Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
piotrasv45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 17 sty 2008, 09:09

Post autor: piotrasv45 » 17 sty 2008, 10:24

Witam !
Mam ten sam problem co kilku klubowiczów. Mianowicie tnie mi pasek prawdopodobnie o obudowę. W zasadzie problem nie jest aż taki poważny, ponieważ gdy zetnie kawałek rantu paska sytuacja się stabilizuje i więcej się z nim nic nie dzieje. Wymieniłem pasek i rolkę napinającą, a tu po kilku kilometrach wióry w pokrywie rozrządu. Mechanik powiedział abym się nie przejmował i napiął pasek bez naciągania pochłaniacza drgań lub napinacza termicznego (niestety nie wiem jak to się prawidłowo nazywa). Nie przyniosło to zamierzonego efektu i drugi nowo założony pasek miał ścięty rant. Jednak ja lubię jak w moim autku jest wszystko idealnie. Poczytałem i wziąłem się za naprawę tego defektu.
Wymieniłem:

1. małe koło na wale (po dokładnym obejrzeniu stwierdzam nie było zbytnio zużyte)
2. koło wałka rozrządu (również minimalnie zużyte)
Oczywiście wymieniłem pasek na nowy. Przejechałem 500 km, zaglądam a tam znowu pełno wiór z paska i ścięty rant.

Dalej szukałem rozwiązania problemu i wymieniłem
3. szpilkę od rolki (zauważyłem wkładając starą szpilkę i nową na zmianę do zdemontowanej rolki, że stara ma zdecydowanie większy luz).
Pomyślałem sobie to musi być to! (paska nie wymieniałem bo to był by 3 pasek w tym miesiącu, a otarcie ma naprawdę nieduże).
I niby jest lepiej ale wydaje mi się, że pasek stoi w najlepszym wypadku równo z rantem koła rozrządu (od strony chłodnicy oczywiście).

Po drodze przeprowadziłem jeszcze kilka eksperymentów:
1. Napoiłem pasek bardzo mocno i było znacznie lepiej jeśli chodzi o jego położenie, ale rolka napinająca skf która kosztuje 120 zł wytrzymała kilka dni i nie nadawała się do niczego.
2. Napoiłem pasek lżej niż powinno być (ale tak by nie przeskoczył). Poprawa również niewielka.

Wnioski:
a) Wymiana kół nic nie pomogła.
b) Wymiana szpilki od rolki wydała się z punktu widzenia kosztów (koszt szpilki 20 zł w serwisie) o wiele lepszym pomysłem, a i pomogła trochę więcej niż koła.
c) Wydaje mi się, że problem leży po stronie ustawienia rolki, gdy za metal łączący rolkę z napinaczem przesuwałem ją delikatnie znalazłem idealne ustawienie kiedy to pasek szedł po środku koła rozrządu i po środku rolki.

Może mój opis się komuś przyda.

A jeśli ktoś zna rozwiązanie mojego problemu to proszę o radę ?!

Awatar użytkownika
Mast26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:29
Lokalizacja: ze śląska..

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Post autor: Mast26 » 26 paź 2008, 13:22

Wiem ze na ten temat bylo juz troche(szukalem,czytalem)ale chodzi mi o TEN konkretny zestaw,bedzie dobry czy moze polecacie jakis inny?
Ostatnio zmieniony 06 lis 2016, 16:29 przez Mast26, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 paź 2008, 17:51

Może być. Nie ma co szukać innych.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 27 paź 2008, 15:05

Mast26, a ja się spytam tak:
Czy ten rozrząd będziesz sam wymieniał czy oddajesz mechanikowi?
Jeśli dajesz do mechanika niech on zakupi bo wtedy musi Ci dać gwarancje na całość.
Jeśli będzie robił z powierzonych części to w przypadku awarii zawsze się wyprze że on swoją pracę wykonał dobrze a to ty kupiłeś wadliwy towar.

Awatar użytkownika
Mast26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:29
Lokalizacja: ze śląska..

Post autor: Mast26 » 27 paź 2008, 16:33

Masz racje ale w moim przypadku wymienial bedzie zaufany mechanik ale tak po znajomosci ;-) nie w warsztacie w ktorym pracuje wiec na gwarancje nie mam co liczyc,ale gosc jest sprawdzony,dorabia tak od wielu lat i z tego co wiem nigdy nie bylo problemow,noo i robi za grosze <ok>

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 27 paź 2008, 16:59

A więc skoro czarekj,(Pomógł: 127 razy) napisał "Może być. Nie ma co szukać innych." to ja mu całkowicie wierzę.

Awatar użytkownika
Mast26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:29
Lokalizacja: ze śląska..

Post autor: Mast26 » 27 paź 2008, 17:07

Grzegorzbielsko pisze:A więc skoro czarekj,(Pomógł: 127 razy) napisał "Może być. Nie ma co szukać innych." to ja mu całkowicie wierzę.
I wlasnie dla tego ze licze sie z jego opinia :mrgreen: wczoraj juz zamowilem <ok>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 paź 2008, 17:15

Ja już w swoim Audi przejeździłem dwa takie zestawy i wszystko było ok.

Awatar użytkownika
cosmeet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:16

Post autor: cosmeet » 28 paź 2008, 13:36

Ja się spotkałem z opinią żeby jednak przy wymianie omijać paski CONTITECH ;/ Odradzono mi to przy moim.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 28 paź 2008, 17:47

czyżby polecali Dayco? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Contitech to renomowana firma i robi b.dobre paski.

Awatar użytkownika
Hitman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 09 lis 2008, 21:05
Lokalizacja: Śląskie / Sosnowiec

[ABT] B4 Rozrząd

Post autor: Hitman » 09 lis 2008, 22:03

Witam

Mam pytanie panowie autkiem jeżdżę już od roku i odpukać nie narzekam rocznik 1994 , jak dotychczas moja ingerencja w silnik kończyła się na podstawowych sprawach filtry i oleje.
Ale muszę przyznać że odkąd go kupiłem nie wymieniałem jeszcze rozrządu po ilu kilometrach należy go wymienić ? od kupna przejechałem nim już 48 tyś km sprzedający wymieniał rozrząd przed sprzedażą, przynajmniej tak mnie zapewniał ? :evil:

Awatar użytkownika
frugo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 lip 2008, 11:01
Lokalizacja: Konin

Post autor: frugo » 09 lis 2008, 22:16

wyda je mi sie ze co 80-90tys :)

Awatar użytkownika
Hitman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 09 lis 2008, 21:05
Lokalizacja: Śląskie / Sosnowiec

Post autor: Hitman » 09 lis 2008, 22:30

dzięki jeżeli wierzyć że poprzednik wymienił rozrząd to na razie mogę być spokojny przynajmniej jeszcze przez kilka tyś km

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 09 lis 2008, 22:36

serwisówka chyba mówi że co 90 tysi, ja wymienię wcześniej (po 60 tysi) nawet jak będzie dobry ;-) tyle że ja mogę sobie wierzyć bo sam zmieniałem po kupnie i wiem ile zrobiłem na nim

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 09 lis 2008, 23:32

Najlepiej zmienić rozrząd po zakupie auta, masz wtedy święty spokój, sprzedający o ile nie jest twoim znajomym lub członkiem rodziny powie to co będzie dobrze brzmiało byle tylko sprzedać samochód, oczywiście może mówić prawdę ale nigdy nic nie wiadomo, na giełdach słyszysz co krok, że rozrząd zmieniany kilka dni temu, świeży olej itd. W silnikach z większym przebiegiem lepiej skrócić okres wymiany rozrządu w stosunku do tego co podaje producent.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl