Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT + LPG]ubywa płyn chłodniczy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
eM-dzeJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 10 gru 2008, 01:41

Post autor: eM-dzeJ » 11 gru 2008, 12:25

U mnie też wyciekał płyn okazało się że to wspomniany króciec nr 13.
Załatwiłem to dość chałupniczo, całość jest z tworzywa a gwinty metalowe które się wysunęły z tworzywa, na dziesiatą cześć milimetra i to wystarczyło żeby pod ciśnieniem były wycieki. Spiłowałem pilnikiem do metalu ipapaierem ściernym, wysunięte gwinty nałożyłem starą uszczelkę gdyż była całkiem niezła jeszcze, a kupiona niby oryginalna musiałem oddać bo była mikromilimetrami za chuda. Całość sprawdziłem też dość cwanie tzn. przykładając uszczelkę z tworzywem do szyby i sprawdzając czy dotyka całą powierzchnią do szyby, gdyż wcześniej tego nie zrobiłem i poleciało ze dwa litry płynu chłodniczego na ziemie (bo jak mówiłem nowa uszczelka była jeszcze gorsza). Potem został jeszcze silikon do 300°C nawaliłem zakręciłem i już mam spokój z płynem nie wycieka.

cudzilo2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lip 2008, 14:25

Post autor: cudzilo2 » 11 gru 2008, 17:24

oddałem auto do naprawy a dokładnie wymiana uszczelki. Jedna ze świec była zardzewiała na co mechanik na 100 % uszczelka we wtorek mam odebrac autko. koszt 500zł z planowniem + olej + nowy płyn+ świece+przewody . Jaki bedzię efekt to napisze. Mam nadzieje że będzie ok :mrgreen:

skibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2008, 23:09

Post autor: skibi » 01 paź 2009, 18:51

Witam.
Mam problem z ubywaniem płynu. Ubywa go tak ok. 1 l na 1,5 miesiąca. W lipcu zauważyłem, że cieknie z króćca z tyłu silnika. Bodajże do króciec nr 13. Wydawało się ze z ubywaniem płynu będę miał spokój. Lecz niestety nadal go ubywa. Dziś przypadkiem, sprawdzając poziom oleju zauważyłem, że gdzieś spod pokrywy od rozrządu coś się sączy. Z początku myślałem że to olej, więc postanowiłem zdjąć osłonę paska rozrządu. Zaobserwowałem że pod rolką napinacza jest płyn chłodniczy. I gdzieś stamtąd się sączy. Mam pytanie. Skąd ten wyciek i czy możliwe że to z pompy wodnej. Proszę o pomoc w tej sprawie. Z góry dziękuję
Skibi
Skiba

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 02 paź 2009, 11:30

Według mnie obejrzyj silnik jak jest zimny rano wtedy płyn nie zdąży odparować jak na ciepłym silniku najczęściej ubywa spod tego krućca z tyłu głowicy co napisałeś ;-)

skibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2008, 23:09

Post autor: skibi » 02 paź 2009, 12:53

To wiem. I tą usterkę zdiagnozowałem, tylko skąd ten płyn pod rolką napinacza rozrządu.
Skiba

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 05 paź 2009, 11:27

Już pisałem Tobie Skibi gdzieś indziej że to będzie z takiego dekielka,którym jest zaślepiony ok. 2 centymetrowy otwór w G ł o w i c y.
Po diabła ten otwór zrobili - nie wiem.
Może im w fabryce łatwiej jest obrabiać głowicę,a może po to ,że jak się pomylę i naleję w zimie wody, to mi właśnie rozszerzający się lód wypchnie tę zaślepkę i nie rozsadzi drogiej głowicy.
I jedno i drugie może być bzdurą,ale faktem jest że taki okrągły dekielek tam jest i się nazywa b r o k i e m , i On jest często uż"ywany do wymiany uszczelki,szlifowania głowicy i dziesiontkuf innych spraw z tym związanych.

Pompa wody jest na dole po przeciwnej stronie głowicy.

PS Oczywiście idealnie na tej wysokości może też puścić uszczelka,ale wtedy wyciek nie jest tak intensywny.

skibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2008, 23:09

Post autor: skibi » 05 paź 2009, 18:35

Dzięki Antoni. Właśnie mechanik dokładnie powiedział o tym samym. Dziś odebrałem samochód i kamień z serca mi spadł. Naprawa aż tak drogo nie kosztowała i uniknąłem przypadkowej i kosztownej wymiany uszczelki pod głowicą.
Skibi
Skiba

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 05 paź 2009, 19:42

skibi, tak z ciekawości spytam. ile Cię ta naprawa kosztowała?

skibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2008, 23:09

Post autor: skibi » 05 paź 2009, 21:11

100 zl
Skiba

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 05 paź 2009, 21:55

jedz do innego mechanika niech zrobi teścik na uszczelke pod głowica,z reguły to nic nie kosztuje
szybkosc jest bogiem,nitro nałogiem,wyscig podstawa, tuning zabawa...

skibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2008, 23:09

Post autor: skibi » 04 sty 2010, 09:56

Witam
Znów niestety zmagam się z problemem wyciekającego płynu. Otóż wczoraj wieczorem całkiem przypadkiem zauważyłem że cieknie mi płyn chłodniczy pod silnikiem. Wiec zacząłem sprawdzać wszystko z zewnątrz skąd leci. Sprawdzałem króćce silnik i z góry było suchutko. Ale gdy mocniej nacisnąłem główny wąż co leci do głównego króćca, usłyszałem taki dźwięk jakbym coś pompował a tam gdzie osłona silnika zaczęło się lać. Mam pytanie czy pod silnikiem idzie jakiś przewód z płynem chłodniczym. Nadmienie, że sprawdzałem chlodnice i tam gdze ona jest sucha była też osłona silnika więc z chłodnicy raczej wykluczam wyciek. Proszę o porady w tej sprawie.
Pozdrawiam
SKIBI
Skiba

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 04 sty 2010, 17:28

Ostatnio też borykałem się z problemem wycieków płynu.Co dzień pod samochodem plama była :-/ Wszystkie krućce suche,chłodnica też ok.Okazało sie że płyn leciał z takiego gumowego wężyka łączącego metalową rurkę z kolektorem dolotowym :-P Trwało to jakiś czas i płyn ładnie się zawijał pod silnik i lądował centralnie na środku.Doszedłem dopiero wtedy jak już sie lało ostro prosto na kolektor wydechowy :shock:Kupa pary z pod machy itp.Sprawdź to miejsce,może akurat masz to samo
ADAM

skibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2008, 23:09

Post autor: skibi » 04 sty 2010, 17:50

W końcu udało mi się zlokalizować wyciek. Płyn uciekał przez brok z prawej strony bloku silnika. Jakiś czas temu wyciekał mi przez brok który znajduje się przy rozrządzie. Pisałem o tym tutaj na forum. Mam pytanie ile tych broków jeszcze jest i czemu tak rdzewieją. Nadmienię że używam płynu chłodniczego PRESTONE. Który wymieniłem wraz z wymianą króćca nr 13. czy jest możliwe, że broki rdzewieją przez ten płyn chłodniczy czy raczej ze starości.
Skiba

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 01 gru 2013, 18:36

skibi pisze:W końcu udało mi się zlokalizować wyciek. Płyn uciekał przez brok z prawej strony bloku silnika. Jakiś czas temu wyciekał mi przez brok który znajduje się przy rozrządzie. Pisałem o tym tutaj na forum. Mam pytanie ile tych broków jeszcze jest i czemu tak rdzewieją. Nadmienię że używam płynu chłodniczego PRESTONE. Który wymieniłem wraz z wymianą króćca nr 13. czy jest możliwe, że broki rdzewieją przez ten płyn chłodniczy czy raczej ze starości.
też używam tego płynu od jakiegoś czasu i nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności ale cały czas walczę z wyciekami z układu chłodniczego. w jednym miejscu uda mi się zlikwidować wyciek i zaczyna się sączyć w kolejnym. jeden z miejscowych mechaników jak mu powiedziałem, że na tym płynie jeżdżę, to od razu zalecił mi wymianę na inny i jego zdaniem to może być przyczyną wycieków.
wymieniłem już nagrzewnicę, chłodnicę, oba plastikowe króćce, brok przy rozrządzie, ori korek zbiorniczka i połowę węży. teraz dokupiłem pozostałe węże i wymienię wszystkie, bo mam już tego dosyć. nie wiem czy przyczyną nie jest zbyt duże ciśnienie w układzie chłodniczym. co prawda płynu ze zbiorniczka mi nie wywala ale niedawno zamontowałem w aucie instalację LPG i gazownik zalał mi chyba zbyt dużo płynu, bo utrzymuję stan MIN. wg oznaczeń ze zbiorniczka, a po zamontowaniu instalacji gazowej niektórzy twierdzą, że trzeba zalać mniej płynu ze względu na powiększenie się pojemności układu chłodzenia.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 01 gru 2013, 19:51

grze pisze:a po zamontowaniu instalacji gazowej niektórzy twierdzą, że trzeba zalać mniej płynu ze względu na powiększenie się pojemności układu chłodzenia.
Raczej ważniejszy jest poziom płynu (aby w wężach był sam płyn a nie trochę płynu i wyżej powietrze) niż objętość płynu w układzie.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga