[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
-
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 04 paź 2010, 18:51
Witam.
Odświeżam temat ponieważ chciałbym się skonsultować z wami i doradzić się co mam zrobić....
Otóż mój pasek po wymianie i po przejechaniu 4tys km wygląda tak :
pasek GATES, rolka SKF. Wymiana w warsztacie, a nie chałupniczo. Nie wymieniałem tłumika drgań. Wcześniejszy pasek przejechał ok 80tys km bez najmniejszych problemów. Po ściągnięciu rolki napinającej stwierdziliśmy że chodzi jak by miała przejechane co najmniej 200tys km ponieważ bardzo ciężko się kręciła w dłoniach, inna nowa kręciła się bardzo lekko.
Poradźcie Panowie co zrobić z tym fantem....
aaaa dodam, że wyglądało to następująco :
jechałem jakies 60-70km/h, odpuściłem gaz i gdy ponownie chciałem nacisnąć usłyszałem strzał z pod maski (przypominało to strzał jak w maluchu z rury). Odpuściłem i znowu dodałem i sytuacja się powtórzyła. Silnik cały czas chodził - nie zgasł. Po wciśnięciu sprzęgła silnik zgasł.
Myślicie że to wina tej rolki ??
Pozdrawiam.
TH
Odświeżam temat ponieważ chciałbym się skonsultować z wami i doradzić się co mam zrobić....
Otóż mój pasek po wymianie i po przejechaniu 4tys km wygląda tak :
pasek GATES, rolka SKF. Wymiana w warsztacie, a nie chałupniczo. Nie wymieniałem tłumika drgań. Wcześniejszy pasek przejechał ok 80tys km bez najmniejszych problemów. Po ściągnięciu rolki napinającej stwierdziliśmy że chodzi jak by miała przejechane co najmniej 200tys km ponieważ bardzo ciężko się kręciła w dłoniach, inna nowa kręciła się bardzo lekko.
Poradźcie Panowie co zrobić z tym fantem....
aaaa dodam, że wyglądało to następująco :
jechałem jakies 60-70km/h, odpuściłem gaz i gdy ponownie chciałem nacisnąć usłyszałem strzał z pod maski (przypominało to strzał jak w maluchu z rury). Odpuściłem i znowu dodałem i sytuacja się powtórzyła. Silnik cały czas chodził - nie zgasł. Po wciśnięciu sprzęgła silnik zgasł.
Myślicie że to wina tej rolki ??
Pozdrawiam.
TH
- maniek2312
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
- Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN
a czy zwracales wczesniej uwage jak chodzi pasek czy go nie sciaga po wymanie ?
jesli nie to wymien srube prowazaca (ta na kturej mocuja sie napinacz ok.20zeta)
a pasek to ja zakladam od 8latek juz mam 2 zalozony Contitech smialo wytrzymuje 70-80tys.km.
rolka jak u ciebie SKF
Dziwne ze szpec mech. nie sprawdzil jak pasek precuje ale to tylko warsztat -klient i kasa-
sam raz poprawialem kumplowi po *fafowcach*wymieniajac owa srube ibylo OK.
jesli nie to wymien srube prowazaca (ta na kturej mocuja sie napinacz ok.20zeta)
a pasek to ja zakladam od 8latek juz mam 2 zalozony Contitech smialo wytrzymuje 70-80tys.km.
rolka jak u ciebie SKF
Dziwne ze szpec mech. nie sprawdzil jak pasek precuje ale to tylko warsztat -klient i kasa-
sam raz poprawialem kumplowi po *fafowcach*wymieniajac owa srube ibylo OK.
Witam.
Wcześniej poprzedni właściciel wymieniał i było ok. Nic sie nie działo.
Teraz założył mi nowe rzeczy i przejechałem dopiero 4tys km i nie zaglądałem pod pokrywe.
Wracając do postu maniek2312 który cytował post Krzysztoflk ...
jako że jestem laikiem, to wydrukowałem ten post i zawiozłem mechanikowi.... on stwierdził że to się tyczy DIESLA a nie benzyny bo tam jest mowa o pompie wtryskowej ....
Mechanik jak mechanik..... jeden drugiemu nie równy, choć ten mój mnie jeszcze nie zawiódł....
Byłem w sklepie w którym kupowałem te rzeczy i koleś stwierdził że to nie u niego bralem rolke (co juz mnie wkurzyło :evil: ) a potem stwierdził że może on sie pomylił i dał mi do B3 ....
Jak myślicie.... czy mogło cos pójść w silniku ?? zawory itd itp
pozdr
TH
Wcześniej poprzedni właściciel wymieniał i było ok. Nic sie nie działo.
Teraz założył mi nowe rzeczy i przejechałem dopiero 4tys km i nie zaglądałem pod pokrywe.
Wracając do postu maniek2312 który cytował post Krzysztoflk ...
jako że jestem laikiem, to wydrukowałem ten post i zawiozłem mechanikowi.... on stwierdził że to się tyczy DIESLA a nie benzyny bo tam jest mowa o pompie wtryskowej ....
Mechanik jak mechanik..... jeden drugiemu nie równy, choć ten mój mnie jeszcze nie zawiódł....
Byłem w sklepie w którym kupowałem te rzeczy i koleś stwierdził że to nie u niego bralem rolke (co juz mnie wkurzyło :evil: ) a potem stwierdził że może on sie pomylił i dał mi do B3 ....
Jak myślicie.... czy mogło cos pójść w silniku ?? zawory itd itp
pozdr
TH
zaraz w gestij wyjasnienia czy w twoim moto. rozrzad napedza cos jeszcze prucz\
walka rozrzad.
i aparatu zaplon
w ABT 90KM JEST tylko to co napisalem i wym sruby prowadzac, napinacz zalatwia sprawe
co do wym . kol zebat. rozrzadu strata kasy moja ma 393tys.km. kola nie ruszane a ze
delikatnie wytarte to normalka
co do wystszalu to mogl pasek przeskoczyc o zabek ale to nie problem zloz wszystko sprawdz znaki i test.
A rolka to raczej nie podejdze z B3 doB4 OBRACALA SIE ciezko poniewaz opilki z paska mogly ja zacierac
Takie sa moje przypuszzcenia
walka rozrzad.
i aparatu zaplon
w ABT 90KM JEST tylko to co napisalem i wym sruby prowadzac, napinacz zalatwia sprawe
co do wym . kol zebat. rozrzadu strata kasy moja ma 393tys.km. kola nie ruszane a ze
delikatnie wytarte to normalka
co do wystszalu to mogl pasek przeskoczyc o zabek ale to nie problem zloz wszystko sprawdz znaki i test.
A rolka to raczej nie podejdze z B3 doB4 OBRACALA SIE ciezko poniewaz opilki z paska mogly ja zacierac
Takie sa moje przypuszzcenia
TLUMIK DRGAN raczej napewno odpada on z prowadzeniem paska niema nic wspolnego jedynie tlumi chwilowe szarpniecia
nie slyszalem aby ktos ze znajomych wymienial to ustrojstwo a w mojej okolicy tego modelu B4 JEST CALA MASA
JA upierel bym sie przy srubie prowadzacei napinacz gdyz nawet niewielkie odchylenie od osi bedzi powodowalo delikatne sciaganie paska na zewnatrz.
A dlaczego na zewnatrz ? Napinajac pasek x-raz kladziony jest spory nacisk na owa szpilke co w konsekwencji ja odksztalca
Lub za silny uscisk mechanika w czasie naciagania paska ale porzadny szpec powinien wychwycic ten defekt i go wyeliminowac albo przemilczec temat i skutki jak wyzej w postach
Ps. Zawsze sprawdzaj po mechanikach lub w miare mozliwosci patrz im na rece
moja rada
SAM NAPRAWIAM SWOJA LALE
nie slyszalem aby ktos ze znajomych wymienial to ustrojstwo a w mojej okolicy tego modelu B4 JEST CALA MASA
JA upierel bym sie przy srubie prowadzacei napinacz gdyz nawet niewielkie odchylenie od osi bedzi powodowalo delikatne sciaganie paska na zewnatrz.
A dlaczego na zewnatrz ? Napinajac pasek x-raz kladziony jest spory nacisk na owa szpilke co w konsekwencji ja odksztalca
Lub za silny uscisk mechanika w czasie naciagania paska ale porzadny szpec powinien wychwycic ten defekt i go wyeliminowac albo przemilczec temat i skutki jak wyzej w postach
Ps. Zawsze sprawdzaj po mechanikach lub w miare mozliwosci patrz im na rece
moja rada
SAM NAPRAWIAM SWOJA LALE
- maniek2312
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 05 lut 2010, 00:15
- Lokalizacja: ŚWIDWIN-SZCZECIN
Witam. Powodem jest zbyt mocno napięty pasek. Przy lekko zużytych elementach i mocno napiętym pasku, który po rozgrzaniu silnika jeszcze bardziej się napina i ma tendencje do schodzenia z kół. Pasek rozrządu to nie pasek klinowy tylko zębaty i nie wymaga takiego szpanowania. Jak kolega wcześniej pisał po założeniu paska nie zakładać obudowy i wykonać jazdę testową, zobaczyć jak pasek zachowuje się przy rozgrzanym silniku. Sprawdzić wtedy stan napięcia. Powodzenia.