[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
Witam, bardzo pilnie potrzebuje informacji na temat lokalizacji znaku na kole zamachowym, przeskoczył mi pasek i nie mogę zlokalizować znaku na kole dolnym.
Muszę demontować plastikową obudowę żeby go zobaczyć? czy jest jakiś otwór?
Proszę o jakieś zdjęcie szczegółowe informacje bardzo to ważne dla mnie.
Muszę demontować plastikową obudowę żeby go zobaczyć? czy jest jakiś otwór?
Proszę o jakieś zdjęcie szczegółowe informacje bardzo to ważne dla mnie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez LeeOne, łącznie zmieniany 1 raz.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
użyj szukajki było dużo o ustawieniu rozrządu rysunki ze znakami tez :roll:
tu masz rysunek ze znakiem na kole zamachowym
https://audi80.pl/19tdi-1z-rozrzad-u ... rozrz%B1du
ale tobie chodzi chyba o znak na kole pasowym
https://audi80.pl/-all-kolizyjne-sil ... rozrz%B1du
tu masz rysunek ze znakiem na kole zamachowym
https://audi80.pl/19tdi-1z-rozrzad-u ... rozrz%B1du
ale tobie chodzi chyba o znak na kole pasowym
https://audi80.pl/-all-kolizyjne-sil ... rozrz%B1du
Ostatnio zmieniony 30 paź 2009, 18:55 przez romeo, łącznie zmieniany 1 raz.
to powodzenia, szukałem nic o ABT nie ma
Oznaczenie silnika ABT, każdy wie, że to 66kw 2.0 8Vnapisz cos o silniku ile konikow itd moze cos znajde w tolelerance data..
mam ja online ale wiecej info o silniku....
Ostatnio zmieniony 30 paź 2009, 18:35 przez LeeOne, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz tutaj: https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... htm#314221 w każdym silniku VAG 8 zaworowym z tamtego okresu ustawia się podobnie. W temacie który podałem nie jest napisane ale jeszcze można znaleźć 0 na kole zamachowym patrząc przez okienko za aparatem zapłonowym.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2009, 19:01 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
Niestety te zdjęcie niewiele mi mówią, nie wiem w jaki położeniu jest ten silnik - gdzie jest góra? bo wygląda jakby leżał na boku.aldi pisze:Zobacz tutaj: https://audi80.pl/b3-1...9612.htm#314221 w każdym silniku VAG 8 zaworowym ustawia się podobnie. W temacie który podałem nie jest napisane ale jeszcze można znaleźć 0 na kole zamachowym patrząc przez okienko za aparatem zapłonowym.
Za czy pod aparatem zapłonowym?
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Szukałem po forum bo ktoś niedawno dał fajny rysunek tego znaku na kole zamachowym ale jakoś nie znalazłem. Mam tylko takie foto:LeeOne pisze:Niestety te zdjęcie niewiele mi mówią, nie wiem w jaki położeniu jest ten silnik - gdzie jest góra? bo wygląda jakby leżał na boku.aldi pisze:Zobacz tutaj: https://audi80.pl/b3-1...9612.htm#314221 w każdym silniku VAG 8 zaworowym ustawia się podobnie. W temacie który podałem nie jest napisane ale jeszcze można znaleźć 0 na kole zamachowym patrząc przez okienko za aparatem zapłonowym.
Za czy pod aparatem zapłonowym?
Brzeg nadlewu zaznaczonego żółtą linią ma przecinać 0 na pół. Jeszcze kwestia że ciężko jest to dostrzec z powodu warstw brudu.
Ten otwór jest patrząc od przodu za aparatem zapłonowym.
Na każdym obrazku w tamtym temacie silnik jest ustawiony normalnie - zielonym do góry no może prócz zdjęć tam jset trochę bardziej niż normalnie pochylony na bok.
[B4 2.0E ABK] Ustawianie rozrządu
Witam
Mam takie pytanie odnosnie ustawiania rozrzadu w tym silniku.A mianowicie jeśli ustawie koło na wałku rozrządu tak jak na tym rysunku
http://img212.imageshack.us/i/648.jpg/
To czy naciecie na kole zamachowym zamontowanym na wale korbowym bedzie sie pokrywac ze znakiem na wałku pośrednim :-| :?: Poprostu chodzi mi o to czy jak wałek rozrzadu bedzie dobrze ustawiony to czy reszta tez bedzie dobrze?? Bo widaje mi sie ze musiala by być :lol: A gdzie znajduje sie ten otwor by sprawdzic ustawienie wału korbowgo na kole zamachowym ? Czy mozna tam bez problemu dojść przy silniku zamontowanym w samochodzie ?? I czy te oznaczenia na kole zamachowym i wałku pośrednim sa dość widoczne ??? Bo moja B4-ka jest z 92' wiec sie boje ze bedde miał cieżko z odnalezieniem ich :-> Aha i co ile powino sie wymieniac pompe wody ??? I czy powinienem sciagac wentylator z chłodnicy przy wymianie rozrządu, bo niechciałbym miec potem problemow z dojściem
Prosilbym o odpowiedzi i porady bo musze w najlblizszym czasie wymienic pasek rorządu
Z góry dzięki
Mam takie pytanie odnosnie ustawiania rozrzadu w tym silniku.A mianowicie jeśli ustawie koło na wałku rozrządu tak jak na tym rysunku
http://img212.imageshack.us/i/648.jpg/
To czy naciecie na kole zamachowym zamontowanym na wale korbowym bedzie sie pokrywac ze znakiem na wałku pośrednim :-| :?: Poprostu chodzi mi o to czy jak wałek rozrzadu bedzie dobrze ustawiony to czy reszta tez bedzie dobrze?? Bo widaje mi sie ze musiala by być :lol: A gdzie znajduje sie ten otwor by sprawdzic ustawienie wału korbowgo na kole zamachowym ? Czy mozna tam bez problemu dojść przy silniku zamontowanym w samochodzie ?? I czy te oznaczenia na kole zamachowym i wałku pośrednim sa dość widoczne ??? Bo moja B4-ka jest z 92' wiec sie boje ze bedde miał cieżko z odnalezieniem ich :-> Aha i co ile powino sie wymieniac pompe wody ??? I czy powinienem sciagac wentylator z chłodnicy przy wymianie rozrządu, bo niechciałbym miec potem problemow z dojściem
Prosilbym o odpowiedzi i porady bo musze w najlblizszym czasie wymienic pasek rorządu
Z góry dzięki
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Jak masz pasek założony i rozrząd jest dobrze ustawiony to wszystko znaki sie zgadzają oczywiście. Jak chcesz pasek założyć to ustawiasz koła na znaki, bo ustawiają sie niezależnie bez paska i jak sie zgadza, to wtedy zakładasz pasekPAUL_2,0E pisze:To czy naciecie na kole zamachowym zamontowanym na wale korbowym bedzie sie pokrywac ze znakiem na wałku pośrednim Poprostu chodzi mi o to czy jak wałek rozrzadu bedzie dobrze ustawiony to czy reszta tez bedzie dobrze?? Bo widaje mi sie ze musiala by być
Na skrzyni, koło rozdzielacza zapłonu, jest nawet dobrze widoczy ten otwór, także napewno znajdziesz.PAUL_2,0E pisze:A gdzie znajduje sie ten otwor by sprawdzic ustawienie wału korbowgo na kole zamachowym ? Czy mozna tam bez problemu dojść przy silniku zamontowanym w samochodzie ??
Zależy kiedy była wymieniana, niektórzy mówią że co drugą wymiane rozrządu, choć to chyb niewielki wydatek jak juz masz pasek zdjęty.PAUL_2,0E pisze:Aha i co ile powino sie wymieniac pompe wody ???
Wygodniej byłoby zdjąć, nie wiem jak to jest w B4, choć niektórym sie to ponoć jakoś udaje po zdjeciu wentylatora i odchyleniu chłodnicy.PAUL_2,0E pisze:czy powinienem sciagac wentylator z chłodnicy przy wymianie rozrządu, bo niechciałbym miec potem problemow z dojściem