierzyniec

Post autor: erce » 08 lis 2009, 22:12

piotrcsw pisze:Ponadto wszystkim zakłopotanym czy to może pierścienie czy nie polecam zrobić taką próbę: na włączonym silniku odkręcić korek oleju i sprawdzić jaka będzie reakcja silnika.
A co ma na celu próba z korkiem?

Wątek dotyczący typu mojego silnika jest tutaj:

https://audi80.pl/b3-potrzebna-ident ... t32003.htm

Stanęło na tym, żebym sprawdził kształt wydechu, ale jak słowo daję od tamtego czasu nie miałem kiedy tego sprawdzić. Tutaj natomiast jest zdjęcie komory silnikowej:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d5 ... 1da52.html

Pozdrawiam

erce

Awatar użytkownika
szymsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 30 maja 2007, 09:55
Lokalizacja: Wrocław/Blachownia

Post autor: szymsik » 09 lis 2009, 00:05

Kurde też mam ten sam problem , smierdzi olejem z rury i oczywiście zfajdana olejem , ale jak pytałem kumpla który za mną jechał mówił że nie kopci , tylko przy ruszaniu czy ostrzejszemu dodawaniu gazu , mam nadzieje że to uszczelniacze bo tak po za tym ze mi pobiera olej to silniczek jest naprawdę spoko nigdy nie miałem żadnej awarii , mało tego na trasie mi pali 9 l gazu na 100 noo i ten nieszczęsny litr oleju na 1000 :/

Mytek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 156
Rejestracja: 19 lip 2009, 22:52
Lokalizacja: Debrzno/Człuchów

Post autor: Mytek » 09 lis 2009, 08:07

podpinam sie pod temacik , ja nie wie czy umnie pali olej ale mi sie wydaje ze mieści sie w normie, przy odpalaniu nie mam czarnego dymka, jak jade tez nie ma, ale troszke ubywa na bagnecie , sprawdzam przed i po jakiejś trasie i teraz pytanie jakie powinno byc orientacyjn spalanie oleju mieszczące sie w normach
aha moje autko to 1.8s NE

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 09 lis 2009, 14:30

Źle jak silnik gaśnie bo to świdczy że przez pierścienie do komory spalania w suwie napełniania zasysane jest lewe powietrze ze skrzyni korbowej a nie tylko z kanałów dolotowych. Jak szczelna jest komora spalania to odkręcenie korka nie powinno wpłynać na pracę silnika. Oczywiscie konstrukcje silnika są różne i może przygasać w nowych autach ze wględu na elektronikę ale w starych silnikach nie powinien.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 09 lis 2009, 15:22

piotrcsw pisze:Źle jak silnik gaśnie bo to świdczy że przez pierścienie do komory spalania w suwie napełniania zasysane jest lewe powietrze ze skrzyni korbowej a nie tylko z kanałów dolotowych.
Przy zajechanym silniku będzie odwrotnie tzn. będą przedmuchy nawet na wolnych obrotach i będzie rzygać olejem z pod odkręconego korka.
Twoje teoria że silnik będzie zasysał powietrze przez pierścienie jest trochę naciągana. Przy mechanicznym wtrysku i innych wtryskach wielopunktowych odma jest podłączona za przepływomierzem. Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik zassie lewe powietrze przez korek > odmę, które to powietrze nie zostanie "uwzględnione" przez przepływomierz, silnik będzie miał za dużo powietrza w stosunku do paliwa i silnik zgaśnie. Oczywiście jeśli odma jest przytkana to silnik nie zgaśnie.

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 09 lis 2009, 15:56

Nie, kolego. Odkręcenie korka oleju działa tak samo jak zdjęcie przewodu odmy. Odma jest odpowietrzeniem skrzyni korbowej tak?? Więc jeżeli odma bedzie przytkana to powietrze ze skrzyni korbowej bedzię wciągnięte przez pierścienie i silnik zgaśnie. Ale jeżeli odma jest czysta, a odkręcisz korek wlewu oleju to bedzie podobne działanie, gdyż odma nie da rady wyrównać ciśnienia w skrzyni korbowej.

Awatar użytkownika
szymsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 30 maja 2007, 09:55
Lokalizacja: Wrocław/Blachownia

Post autor: szymsik » 09 lis 2009, 16:17

Panowie nie robiłem tej próby ale miałem takie zdarzenie że dolewając właśnie oleju za którymś razem zamotałem się i zapomniałem zakręcić korka ... :-P po czym przejechałem autkiem z 50 km i auto normalnie mi chodziło tylko z nawiewów mi śmierdziało , po zatrzymaniu się i otworzeniu maski się przeraziłem widząc że nie ma korka ale na szczęście nic się nie stało a korek nigdzie nie spadł 8-) więc auto napewno mi nie gaśnie po otworzeniu korka ... no i teraz nie wiem czy to dobrze czy to źle ?

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 10 lis 2009, 13:05

Bardzo dobrze kolego. Jeżeli nie zgasł i nie zarzygał komory silnika olejem to sie ciesz. Wymieniaj uszczelniacze zaworów i śmiało śmigaj dalej.

Awatar użytkownika
szymsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 30 maja 2007, 09:55
Lokalizacja: Wrocław/Blachownia

Post autor: szymsik » 10 lis 2009, 16:28

Zrobiłem dzisiaj tą próbę przy okazji uszczelniania bagażnika i auto normalnie chodzi i nie rzyga olejem , widzę że masz taki sam silnik więc pokładam nadzieje w tobie że masz racje bo jak to tylko te cholerne gumki to ja tego auta chyba już nie sprzedam ponieważ jest to tylko jedyne utrapienie które mnie wkurza w tym aucie :mrgreen:

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 10 lis 2009, 21:07

Tylko i wyłącznie uszczelniacze. Ja w moim poprzednim (teraz mam też z silnikiem DZ) wymieniłem dodatkowo uszczelkę pod głowicą bo przedmuch miała. Zero problemów z braniem oleju... 0,1l/1000 km to fantastyczny wynik biorąc pod uwagę zasilanie gazem LPG.

gibgibon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gibgibon » 02 cze 2010, 21:01

Witam, mam pytanie a propo tematu. Mam B3 2.0 3A i też pali strasznie dużo oleju (3 litry na 1000km) i kopci po odkręceniu korka wlewu oleju nic sie nie dzieje. Ale mam dziwnie wysokie ciśnienie na cylindrach (troche ponad 14bar na każdym). Czy to już oznacza zużyte pierścienie i cylindry?

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 04 cze 2010, 19:14

jesli jest tak ze tylko dymi z rana po nocy to wymiana uszczelniaczy jest wskazane i prowadnice tez dobrze jest zrobic i po zdjeciu glowy planowanie jest wskazane jesli tylko zrobi sie uszczelniacze a wyjdzie ze prowadnice tez by sie zdalo to po co dwa razy sciagac glowice

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga