Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 sie 2015, 06:26

Skoro tak masz to na 100% nie zgrywa Ci się kropka na kole wałka pośredniego z nacięciem na kole pasowym wału (podczas montażu rozrządu trzeba je prowizorycznie przykręcić). Na wszystkich śrubach wkręconych pasuje tylko w jedno miejsce.

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 14 sie 2015, 07:33

Rozrząd świeżo ustawiony, wszystko zgrywa się jak najbardziej dobrze, ustawione na początku koło wału aby przeciętne było 0, następnie koło wałka aby zgrywala się kropka z nacieciem

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 sie 2015, 08:09

No to albo któraś część nie jest z ABK albo masz już mocniej ścięty klin (jakoś przypomniało mi się o tym) na wale korbowym (tam gdzie przychodzi dolne małe koło zębate rozrządu). Mogło trochę ściąć i znaki a faktyczne GMP będą odbiegać od siebie.

Klina na wale bym nie lekceważył. To grozi kapą silnika...

Nie chcę siać paniki ale jak nie ma innej możliwości to dla świętego spokoju bym to obejrzał jak najszybciej.

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 14 sie 2015, 13:08

Przy wymianie rozrządu wymieniałem również wszystkie uszczelniacze tj. na wałku, wale i pośrednim. Przy tym zdejmowałem koła, wszystkie kliny w porządku.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 sie 2015, 14:19

muchachos pisze:A zapytam z innej beczki - jest możliwość źle włożonego aparatu zaplonowego?
Aparat w każdej włożonej pozycji będzie działał poprawnie.

Czy punkt 0 i kropki na koło pasowe pośrednie się zgadzają?

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 14 sie 2015, 20:28

Tak, na początku ustawione koło wału aby 0 na kole zamachowym było przecięte, następnie przykrecone koło od napędu alternatora i pompy wspomagania, następnie zgrane nacięcie na tym kole z kropka na kole wałka pośredniego. Wszystko z ustawieniemrrozrządu jest w porządku.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 sie 2015, 19:34

Ostatnio w swoim B3 przerabiałem żenujący problem. Włożona była nie ta kopułka co trzeba.

Ustawiając zapłon ustawiasz w rzeczywistości położenie halla. I tak u mnie w silniku był założony Bosch jednak oryginalnie powinno być Valeo (silnik 1.8 AAM 75 KM). Różnica to na obwodzie koło 2cm. W innym miejscu po prostu był nadlew na kopułce wchodzący w wcięcie w obudowie aparatu.

Czy jak ustawisz silnik na 0 i palec jak patrzy na nacięcie to czy wówczas po założeniu kopułki kabel z 1-go cylindra jest nad tym nacięciem czy przesunięty? Zaznacz kreską z boku aparatu i porównaj czy się zgadza.

Zostają jeszcze numery samego aparatu.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 sie 2015, 22:24

Źle włożony aparat zapłonowy.
ustaw wszystkie trzy koła na znakach a potem wyjmij i wsadź ponownie aparat w pozycji palcem prostopadle do bloku.
Następnie ustaw prawidłowo zapłon z zablokowanym sterownikiem.

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 24 sie 2015, 17:35

Dzisiaj wyjąłem aparat zapłonowy aby włożyć go prawidlowo jak pisał "czarekj" i okazuje się, że chyba jest nie od ABK:

Kod: Zaznacz cały

0 237 520 013
053 905 205A
Czy takie cyrki mogą występować z powodu innego aparatu?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 sie 2015, 18:18

muchachos pisze:053 905 205A
Prawidłowy do abk

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 24 sie 2015, 18:38

Z tego co wygooglowałem to jest aparat z 3A,6A,ACE. Szpara jednak na kopułkę jest w tym samym miejscu.

Owszem, w lakonicznych opisach pasuje niby do 2.0E ale nie znalazłem wzmianki że to do ABK.

Możesz mieć też inną kopułkę (pod aparat Valeo). Tam jest różnica w nadlewie by pasowało w wycięcie w aparacie. Około 1,5 cm by pasowało bo przerabiałem podobny problem.

Żeby to sprawdzić zrób nacięcie śrubokrętem na zewnątrz aparatu, załóż kopułkę i zobacz czy ślad patrzy mniej więcej na środek kabla idącego do I-go cylindra.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 sie 2015, 19:21

Francis1982 pisze:Owszem, w lakonicznych opisach pasuje niby do 2.0E ale nie znalazłem wzmianki że to do ABK.
W etce istnieje z tym ze produkt wycofali w 93r i zastąpili innym ale tamten znów wycofali i dali zamiennik który istnieje jako do abk.

053 905 205A > 048 905 205B > 048 905 237X

jakoś tak to szło

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 sie 2015, 19:42

Francis1982 pisze:Z tego co wygooglowałem to jest aparat z 3A,6A,ACE.
Raczej aparat z 3Am ABK nie będzie zamienny z ACE, 6A bo w tych drugich aparat jest w głowicy napędzany z wałka rozrządu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 sie 2015, 20:44

Oj cofam swoje zdanie bo się pierdykłem to jest aparat do 3A 053 905 205A ale wycofali i zamiennik jest z ABT.


Dla ABK powinno być 037 905 205J i 037 905 237AX

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 16 wrz 2015, 21:21

Inna sprawa, aparat zmieniony na ori z ABK, podlaczam do komputera, wchodzę w bloki i ggrupę 000 aby zablokować sterownik i wyskakuje w okienkach error..?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga