Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lip 2012, 15:55

Karol1992 pisze: i tu mam pytanie do was koledzy gdzie ta sonda się znajduję dokładnie?
U mnie jest zamontowana w katalizatorze a u Ciebie dokładnie nie wiem ale może być w kolektorze wydechowym tak miałem np. (jak dobrze pamiętam) w JN'ie.

[ Dodano: 2012-07-14, 16:00 ]
BLUECONECT pisze:ale wydaje mi się, że te wykresy mają b. równomierną amplitudę(poszarpanie)
według mnie to moja nie wygląda tak całkiem równomierną ale może nie jestem obiektywny
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 14 lip 2012, 16:17

Obydwa wykresy sa 100% ok poszarpanie twojego wynika z tego ze miałeś połączoną mase do karoserii i masz zakłócenia z układu zapłonowego. W nowszym seacie zostało to ograniczone i wykres jest gładszy.

Karol1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:35
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Karol1992 » 14 lip 2012, 17:05

Auto gaśnie na benzynie, nie trzyma obrotów, szarpie na każdym biegu. Czy to jest wina sondy lambda? Przeszukałem forum i większość użytkowników stwierdziła że to jest wina sondy. Jak już wcześniej wspomniałem mam Audi 80 B3 1.8 B+G na wtrysku jednopunktowym.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 14 lip 2012, 17:07

Raczej skłaniałbym sie najpierw do układu zapłonowego, tam zacząłbym poszukiwania, jednak nie wykluczone jest jednak ze to sonda, zwykle nie daje tak gwałtownych objawów ale to mozliwe.

Karol1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:35
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Karol1992 » 14 lip 2012, 17:08

Dodam że na gazie auto chodzi tak jak powinno. Rzecz się dzieje tylko na benzynie.

[ Dodano: 2012-07-14, 17:09 ]
Mając na myśli układ zapłonowy to od czego należało by zacząć?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 14 lip 2012, 17:10

Wiec, pewnie masz zle ustawioną emulację sondy. Również poszukaj co dzieje sie ze wtryskiem, moze tam jest coś nie tak.

Karol1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:35
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Karol1992 » 14 lip 2012, 17:12

karolas123 pisze:
Wiec, pewnie masz zle ustawioną emulację sondy. Czy to oznacza że sonda kwalifikuje się do wymiany??

[ Dodano: 2012-07-14, 17:16 ]
Podstawę monowtrysku już wymieniłem ale nie przyniosło do rezultatów.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 14 lip 2012, 17:52

Nie kwalifikuje, mozesz sprawdzić czy to wina złej emulacji i zmierzyć sonde, dowiesz sie co jest żle. Na początek odczytaj błędy i zresetuj komputer.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lip 2012, 17:58

karolas123 pisze:Obydwa wykresy sa 100% ok poszarpanie twojego wynika z tego ze miałeś połączoną mase do karoserii i masz zakłócenia z układu zapłonowego. W nowszym seacie zostało to ograniczone i wykres jest gładszy.
dzięki za cenną informację <piwo> dla Ciebie
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 15 lip 2012, 21:32

Karol1992- ja też mam podobne objawy jak u ciebie- szarpanie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu i min. falowanie obr. na jałowym; czy u ciebie też szarpie przy odejmowaniu gazu? Ja już sprawdziłem wiele rzeczy i nie wiem sam co może być przyczyną ;-)

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 16 lip 2012, 17:34

BLUECONECT pisze:Karol1992- ja też mam podobne objawy jak u ciebie- szarpanie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu i min. falowanie obr. na jałowym; czy u ciebie też szarpie przy odejmowaniu gazu? Ja już sprawdziłem wiele rzeczy i nie wiem sam co może być przyczyną ;-)
Szarpie jak puścisz kompletnie pedał gazu czy jak pomału odejmujesz? Bo może być tak, że wtrysk leje i dla tego szarpie.
http://www.youtube.com/watch?v=QaSenfJ6DgE Mój kibelek :)

http://chomikuj.pl/adrianlbd - trochę pdfów do audi i innych bzdur

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 16 lip 2012, 21:00

...jak pomału puszczam pedał gazu to wtedy są szarpnięcia, podobnie przy dodawaniu- z reguły występuje to przy małych prędkościach do 50-60km/h(jazda po mieście, światła, parkingi). Potencjometr sprawdzony rezystancja ok. to samo wtryskiwacz(czujnik zasysanego powietrza) :-o

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lip 2012, 22:10

BLUECONECT pisze:Potencjometr sprawdzony rezystancja ok
I uważasz że to prawidłowy pomiar? A liniowość sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 17 lip 2012, 17:08

NIe wiem do końca czy wynik prawidłowy Jarewa-porównałem swój do innego klubowicza i były prawie identyczne. Natomiast co oznacza liniowość nie wiem, ale wiem, że przy ruchach przepustnicy rezystancja zmieniała się płynnie-nie było nagłych skoków :!: tak na każdym pinie. Krokowiec nowy a sonda na kompach u gaziarzy wychodzi bdb(mówią że hula aż miło) tylko nie wiem na ile można ufać wynikom na monitorach :-/

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 17 lip 2012, 17:10

Wiec wynik jest liniowy. Jakieś błędy masz na kompie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga