[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
Witam.
Wiele opisów jest na forum ale nikt nie napisał konkretnie co jest przyczyna.
Czy to oś mocowania rolki, czy moze sruba napinacza, czy kolo zebate walu, a moze rolka?
Mam zamiar wymienic pasek i rolke czytając forum stwierdziłem że koło zebate walu tez by pasowalo. Pasek na górnym kole zchodzi w strone chłodnicy nie wychodzi jednak poza koło zębate.
Moje pytanie co powinienem wymienić na 100 %?
Pozdrawiam.
Wiele opisów jest na forum ale nikt nie napisał konkretnie co jest przyczyna.
Czy to oś mocowania rolki, czy moze sruba napinacza, czy kolo zebate walu, a moze rolka?
Mam zamiar wymienic pasek i rolke czytając forum stwierdziłem że koło zebate walu tez by pasowalo. Pasek na górnym kole zchodzi w strone chłodnicy nie wychodzi jednak poza koło zębate.
Moje pytanie co powinienem wymienić na 100 %?
Pozdrawiam.
Dla świetego spokoju wym tez koło zębate wału, ja u siebie nie wymieniałem bo pasek chodzi dobrze. Przyczyna to zuzycie koła zebatego, kształt stozka, które powoduje zsuwanie sie paska, przy okazji wym rozrządu wymień simmering na wale korbowym, na wałku pomocniczym ( czasem lubi sie wysunąc i wywala wtedy olej z silnika) i wałku rorządu.
może sie orientujesz czy przy napinaczu też jest cos do wymiany co powinno sie wymienic tak by nie rozkręcać tego 10 razy?
Mam zamiar samemu wymieniać wiec lepiej dopytać dokładnie.
Żeczy do wymiany: pasek, rolka, zimeringi, koło zębate wału.
Czy coś jeszcze? Jakies podpowiedzi mile widziane.
Pozdrawiam.
Mam zamiar samemu wymieniać wiec lepiej dopytać dokładnie.
Żeczy do wymiany: pasek, rolka, zimeringi, koło zębate wału.
Czy coś jeszcze? Jakies podpowiedzi mile widziane.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Naprawde macie smieszny problem i niepotrzebnie wydajecie kaske na koła nic tam nie trzeba robic i ruszac z kołami to normalne ze troche sie zużyją przeciez nie są nowe a jak pisza niektórzy i sami sie przekonali to nic nie pomaga.Prosta niezawodna metoda która skutkuje u mnie i nieraz robiłem w warsztacie 5 minut i po problemie minimalna zmiana połozenia kątu pompy wtyskowej wzgledem koła pasowego wałka rozrządu zalezy w którą strone schodzi pasek.A więc jest sruba z tyłu mocująca pompę wtryskową na klucz 13 odkręcamy lekko i jesli pasek schodzi do chłodnicy tył pompy wtryskowej dosuwamy lekko do bloku silnika i po sprawie.
Temat powraca jak bumerang bo jest skutkiem wady konstrukcyjnej tłumika drgań. Rolka jest napinana poza swoją osią pionową co tworzy moment skręcający na osi zawieszenia rolki. Najmniejszy luz trzpienia powoduje przekoszenie mechanizmu i ścieranie paska o rant rolki. Trzeba wygiąć maksymalnie dźwignię napinającą do środka i minimalnie podszlifować z odpowiedniej strony kołnierz trzpienia tak by dokręcił się pod kątem. U mnie pomogło jak ręką odjął. Pozdrawiam.
Witam, u mnie koleś chce zedrzeć ze mnie kasę za zrobienie rozrządu, napisał mi 66+150+200 czyli pasek napinacz i robota (bo trzeba przód rozbierać) coś mi się wydaje, że kolo za dużo chce, nie uważacie?? gdzie w biłgoraju wymieniać rozrząd, może ktoś wie??
bo znalazłem cosik takiego http://www.allegro.pl/item693576770_roz ... _f_va.html
czy to dobry sprzęt czy gość na aukcji ściemnia, dodam, że to najdroższy zestaw...
ale z drugiej strony mechanik zaraz się obrazi albo coś źle zrobi jak kupie sam...
bo znalazłem cosik takiego http://www.allegro.pl/item693576770_roz ... _f_va.html
czy to dobry sprzęt czy gość na aukcji ściemnia, dodam, że to najdroższy zestaw...
ale z drugiej strony mechanik zaraz się obrazi albo coś źle zrobi jak kupie sam...
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Trochę ten mechanik chce Cię naciągnąć. U nas wołają 80-120 za robotę. W cenę części nie wchodze bo w zależności od regionu ceny są różne. Ja wymieniałem sobie sam rozrząd (w ABT jak miałem) i nie musiałem rozbierać przodu. Mnie wystarczyło wyjęcie wentylatora chłodnicy i mi miejsca wystarczyło. Nie pamietam ile ale chyba coś ok 2 godzin i byłem po robocie razem z wymianą dolnego koła rozrządu. Moja 80 nie miała klimy jeżeli jest klima to juz trochę komplikuje sie sprawa ale nie sądzę aby trzeba było rozbierać przód.
A jeżeli chodzi o link to jeśli to orginały a nie jakieś podróby to dobry towar.
Pozdrawiam
A jeżeli chodzi o link to jeśli to orginały a nie jakieś podróby to dobry towar.
Pozdrawiam
w nowych furkach, to pierwsza wymienia jest po 90000. potem juz co 60 tysi i to ja zawsze biore z wysokiej półki, bo rozrzad, to rozrzad. kolizyjny czy niekolizyjny. musi byc zmieniony. chyba, ze ktos ma łancuszek to juz inna historia...
Zwróć uwagę na ortografię i na przyszłość postaraj się używać znaków interpunkcyjnych
Zwróć uwagę na ortografię i na przyszłość postaraj się używać znaków interpunkcyjnych
Ostatnio zmieniony 07 sie 2009, 07:32 przez Mario26, łącznie zmieniany 2 razy.