[B4 ABT + LPG]ubywa płyn chłodniczy
U mnie też wyciekał płyn okazało się że to wspomniany króciec nr 13.
Załatwiłem to dość chałupniczo, całość jest z tworzywa a gwinty metalowe które się wysunęły z tworzywa, na dziesiatą cześć milimetra i to wystarczyło żeby pod ciśnieniem były wycieki. Spiłowałem pilnikiem do metalu ipapaierem ściernym, wysunięte gwinty nałożyłem starą uszczelkę gdyż była całkiem niezła jeszcze, a kupiona niby oryginalna musiałem oddać bo była mikromilimetrami za chuda. Całość sprawdziłem też dość cwanie tzn. przykładając uszczelkę z tworzywem do szyby i sprawdzając czy dotyka całą powierzchnią do szyby, gdyż wcześniej tego nie zrobiłem i poleciało ze dwa litry płynu chłodniczego na ziemie (bo jak mówiłem nowa uszczelka była jeszcze gorsza). Potem został jeszcze silikon do 300°C nawaliłem zakręciłem i już mam spokój z płynem nie wycieka.
Załatwiłem to dość chałupniczo, całość jest z tworzywa a gwinty metalowe które się wysunęły z tworzywa, na dziesiatą cześć milimetra i to wystarczyło żeby pod ciśnieniem były wycieki. Spiłowałem pilnikiem do metalu ipapaierem ściernym, wysunięte gwinty nałożyłem starą uszczelkę gdyż była całkiem niezła jeszcze, a kupiona niby oryginalna musiałem oddać bo była mikromilimetrami za chuda. Całość sprawdziłem też dość cwanie tzn. przykładając uszczelkę z tworzywem do szyby i sprawdzając czy dotyka całą powierzchnią do szyby, gdyż wcześniej tego nie zrobiłem i poleciało ze dwa litry płynu chłodniczego na ziemie (bo jak mówiłem nowa uszczelka była jeszcze gorsza). Potem został jeszcze silikon do 300°C nawaliłem zakręciłem i już mam spokój z płynem nie wycieka.
Witam.
Mam problem z ubywaniem płynu. Ubywa go tak ok. 1 l na 1,5 miesiąca. W lipcu zauważyłem, że cieknie z króćca z tyłu silnika. Bodajże do króciec nr 13. Wydawało się ze z ubywaniem płynu będę miał spokój. Lecz niestety nadal go ubywa. Dziś przypadkiem, sprawdzając poziom oleju zauważyłem, że gdzieś spod pokrywy od rozrządu coś się sączy. Z początku myślałem że to olej, więc postanowiłem zdjąć osłonę paska rozrządu. Zaobserwowałem że pod rolką napinacza jest płyn chłodniczy. I gdzieś stamtąd się sączy. Mam pytanie. Skąd ten wyciek i czy możliwe że to z pompy wodnej. Proszę o pomoc w tej sprawie. Z góry dziękuję
Skibi
Mam problem z ubywaniem płynu. Ubywa go tak ok. 1 l na 1,5 miesiąca. W lipcu zauważyłem, że cieknie z króćca z tyłu silnika. Bodajże do króciec nr 13. Wydawało się ze z ubywaniem płynu będę miał spokój. Lecz niestety nadal go ubywa. Dziś przypadkiem, sprawdzając poziom oleju zauważyłem, że gdzieś spod pokrywy od rozrządu coś się sączy. Z początku myślałem że to olej, więc postanowiłem zdjąć osłonę paska rozrządu. Zaobserwowałem że pod rolką napinacza jest płyn chłodniczy. I gdzieś stamtąd się sączy. Mam pytanie. Skąd ten wyciek i czy możliwe że to z pompy wodnej. Proszę o pomoc w tej sprawie. Z góry dziękuję
Skibi
Już pisałem Tobie Skibi gdzieś indziej że to będzie z takiego dekielka,którym jest zaślepiony ok. 2 centymetrowy otwór w G ł o w i c y.
Po diabła ten otwór zrobili - nie wiem.
Może im w fabryce łatwiej jest obrabiać głowicę,a może po to ,że jak się pomylę i naleję w zimie wody, to mi właśnie rozszerzający się lód wypchnie tę zaślepkę i nie rozsadzi drogiej głowicy.
I jedno i drugie może być bzdurą,ale faktem jest że taki okrągły dekielek tam jest i się nazywa b r o k i e m , i On jest często uż"ywany do wymiany uszczelki,szlifowania głowicy i dziesiontkuf innych spraw z tym związanych.
Pompa wody jest na dole po przeciwnej stronie głowicy.
PS Oczywiście idealnie na tej wysokości może też puścić uszczelka,ale wtedy wyciek nie jest tak intensywny.
Po diabła ten otwór zrobili - nie wiem.
Może im w fabryce łatwiej jest obrabiać głowicę,a może po to ,że jak się pomylę i naleję w zimie wody, to mi właśnie rozszerzający się lód wypchnie tę zaślepkę i nie rozsadzi drogiej głowicy.
I jedno i drugie może być bzdurą,ale faktem jest że taki okrągły dekielek tam jest i się nazywa b r o k i e m , i On jest często uż"ywany do wymiany uszczelki,szlifowania głowicy i dziesiontkuf innych spraw z tym związanych.
Pompa wody jest na dole po przeciwnej stronie głowicy.
PS Oczywiście idealnie na tej wysokości może też puścić uszczelka,ale wtedy wyciek nie jest tak intensywny.
Witam
Znów niestety zmagam się z problemem wyciekającego płynu. Otóż wczoraj wieczorem całkiem przypadkiem zauważyłem że cieknie mi płyn chłodniczy pod silnikiem. Wiec zacząłem sprawdzać wszystko z zewnątrz skąd leci. Sprawdzałem króćce silnik i z góry było suchutko. Ale gdy mocniej nacisnąłem główny wąż co leci do głównego króćca, usłyszałem taki dźwięk jakbym coś pompował a tam gdzie osłona silnika zaczęło się lać. Mam pytanie czy pod silnikiem idzie jakiś przewód z płynem chłodniczym. Nadmienie, że sprawdzałem chlodnice i tam gdze ona jest sucha była też osłona silnika więc z chłodnicy raczej wykluczam wyciek. Proszę o porady w tej sprawie.
Pozdrawiam
SKIBI
Znów niestety zmagam się z problemem wyciekającego płynu. Otóż wczoraj wieczorem całkiem przypadkiem zauważyłem że cieknie mi płyn chłodniczy pod silnikiem. Wiec zacząłem sprawdzać wszystko z zewnątrz skąd leci. Sprawdzałem króćce silnik i z góry było suchutko. Ale gdy mocniej nacisnąłem główny wąż co leci do głównego króćca, usłyszałem taki dźwięk jakbym coś pompował a tam gdzie osłona silnika zaczęło się lać. Mam pytanie czy pod silnikiem idzie jakiś przewód z płynem chłodniczym. Nadmienie, że sprawdzałem chlodnice i tam gdze ona jest sucha była też osłona silnika więc z chłodnicy raczej wykluczam wyciek. Proszę o porady w tej sprawie.
Pozdrawiam
SKIBI
Ostatnio też borykałem się z problemem wycieków płynu.Co dzień pod samochodem plama była Wszystkie krućce suche,chłodnica też ok.Okazało sie że płyn leciał z takiego gumowego wężyka łączącego metalową rurkę z kolektorem dolotowym Trwało to jakiś czas i płyn ładnie się zawijał pod silnik i lądował centralnie na środku.Doszedłem dopiero wtedy jak już sie lało ostro prosto na kolektor wydechowy :shock:Kupa pary z pod machy itp.Sprawdź to miejsce,może akurat masz to samo
W końcu udało mi się zlokalizować wyciek. Płyn uciekał przez brok z prawej strony bloku silnika. Jakiś czas temu wyciekał mi przez brok który znajduje się przy rozrządzie. Pisałem o tym tutaj na forum. Mam pytanie ile tych broków jeszcze jest i czemu tak rdzewieją. Nadmienię że używam płynu chłodniczego PRESTONE. Który wymieniłem wraz z wymianą króćca nr 13. czy jest możliwe, że broki rdzewieją przez ten płyn chłodniczy czy raczej ze starości.
też używam tego płynu od jakiegoś czasu i nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności ale cały czas walczę z wyciekami z układu chłodniczego. w jednym miejscu uda mi się zlikwidować wyciek i zaczyna się sączyć w kolejnym. jeden z miejscowych mechaników jak mu powiedziałem, że na tym płynie jeżdżę, to od razu zalecił mi wymianę na inny i jego zdaniem to może być przyczyną wycieków.skibi pisze:W końcu udało mi się zlokalizować wyciek. Płyn uciekał przez brok z prawej strony bloku silnika. Jakiś czas temu wyciekał mi przez brok który znajduje się przy rozrządzie. Pisałem o tym tutaj na forum. Mam pytanie ile tych broków jeszcze jest i czemu tak rdzewieją. Nadmienię że używam płynu chłodniczego PRESTONE. Który wymieniłem wraz z wymianą króćca nr 13. czy jest możliwe, że broki rdzewieją przez ten płyn chłodniczy czy raczej ze starości.
wymieniłem już nagrzewnicę, chłodnicę, oba plastikowe króćce, brok przy rozrządzie, ori korek zbiorniczka i połowę węży. teraz dokupiłem pozostałe węże i wymienię wszystkie, bo mam już tego dosyć. nie wiem czy przyczyną nie jest zbyt duże ciśnienie w układzie chłodniczym. co prawda płynu ze zbiorniczka mi nie wywala ale niedawno zamontowałem w aucie instalację LPG i gazownik zalał mi chyba zbyt dużo płynu, bo utrzymuję stan MIN. wg oznaczeń ze zbiorniczka, a po zamontowaniu instalacji gazowej niektórzy twierdzą, że trzeba zalać mniej płynu ze względu na powiększenie się pojemności układu chłodzenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków