Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
junakos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:52
Lokalizacja: Czechowice Dziedzice

Post autor: junakos » 24 wrz 2007, 14:03

czarekj po czym można poznać ze sterownik jest zablokowany , jeśli sie nie posiada VAG-a? Jak sam widzisz mało który mechanik zna się na ABK , a wolałbym sie czegoś nowego nauczyć niż zwiedzać warsztaty w mojej okolicy. Może podaj procedurę ustawiania zapłonu , kto będzie chciał to sobie sam ustawi a kto sie nie czuje na silach to pojedzie do elektryka.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 wrz 2007, 17:56

czarekj pisze:Sterownik musi być zablokowany by nie przestawiał zapłonu na podstawie sygnału z czujnika spalania stukowego.
Warto poświęcić troszkę czasu i ustawić zapłonik tak jak należy a wtedy silnk wam się odwdzięczy równa pracą.
Ja dzisiaj sprawdziłem lampą bez regulacji i na wolnych obrotach na kole zamachowym było widać 0 nie wiem czy tak powinno być. Niestety zapomniałem sprawdzic przy 2000 obr.

arti029
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sie 2007, 16:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: arti029 » 25 wrz 2007, 22:32

włąśnie wrócilem z garażyku i dziwna sprawa.
otoz u mnie sprawdzając lampą zaplon na wolnych obrotach zauwarzylem ze własnie to zero na kole zamachowym
mi strasznie pulsuje, ( znaczy sie przesuwa raz w jedna raz w druga) to chyba nie jest normalne
pomijając to ze powinno byś widac nie zero tylko określona kreske ktora oznacza przesuniecie o to magiczne 6 stopni
ale nic w sobote bede wymienial pasek rozrzadu wiec narazie nie przestawiam tylko dlaczego ten zaplon się tak przestawia???
czy chodzi o ta blokade sterownika silnika?
automatyczne skrzynie biegów

Awatar użytkownika
seb100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 02 sie 2007, 08:50
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin

Post autor: seb100 » 26 wrz 2007, 07:15

Przy ustawianiu zapłonu w ABK trzeba odpiąć czujnik temperatury, ten niebieski z dwoma pinami. I wtedy ustawiać zapłon.
Nigdy nie umierałbym za swoje przekonania, bo mogę się mylić.

arti029
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sie 2007, 16:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: arti029 » 26 wrz 2007, 07:19

odpięcie czyjnika na zapalonym silniku i przegazowanie go 3 razy do 3,5 tyś nic nie zmienilo nadal mi kat wyprzedzenia zapłony skacze :cry:
automatyczne skrzynie biegów

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 wrz 2007, 08:02

U mnie tak samo skacze ten punkt ale to ma związek z regulacja przez czujnik spalania stukowego. Jeżeli odpięcie czujnika nic nie zmieniło to tak jak pisał czarekj bez Vaga sie nie obędzie i zablokowania komputera

arti029
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sie 2007, 16:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: arti029 » 26 wrz 2007, 11:53

a właśnie nie moglem znaleźć u mnie tego czujnika spalania stukowego.Jak on w ogóle wygląda??
automatyczne skrzynie biegów

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 wrz 2007, 14:30

jest przykręcony do bloku między 1a2 cylindrem lub między 2a3. Jest słabo widoczny bo go lekko zasłania alternator i przewody

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 wrz 2007, 15:19

Czujnika spalania stukowego nie trzeba odkręcać. Po zablokowaniu sterownika przemieszczający sie punkt zapłonu świadczy o wypadaniu zapłonów i wyekspolatowaniu aparatu zapłonowego..

arti029
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sie 2007, 16:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: arti029 » 26 wrz 2007, 15:51

ale jak sie nie zablokuje sterownika to jest normalne? bo moze nie udało mi sie go zablokowac
automatyczne skrzynie biegów

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 wrz 2007, 16:45

arti029 pisze:ale jak sie nie zablokuje sterownika to jest normalne? bo moze nie udało mi sie go zablokowac
Niestety nie zablokowałeś sterownika.

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

[80 B4 2.0 ABK] ustawienie zapłonu

Post autor: grabon.a » 22 lut 2008, 22:45

Wiam

moja lampa ma możliwość ustawienia konta zapłonu no i tu mam pytanie,
lampe ustawiamy na 0* no i kręcimy aparatem tak az kreska na wale bedzie równo z krawędzią tak? czy może na lampie ustawiamy jakiś inny kąt?

reszte procedury znam wg czarekj

Wnuczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 15 lut 2008, 14:40
Kontakt:

Post autor: Wnuczek » 22 lut 2008, 23:21

Sprawdź w instrukcji dla twoiego silnika jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu i na taki ustaw lampę. Lub sprawdź czy nie ma kresek na obudowie rozrządu jeśli są to przy zerowym kącie na lampie ustaw na pierwszą. Zapłon, przeskok iskry musi nastąpić przed ZZ tłoka.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 23 lut 2008, 01:22

Ustawienie zapłonu w ABK nie jest takie hop siup, ale ponieważ wielokrotnie było to opisywane na forum, nie będę kolejny raz tego czynił.

Poszukaj zapłon+abk w search.php
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 23 lut 2008, 11:42

Prosze was nie odsyłajcie mnie do szukajki tam juz wszystko przestudiowałem.
Pytam sie tylko jak ustawić lampe?? podobno kreska na kole zamachowym wskazuje 6* wyprzedzenia tak?? więc kiedy lampe mamy ustawioną na 0* , na kole widnieje nam kreska to zapłon jest ustawiony na 6* tak?? u mne przy takich ustawieniach silnik pracuje równo ale nie wkręca sie tak szybko na obroty. najlepiej jest jak ustawie na lampie kąt 8* i kreske na kole ale czy to wtedy nie jest 14* wyprzedzenia :-/

Oczekuje odpowiedzi jaki kąt ustawiacie na lampie no i na co patrzycie, na kreske czy na 0.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga