[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
No to albo któraś część nie jest z ABK albo masz już mocniej ścięty klin (jakoś przypomniało mi się o tym) na wale korbowym (tam gdzie przychodzi dolne małe koło zębate rozrządu). Mogło trochę ściąć i znaki a faktyczne GMP będą odbiegać od siebie.
Klina na wale bym nie lekceważył. To grozi kapą silnika...
Nie chcę siać paniki ale jak nie ma innej możliwości to dla świętego spokoju bym to obejrzał jak najszybciej.
Klina na wale bym nie lekceważył. To grozi kapą silnika...
Nie chcę siać paniki ale jak nie ma innej możliwości to dla świętego spokoju bym to obejrzał jak najszybciej.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ostatnio w swoim B3 przerabiałem żenujący problem. Włożona była nie ta kopułka co trzeba.
Ustawiając zapłon ustawiasz w rzeczywistości położenie halla. I tak u mnie w silniku był założony Bosch jednak oryginalnie powinno być Valeo (silnik 1.8 AAM 75 KM). Różnica to na obwodzie koło 2cm. W innym miejscu po prostu był nadlew na kopułce wchodzący w wcięcie w obudowie aparatu.
Czy jak ustawisz silnik na 0 i palec jak patrzy na nacięcie to czy wówczas po założeniu kopułki kabel z 1-go cylindra jest nad tym nacięciem czy przesunięty? Zaznacz kreską z boku aparatu i porównaj czy się zgadza.
Zostają jeszcze numery samego aparatu.
Ustawiając zapłon ustawiasz w rzeczywistości położenie halla. I tak u mnie w silniku był założony Bosch jednak oryginalnie powinno być Valeo (silnik 1.8 AAM 75 KM). Różnica to na obwodzie koło 2cm. W innym miejscu po prostu był nadlew na kopułce wchodzący w wcięcie w obudowie aparatu.
Czy jak ustawisz silnik na 0 i palec jak patrzy na nacięcie to czy wówczas po założeniu kopułki kabel z 1-go cylindra jest nad tym nacięciem czy przesunięty? Zaznacz kreską z boku aparatu i porównaj czy się zgadza.
Zostają jeszcze numery samego aparatu.
Dzisiaj wyjąłem aparat zapłonowy aby włożyć go prawidlowo jak pisał "czarekj" i okazuje się, że chyba jest nie od ABK:
Czy takie cyrki mogą występować z powodu innego aparatu?
Kod: Zaznacz cały
0 237 520 013
053 905 205A
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Z tego co wygooglowałem to jest aparat z 3A,6A,ACE. Szpara jednak na kopułkę jest w tym samym miejscu.
Owszem, w lakonicznych opisach pasuje niby do 2.0E ale nie znalazłem wzmianki że to do ABK.
Możesz mieć też inną kopułkę (pod aparat Valeo). Tam jest różnica w nadlewie by pasowało w wycięcie w aparacie. Około 1,5 cm by pasowało bo przerabiałem podobny problem.
Żeby to sprawdzić zrób nacięcie śrubokrętem na zewnątrz aparatu, załóż kopułkę i zobacz czy ślad patrzy mniej więcej na środek kabla idącego do I-go cylindra.
Owszem, w lakonicznych opisach pasuje niby do 2.0E ale nie znalazłem wzmianki że to do ABK.
Możesz mieć też inną kopułkę (pod aparat Valeo). Tam jest różnica w nadlewie by pasowało w wycięcie w aparacie. Około 1,5 cm by pasowało bo przerabiałem podobny problem.
Żeby to sprawdzić zrób nacięcie śrubokrętem na zewnątrz aparatu, załóż kopułkę i zobacz czy ślad patrzy mniej więcej na środek kabla idącego do I-go cylindra.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
W etce istnieje z tym ze produkt wycofali w 93r i zastąpili innym ale tamten znów wycofali i dali zamiennik który istnieje jako do abk.Francis1982 pisze:Owszem, w lakonicznych opisach pasuje niby do 2.0E ale nie znalazłem wzmianki że to do ABK.
053 905 205A > 048 905 205B > 048 905 237X
jakoś tak to szło