Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 16 mar 2011, 13:38

Niedługo sam tez będę wymieniał rozrząd, tak więc dołączam się do pytania czy da się to napinać regulowanym kluczem do szlifierki ?

mario.vw1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:50
Lokalizacja: Chrusty CCH

Post autor: mario.vw1 » 25 mar 2011, 14:55

Witam też chciałbym wiedzieć jak powinien być prawidłowo napięty pasek przy pomocy tego napinacza bo nie mogę odszukać konkretnej odpowiedzi :cry:

pikuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 28 mar 2011, 22:50
Lokalizacja: wierzbice

Post autor: pikuś » 28 mar 2011, 23:06

cześć pomożecie mi bo mam taki problem moja audi nie kce mi teras otpalidz po ustawieniu rozrządu na punktach możecie mi pomudz i powiedzieć co to morze być

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 28 mar 2011, 23:15

zapłon ustawiłes ?? swiece palec kable kopułka ?? wszystko sprawne ??
:-)
Vide Cul Fide

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 28 mar 2011, 23:44

A czasem nie jest tak że silnik ABK ma taki samonaponacz paska rozrządu?
bo np u mnie jest coś takiego że na rolce napinającej jest wpięty taki jakby klucz do napinania zakończony tłoczkiem ze sprężyna i tam jest regulacja na śrubokręt

Kamikadze20077
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 04 paź 2010, 18:51

Post autor: Kamikadze20077 » 30 mar 2011, 20:40

jak tylko tłoki nie dostały strzała to jest ok. napewno zapłon jest walnięty. daje sobie głowe uciąć. jak robie tego typu rozrzady to zawsze swoje znaki oprucz fabryki a koła pośredniego wogóle nie znacze tylko ustawiam palec jak należy i gra i buczy :D

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 27 kwie 2011, 17:40

Witam.
Odświeżam temat ponieważ chciałbym się skonsultować z wami i doradzić się co mam zrobić....

Otóż mój pasek po wymianie i po przejechaniu 4tys km wygląda tak :

Obrazek Obrazek

Obrazek

pasek GATES, rolka SKF. Wymiana w warsztacie, a nie chałupniczo. Nie wymieniałem tłumika drgań. Wcześniejszy pasek przejechał ok 80tys km bez najmniejszych problemów. Po ściągnięciu rolki napinającej stwierdziliśmy że chodzi jak by miała przejechane co najmniej 200tys km ponieważ bardzo ciężko się kręciła w dłoniach, inna nowa kręciła się bardzo lekko.

Poradźcie Panowie co zrobić z tym fantem....
aaaa dodam, że wyglądało to następująco :
jechałem jakies 60-70km/h, odpuściłem gaz i gdy ponownie chciałem nacisnąć usłyszałem strzał z pod maski (przypominało to strzał jak w maluchu z rury). Odpuściłem i znowu dodałem i sytuacja się powtórzyła. Silnik cały czas chodził - nie zgasł. Po wciśnięciu sprzęgła silnik zgasł.

Myślicie że to wina tej rolki ??

Pozdrawiam.
TH
SPRZEDAM : ŻARÓWKI LED - ŻARNIKI XENON - Lampy do Jazdy Dziennej LED - PRZETWORNICE. Zakup przez Allegro lub PW. Dla forumowiczów - zniżki na hasło "audi80.pl"
KONTAKT : 504787027 lub PW lub info@autoszyha.pl

Awatar użytkownika
maniek2312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN

Post autor: maniek2312 » 27 kwie 2011, 18:12

Witam Prezes ładnie ci zjechało pasek,rolka dała znać o sobie ale tak jak kolega pisał Krzysztoflk zrób i już będzie dobrze.pozdrawiam

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 28 kwie 2011, 20:09

a czy zwracales wczesniej uwage jak chodzi pasek czy go nie sciaga po wymanie ?
jesli nie to wymien srube prowazaca (ta na kturej mocuja sie napinacz ok.20zeta)
a pasek to ja zakladam od 8latek juz mam 2 zalozony Contitech smialo wytrzymuje 70-80tys.km.
rolka jak u ciebie SKF

Dziwne ze szpec mech. nie sprawdzil jak pasek precuje ale to tylko warsztat -klient i kasa-
sam raz poprawialem kumplowi po *fafowcach*wymieniajac owa srube ibylo OK.

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 29 kwie 2011, 09:43

Witam.
Wcześniej poprzedni właściciel wymieniał i było ok. Nic sie nie działo.
Teraz założył mi nowe rzeczy i przejechałem dopiero 4tys km i nie zaglądałem pod pokrywe.

Wracając do postu maniek2312 który cytował post Krzysztoflk ...
jako że jestem laikiem, to wydrukowałem ten post i zawiozłem mechanikowi.... on stwierdził że to się tyczy DIESLA a nie benzyny bo tam jest mowa o pompie wtryskowej ....

Mechanik jak mechanik..... jeden drugiemu nie równy, choć ten mój mnie jeszcze nie zawiódł....

Byłem w sklepie w którym kupowałem te rzeczy i koleś stwierdził że to nie u niego bralem rolke (co juz mnie wkurzyło :evil: ) a potem stwierdził że może on sie pomylił i dał mi do B3 ....

Jak myślicie.... czy mogło cos pójść w silniku ?? zawory itd itp


pozdr
TH
SPRZEDAM : ŻARÓWKI LED - ŻARNIKI XENON - Lampy do Jazdy Dziennej LED - PRZETWORNICE. Zakup przez Allegro lub PW. Dla forumowiczów - zniżki na hasło "audi80.pl"
KONTAKT : 504787027 lub PW lub info@autoszyha.pl

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 29 kwie 2011, 16:21

zaraz w gestij wyjasnienia czy w twoim moto. rozrzad napedza cos jeszcze prucz\
walka rozrzad.
i aparatu zaplon

w ABT 90KM JEST tylko to co napisalem i wym sruby prowadzac, napinacz zalatwia sprawe
co do wym . kol zebat. rozrzadu strata kasy moja ma 393tys.km. kola nie ruszane a ze
delikatnie wytarte to normalka

co do wystszalu to mogl pasek przeskoczyc o zabek ale to nie problem zloz wszystko sprawdz znaki i test.
A rolka to raczej nie podejdze z B3 doB4 OBRACALA SIE ciezko poniewaz opilki z paska mogly ja zacierac

Takie sa moje przypuszzcenia :-/

Awatar użytkownika
Prezes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 27 lut 2007, 19:24
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Prezes » 29 kwie 2011, 18:24

raczej nie napedza nic wiecej ....
jest jeszcze kwesta tego tłumika drgań, nie wiem czy jego wina czy nie.... bo tego nie wymieniałem...

pozdr
TH
SPRZEDAM : ŻARÓWKI LED - ŻARNIKI XENON - Lampy do Jazdy Dziennej LED - PRZETWORNICE. Zakup przez Allegro lub PW. Dla forumowiczów - zniżki na hasło "audi80.pl"
KONTAKT : 504787027 lub PW lub info@autoszyha.pl

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 29 kwie 2011, 19:51

TLUMIK DRGAN raczej napewno odpada on z prowadzeniem paska niema nic wspolnego jedynie tlumi chwilowe szarpniecia

nie slyszalem aby ktos ze znajomych wymienial to ustrojstwo a w mojej okolicy tego modelu B4 JEST CALA MASA
JA upierel bym sie przy srubie prowadzacei napinacz gdyz nawet niewielkie odchylenie od osi bedzi powodowalo delikatne sciaganie paska na zewnatrz.
A dlaczego na zewnatrz ? Napinajac pasek x-raz kladziony jest spory nacisk na owa szpilke co w konsekwencji ja odksztalca

Lub za silny uscisk mechanika w czasie naciagania paska ale porzadny szpec powinien wychwycic ten defekt i go wyeliminowac albo przemilczec temat i skutki jak wyzej w postach

Ps. Zawsze sprawdzaj po mechanikach lub w miare mozliwosci patrz im na rece
moja rada

SAM NAPRAWIAM SWOJA LALE

Awatar użytkownika
maniek2312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN

Post autor: maniek2312 » 30 kwie 2011, 10:40

Witam Prezes,sorki jak wprowadziłem cię na zły trop,ale nie przychodzi mi nic innego jak taka sama myśl jak kolega fox33 napisał.Raczej jak byś miał wałek krzywy lub koło wałka to pasek by spadł całkiem,tak myślę.Spróbuj z tą śrubą prowadzącej napinacz.Daj znać jak ci poszło.Powodząka

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 30 kwie 2011, 14:23

Witam. Powodem jest zbyt mocno napięty pasek. Przy lekko zużytych elementach i mocno napiętym pasku, który po rozgrzaniu silnika jeszcze bardziej się napina i ma tendencje do schodzenia z kół. Pasek rozrządu to nie pasek klinowy tylko zębaty i nie wymaga takiego szpanowania. Jak kolega wcześniej pisał po założeniu paska nie zakładać obudowy i wykonać jazdę testową, zobaczyć jak pasek zachowuje się przy rozgrzanym silniku. Sprawdzić wtedy stan napięcia. Powodzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga