Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
zakk87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:49
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zakk87 » 06 sie 2009, 08:41

znajomy wymienił mi rozrząd za 300zł, ale dodatkowo sprawdził sonde lambda, katalizator, przepływomierz, przewody, krokowca, sprzęgło, coś wymienił przy skrzyni i samochodzik świetnie śmiga... za sam rozrząd zapłaciłem 216zł:)

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 30 paź 2009, 18:03

Witam, bardzo pilnie potrzebuje informacji na temat lokalizacji znaku na kole zamachowym, przeskoczył mi pasek i nie mogę zlokalizować znaku na kole dolnym.
Muszę demontować plastikową obudowę żeby go zobaczyć? czy jest jakiś otwór?
Proszę o jakieś zdjęcie szczegółowe informacje bardzo to ważne dla mnie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez LeeOne, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 30 paź 2009, 18:28

napisz cos o silniku ile konikow itd moze cos znajde w tolelerance data..
mam ja online ale wiecej info o silniku....

pozdro

kiedys mieszkalem w miastku :-)

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 30 paź 2009, 18:29

użyj szukajki było dużo o ustawieniu rozrządu rysunki ze znakami tez :roll:
tu masz rysunek ze znakiem na kole zamachowym
https://audi80.pl/19tdi-1z-rozrzad-u ... rozrz%B1du
ale tobie chodzi chyba o znak na kole pasowym :-/
https://audi80.pl/-all-kolizyjne-sil ... rozrz%B1du
Ostatnio zmieniony 30 paź 2009, 18:55 przez romeo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 30 paź 2009, 18:32

to powodzenia, szukałem nic o ABT nie ma
napisz cos o silniku ile konikow itd moze cos znajde w tolelerance data..
mam ja online ale wiecej info o silniku....
Oznaczenie silnika ABT, każdy wie, że to 66kw 2.0 8V
Ostatnio zmieniony 30 paź 2009, 18:35 przez LeeOne, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 paź 2009, 18:33

Zobacz tutaj: https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... htm#314221 w każdym silniku VAG 8 zaworowym z tamtego okresu ustawia się podobnie. W temacie który podałem nie jest napisane ale jeszcze można znaleźć 0 na kole zamachowym patrząc przez okienko za aparatem zapłonowym.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2009, 19:01 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 30 paź 2009, 18:35

mam to:

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 30 paź 2009, 18:37

aldi pisze:Zobacz tutaj: https://audi80.pl/b3-1...9612.htm#314221 w każdym silniku VAG 8 zaworowym ustawia się podobnie. W temacie który podałem nie jest napisane ale jeszcze można znaleźć 0 na kole zamachowym patrząc przez okienko za aparatem zapłonowym.
Niestety te zdjęcie niewiele mi mówią, nie wiem w jaki położeniu jest ten silnik - gdzie jest góra? bo wygląda jakby leżał na boku.

Za czy pod aparatem zapłonowym?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 30 paź 2009, 18:47

eeee no to masz problem...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 paź 2009, 18:58

LeeOne pisze:
aldi pisze:Zobacz tutaj: https://audi80.pl/b3-1...9612.htm#314221 w każdym silniku VAG 8 zaworowym ustawia się podobnie. W temacie który podałem nie jest napisane ale jeszcze można znaleźć 0 na kole zamachowym patrząc przez okienko za aparatem zapłonowym.
Niestety te zdjęcie niewiele mi mówią, nie wiem w jaki położeniu jest ten silnik - gdzie jest góra? bo wygląda jakby leżał na boku.

Za czy pod aparatem zapłonowym?
Szukałem po forum bo ktoś niedawno dał fajny rysunek tego znaku na kole zamachowym ale jakoś nie znalazłem. Mam tylko takie foto:
Obrazek

Brzeg nadlewu zaznaczonego żółtą linią ma przecinać 0 na pół. Jeszcze kwestia że ciężko jest to dostrzec z powodu warstw brudu.

Ten otwór jest patrząc od przodu za aparatem zapłonowym.

Na każdym obrazku w tamtym temacie silnik jest ustawiony normalnie - zielonym do góry ;-) no może prócz zdjęć tam jset trochę bardziej niż normalnie pochylony na bok.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 30 paź 2009, 20:38

Ten otwór widac na łaczeniu silnik za skrzynią biegów. Jak staniesz przed silnikiem to bardziej po prawej stronie
Obrazek

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 31 paź 2009, 13:19

Ustawione, pomogły te 2 ostatnie foto. Dzięki bardzo.

PAUL_2,0E
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 19 sie 2009, 21:30

[B4 2.0E ABK] Ustawianie rozrządu

Post autor: PAUL_2,0E » 14 sty 2010, 19:08

Witam
Mam takie pytanie odnosnie ustawiania rozrzadu w tym silniku.A mianowicie jeśli ustawie koło na wałku rozrządu tak jak na tym rysunku
http://img212.imageshack.us/i/648.jpg/
To czy naciecie na kole zamachowym zamontowanym na wale korbowym bedzie sie pokrywac ze znakiem na wałku pośrednim :-| :?: Poprostu chodzi mi o to czy jak wałek rozrzadu bedzie dobrze ustawiony to czy reszta tez bedzie dobrze?? Bo widaje mi sie ze musiala by być :lol: A gdzie znajduje sie ten otwor by sprawdzic ustawienie wału korbowgo na kole zamachowym ? Czy mozna tam bez problemu dojść przy silniku zamontowanym w samochodzie ?? I czy te oznaczenia na kole zamachowym i wałku pośrednim sa dość widoczne ??? Bo moja B4-ka jest z 92' wiec sie boje ze bedde miał cieżko z odnalezieniem ich :-> Aha i co ile powino sie wymieniac pompe wody ??? I czy powinienem sciagac wentylator z chłodnicy przy wymianie rozrządu, bo niechciałbym miec potem problemow z dojściem :-/
Prosilbym o odpowiedzi i porady bo musze w najlblizszym czasie wymienic pasek rorządu :P


Z góry dzięki :D :)

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 14 sty 2010, 19:26

PAUL_2,0E pisze:To czy naciecie na kole zamachowym zamontowanym na wale korbowym bedzie sie pokrywac ze znakiem na wałku pośrednim Poprostu chodzi mi o to czy jak wałek rozrzadu bedzie dobrze ustawiony to czy reszta tez bedzie dobrze?? Bo widaje mi sie ze musiala by być
Jak masz pasek założony i rozrząd jest dobrze ustawiony to wszystko znaki sie zgadzają oczywiście. Jak chcesz pasek założyć to ustawiasz koła na znaki, bo ustawiają sie niezależnie bez paska i jak sie zgadza, to wtedy zakładasz pasek ;)
PAUL_2,0E pisze:A gdzie znajduje sie ten otwor by sprawdzic ustawienie wału korbowgo na kole zamachowym ? Czy mozna tam bez problemu dojść przy silniku zamontowanym w samochodzie ??
Na skrzyni, koło rozdzielacza zapłonu, jest nawet dobrze widoczy ten otwór, także napewno znajdziesz.
PAUL_2,0E pisze:Aha i co ile powino sie wymieniac pompe wody ???
Zależy kiedy była wymieniana, niektórzy mówią że co drugą wymiane rozrządu, choć to chyb niewielki wydatek jak juz masz pasek zdjęty.
PAUL_2,0E pisze:czy powinienem sciagac wentylator z chłodnicy przy wymianie rozrządu, bo niechciałbym miec potem problemow z dojściem
Wygodniej byłoby zdjąć, nie wiem jak to jest w B4, choć niektórym sie to ponoć jakoś udaje po zdjeciu wentylatora i odchyleniu chłodnicy.

PAUL_2,0E
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 19 sie 2009, 21:30

Post autor: PAUL_2,0E » 14 sty 2010, 19:41

ale by wymienic pompe wody to nie trzeba sciagac paska rozrządu ???

[ Dodano: 2010-01-14, 19:46 ]
aha, a co z napinaniem rolki napinacza?? Czy trzeba do tego miec te specjalne narzędzie czy dam rade to zrobic kleszczami co segerów ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl