Dzięki magu za wyjaśnienie jak to działa :!: Już się miałem zabierać za robotę ale gdzieś mi wcięło mój ulubiony kpl. kluczy :-xmagu pisze:knocke, skręcasz tak samo jak w przypadku głowicy. Przy dokręcaniu na wałek będzie działać siła od sprężyn zaworów. Chodzi po prostu aby nie wprowadzić zbyt dużych naprężeń w jednym miejscu.
[b3 1.8S NE] silnik spala duże ilości oleju!
Koledzy, a jak to jest z tymi uszczelniaczami? Ja mam identyczny problem związany z pobieraniem oleju i kopceniem jak kolega na początku wątku. Jeśli zabiorę się za robotę, to zacznę od najtańszych i najprostszych czynności. Z moim audi mam inny jeszcze problem, który opisywałem w oddzielnym wątku. Mianowicie nie potrafię do końca zidentyfikować rodzaju silnika, bo to składak. Mam motor 1.8 albo 2.0. Czy uszczelniacze są tutaj identyczne?
Pozdrawiam
erce
Pozdrawiam
erce
Kolego, kod silnika umieszczony jest na tabliczce znamionowej (ściana grodziowa). Mógłbyś wrzucić zdjęcie silnika??? To da ogólny pogląd, na to jakie mogą tam być uszczelniacze.
Ponadto powiem, że spalanie oleju w mojej wynosiło 1,5l/1000km. Po wymianie uszczelniaczy zaworów i uszczelki pod głowicą wynosiło 0,1l/1000km. W większości przypadków wymiana uszczelniaczy duzo pomaga. Ponadto wszystkim zakłopotanym czy to może pierścienie czy nie polecam zrobić taką próbę: na włączonym silniku odkręcić korek oleju i sprawdzić jaka będzie reakcja silnika.
Ponadto powiem, że spalanie oleju w mojej wynosiło 1,5l/1000km. Po wymianie uszczelniaczy zaworów i uszczelki pod głowicą wynosiło 0,1l/1000km. W większości przypadków wymiana uszczelniaczy duzo pomaga. Ponadto wszystkim zakłopotanym czy to może pierścienie czy nie polecam zrobić taką próbę: na włączonym silniku odkręcić korek oleju i sprawdzić jaka będzie reakcja silnika.
A co ma na celu próba z korkiem?piotrcsw pisze:Ponadto wszystkim zakłopotanym czy to może pierścienie czy nie polecam zrobić taką próbę: na włączonym silniku odkręcić korek oleju i sprawdzić jaka będzie reakcja silnika.
Wątek dotyczący typu mojego silnika jest tutaj:
https://audi80.pl/b3-potrzebna-ident ... t32003.htm
Stanęło na tym, żebym sprawdził kształt wydechu, ale jak słowo daję od tamtego czasu nie miałem kiedy tego sprawdzić. Tutaj natomiast jest zdjęcie komory silnikowej:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d5 ... 1da52.html
Pozdrawiam
erce
Kurde też mam ten sam problem , smierdzi olejem z rury i oczywiście zfajdana olejem , ale jak pytałem kumpla który za mną jechał mówił że nie kopci , tylko przy ruszaniu czy ostrzejszemu dodawaniu gazu , mam nadzieje że to uszczelniacze bo tak po za tym ze mi pobiera olej to silniczek jest naprawdę spoko nigdy nie miałem żadnej awarii , mało tego na trasie mi pali 9 l gazu na 100 noo i ten nieszczęsny litr oleju na 1000
podpinam sie pod temacik , ja nie wie czy umnie pali olej ale mi sie wydaje ze mieści sie w normie, przy odpalaniu nie mam czarnego dymka, jak jade tez nie ma, ale troszke ubywa na bagnecie , sprawdzam przed i po jakiejś trasie i teraz pytanie jakie powinno byc orientacyjn spalanie oleju mieszczące sie w normach
aha moje autko to 1.8s NE
aha moje autko to 1.8s NE
Źle jak silnik gaśnie bo to świdczy że przez pierścienie do komory spalania w suwie napełniania zasysane jest lewe powietrze ze skrzyni korbowej a nie tylko z kanałów dolotowych. Jak szczelna jest komora spalania to odkręcenie korka nie powinno wpłynać na pracę silnika. Oczywiscie konstrukcje silnika są różne i może przygasać w nowych autach ze wględu na elektronikę ale w starych silnikach nie powinien.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przy zajechanym silniku będzie odwrotnie tzn. będą przedmuchy nawet na wolnych obrotach i będzie rzygać olejem z pod odkręconego korka.piotrcsw pisze:Źle jak silnik gaśnie bo to świdczy że przez pierścienie do komory spalania w suwie napełniania zasysane jest lewe powietrze ze skrzyni korbowej a nie tylko z kanałów dolotowych.
Twoje teoria że silnik będzie zasysał powietrze przez pierścienie jest trochę naciągana. Przy mechanicznym wtrysku i innych wtryskach wielopunktowych odma jest podłączona za przepływomierzem. Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik zassie lewe powietrze przez korek > odmę, które to powietrze nie zostanie "uwzględnione" przez przepływomierz, silnik będzie miał za dużo powietrza w stosunku do paliwa i silnik zgaśnie. Oczywiście jeśli odma jest przytkana to silnik nie zgaśnie.
Nie, kolego. Odkręcenie korka oleju działa tak samo jak zdjęcie przewodu odmy. Odma jest odpowietrzeniem skrzyni korbowej tak?? Więc jeżeli odma bedzie przytkana to powietrze ze skrzyni korbowej bedzię wciągnięte przez pierścienie i silnik zgaśnie. Ale jeżeli odma jest czysta, a odkręcisz korek wlewu oleju to bedzie podobne działanie, gdyż odma nie da rady wyrównać ciśnienia w skrzyni korbowej.
Panowie nie robiłem tej próby ale miałem takie zdarzenie że dolewając właśnie oleju za którymś razem zamotałem się i zapomniałem zakręcić korka ... po czym przejechałem autkiem z 50 km i auto normalnie mi chodziło tylko z nawiewów mi śmierdziało , po zatrzymaniu się i otworzeniu maski się przeraziłem widząc że nie ma korka ale na szczęście nic się nie stało a korek nigdzie nie spadł 8-) więc auto napewno mi nie gaśnie po otworzeniu korka ... no i teraz nie wiem czy to dobrze czy to źle ?
Zrobiłem dzisiaj tą próbę przy okazji uszczelniania bagażnika i auto normalnie chodzi i nie rzyga olejem , widzę że masz taki sam silnik więc pokładam nadzieje w tobie że masz racje bo jak to tylko te cholerne gumki to ja tego auta chyba już nie sprzedam ponieważ jest to tylko jedyne utrapienie które mnie wkurza w tym aucie :mrgreen: