Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
FRACHU24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:47
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: FRACHU24 » 14 sty 2009, 13:50

Witam.
Wiele opisów jest na forum ale nikt nie napisał konkretnie co jest przyczyna.
Czy to oś mocowania rolki, czy moze sruba napinacza, czy kolo zebate walu, a moze rolka?
Mam zamiar wymienic pasek i rolke czytając forum stwierdziłem że koło zebate walu tez by pasowalo. Pasek na górnym kole zchodzi w strone chłodnicy nie wychodzi jednak poza koło zębate.
Moje pytanie co powinienem wymienić na 100 %?
Pozdrawiam.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 sty 2009, 10:02

Dla świetego spokoju wym tez koło zębate wału, ja u siebie nie wymieniałem bo pasek chodzi dobrze. Przyczyna to zuzycie koła zebatego, kształt stozka, które powoduje zsuwanie sie paska, przy okazji wym rozrządu wymień simmering na wale korbowym, na wałku pomocniczym ( czasem lubi sie wysunąc i wywala wtedy olej z silnika) i wałku rorządu.

Awatar użytkownika
FRACHU24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:47
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: FRACHU24 » 15 sty 2009, 11:17

może sie orientujesz czy przy napinaczu też jest cos do wymiany co powinno sie wymienic tak by nie rozkręcać tego 10 razy?
Mam zamiar samemu wymieniać wiec lepiej dopytać dokładnie.
Żeczy do wymiany: pasek, rolka, zimeringi, koło zębate wału.
Czy coś jeszcze? Jakies podpowiedzi mile widziane.
Pozdrawiam.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 sty 2009, 12:23

Oprócz tego co napisałes to nic więcej, tylko simmeringi to 3 odrazu jak pisałem wczesniej no i wymień paski napedu osprzetu bo i tak musisz je zdjąc.

Awatar użytkownika
FRACHU24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:47
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: FRACHU24 » 15 sty 2009, 18:36

Dzięki Ci kolego bardzo napisze jak po wymianie czy będzie poprawa i jak poszło.
Pozdrawiam.

Krzysztoflk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: Krzysztoflk » 12 kwie 2009, 15:03

Naprawde macie smieszny problem i niepotrzebnie wydajecie kaske na koła nic tam nie trzeba robic i ruszac z kołami to normalne ze troche sie zużyją przeciez nie są nowe a jak pisza niektórzy i sami sie przekonali to nic nie pomaga.Prosta niezawodna metoda która skutkuje u mnie i nieraz robiłem w warsztacie 5 minut i po problemie minimalna zmiana połozenia kątu pompy wtyskowej wzgledem koła pasowego wałka rozrządu zalezy w którą strone schodzi pasek.A więc jest sruba z tyłu mocująca pompę wtryskową na klucz 13 odkręcamy lekko i jesli pasek schodzi do chłodnicy tył pompy wtryskowej dosuwamy lekko do bloku silnika i po sprawie. <piwo>

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 13 kwie 2009, 12:13

Temat powraca jak bumerang bo jest skutkiem wady konstrukcyjnej tłumika drgań. Rolka jest napinana poza swoją osią pionową co tworzy moment skręcający na osi zawieszenia rolki. Najmniejszy luz trzpienia powoduje przekoszenie mechanizmu i ścieranie paska o rant rolki. Trzeba wygiąć maksymalnie dźwignię napinającą do środka i minimalnie podszlifować z odpowiedniej strony kołnierz trzpienia tak by dokręcił się pod kątem. U mnie pomogło jak ręką odjął. Pozdrawiam.

Paliguma
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 cze 2009, 23:32
Lokalizacja: Łęczna/witaniów

Post autor: Paliguma » 15 cze 2009, 22:03

To ja już nie wiem jak to jest z tą bezkolizyjnością ?? :roll:

Awatar użytkownika
zakk87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:49
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zakk87 » 22 lip 2009, 15:08

Witam, u mnie koleś chce zedrzeć ze mnie kasę za zrobienie rozrządu, napisał mi 66+150+200 czyli pasek napinacz i robota (bo trzeba przód rozbierać) coś mi się wydaje, że kolo za dużo chce, nie uważacie?? gdzie w biłgoraju wymieniać rozrząd, może ktoś wie??

bo znalazłem cosik takiego http://www.allegro.pl/item693576770_roz ... _f_va.html
czy to dobry sprzęt czy gość na aukcji ściemnia, dodam, że to najdroższy zestaw...

ale z drugiej strony mechanik zaraz się obrazi albo coś źle zrobi jak kupie sam...
Audi B4 1993 2.0E ABK
Moje Sreberko
zajrzyj do garażu:D

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 22 lip 2009, 15:39

Trochę ten mechanik chce Cię naciągnąć. U nas wołają 80-120 za robotę. W cenę części nie wchodze bo w zależności od regionu ceny są różne. Ja wymieniałem sobie sam rozrząd (w ABT jak miałem) i nie musiałem rozbierać przodu. Mnie wystarczyło wyjęcie wentylatora chłodnicy i mi miejsca wystarczyło. Nie pamietam ile ale chyba coś ok 2 godzin i byłem po robocie razem z wymianą dolnego koła rozrządu. Moja 80 nie miała klimy jeżeli jest klima to juz trochę komplikuje sie sprawa ale nie sądzę aby trzeba było rozbierać przód.
A jeżeli chodzi o link to jeśli to orginały a nie jakieś podróby to dobry towar.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 22 lip 2009, 22:36

W ABT udało nam się zmienić rozrząd bez ściągania wentylatora, nie mam klimy, dostęp wystarczający.
Dokładnie u tego gościa kupowałem już 2 rozrządy, cena jest przystępna towar należytej jakości, gość solidny i godny polecenia, ABT prześmigał 45 tyś na takim zestawie nie widać zużycia paska.

Myciej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 25 maja 2008, 10:08
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Myciej » 23 lip 2009, 13:27

Ja jak narazie jeżdze ABT i rozrzad zmieniałem rok temu jakies 30tyś km zrobilem i dalej wyglada jak nowy :) myśle że te 60tyś to akurat dal audi z przebiegiem wiekszym niz 180tys ;]

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 02 sie 2009, 11:53

A jak to jest z paskiem rozrządu kiedy jest mały przebieg a po wymianie minęło już parę lat Czy wymieniamy tylko wg. przebiegu co 60k czy też co jakiś okres.

Awatar użytkownika
bunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 27 lip 2007, 15:01
Lokalizacja: Pomorze Środkowe/GS

Post autor: bunio » 02 sie 2009, 12:55

Doradzałbym góra 5 lat eksploatacji - lub do 60 tyś przebiegu.
Nic nie jest wieczne - materiały użyte do produkcji paska również. 8-)

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 05 sie 2009, 22:18

w nowych furkach, to pierwsza wymienia jest po 90000. potem juz co 60 tysi i to ja zawsze biore z wysokiej półki, bo rozrzad, to rozrzad. kolizyjny czy niekolizyjny. musi byc zmieniony. chyba, ze ktos ma łancuszek to juz inna historia...

Zwróć uwagę na ortografię i na przyszłość postaraj się używać znaków interpunkcyjnych ;-)
Ostatnio zmieniony 07 sie 2009, 07:32 przez Mario26, łącznie zmieniany 2 razy.
szybkosc jest bogiem,nitro nałogiem,wyscig podstawa, tuning zabawa...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga