Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 23 lut 2008, 16:32

Na lampie ustawiasz 6 stopni i tak obracasz aparatem zeby pojawił sie znak na kole wtedy masz 6 stopni, jeżeli ustawisz na 0 na lampie i na znak to wówczas masz 0 kont wyprzedzenia zapłonu.


Edit by Danek: Ponieważ na prośbę użytkownika Wnuczek post został usunięty to pozwoliłem sobie wyedytować to co go dotyczyło.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2008, 17:21 przez WOJTEK26, łącznie zmieniany 1 raz.

grabon.a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: grabon.a » 25 lut 2008, 20:43

dziekuje za odpowiedz o to własnie mi chodziło :-D

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 lut 2008, 22:13

Ustawiasz lampę na 0 stopni i przekręcasz aparatem tak, by znacznik - kreska (6 sopni) zgrała się z obudową skrzyni.

sebapop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 lut 2007, 20:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: sebapop » 26 lut 2008, 22:15

Jeżeli mogę to u mnie na kole zamachowym jest znak 0. Przy lampie bez możliwości ustawienia kąta mam ten znak na środku wziernika i skacze. Prośba o wytłumaczenie co to oznacza.
seba

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

[B4 2.0 ABK] ustawienie, sprawdzenie zapłonu

Post autor: Darecki3037 » 21 mar 2008, 17:43

Mam kilka pytań w kwestii ustawienia zapłonu ( we wcześniejszych postach te sprawy zostały pominięte) a więc;
1) na kole zamachowym jest punkt 0 i kreska przed nim, zapewne wymagane 6' ... gdzie ta kreska ma się pojawiać ? na środku okienka ? czy gdzieś indziej? przy jakich obrotach to sprawdzać, wolnych czy innych?
2) Vag wyswietla kąt wyprzedzenia zapłonu (blok 4 poz 3) na wolnych obr między 4-7' czemu taka rozbieżność? :idea:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 mar 2008, 21:16

Kąt wyprzedzenia 6st +/- 1 przy obr 2000-2500 na min.
Ja ustawiam na znak pokrywający się z dolną krawędzią okienka.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Re: [B4 2.0 ABK] ustawienie, sprawdzenie zapłonu

Post autor: czarekj » 22 mar 2008, 09:50

Darecki3037 pisze: 2) Vag wyswietla kąt wyprzedzenia zapłonu (blok 4 poz 3) na wolnych obr między 4-7' czemu taka rozbieżność? :idea:
To jest dynamiczny kąt wyprzedzenia zapłonu. Jak dobrze zablokujesz sterownik to powinna wyswietlać sie wartość 0 stopni i dopiero wtedy ustawiasz na znaczek - kreskę.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 22 mar 2008, 12:36

Podepnę się pod wątek...Jak zblokować pod Vagiem sterownik (basic settings i co dalej ...) ? Próby w/g procedury *niebieski czujnik itd) nie powodują nic, tylko zarejestrowanie błędu.
ABK+ LPG + troszke gadżetów ;)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 23 mar 2008, 17:00

no właśnie jak zablokować kompa na vagu? u mnie nie działa opcja basic settings. a odpięcie niebieskiego czujnika powoduje zmiane pracy silnika natomiast vag pokazuje zmiany kąta zapłonu w szerokim zakresie nawet 3-12' ( szukam awarii w układzie zapłonowym, wydaje mi się że kable zapłonowe dają w d... i dlatego nie ma stabilności w zapłonie na poziomie 5-7')

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 27 mar 2008, 19:33

Może inaczej sie zapytam , czy samo wejscie w "basic settings " powoduje zablokowanie sterownika , czy trzeba jeszcze jakieś kroki poczynić w vag'u ?
ABK+ LPG + troszke gadżetów ;)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 mar 2008, 19:58

szantis pisze:Może inaczej sie zapytam , czy samo wejscie w "basic settings " powoduje zablokowanie sterownika , czy trzeba jeszcze jakieś kroki poczynić w vag'u ?
Znasz numer kanału w "basic settings" na którym miałoby się dokonywać blokowanie zapłonu?
Jeżeli nie, to pozostaje Ci metoda prób i błędów.
Z tego co wiem, to jest to na 100 % możliwe. Musisz próbować na każdym z możliwych kanałów i sprawdzać w blokach pomiarowych czy komputer przestał korygować zapłon.
Przetestuj też okienko adaptacji.
Niestety nie miałem nigdy czasu by to kompleksowo przetestować.
Metoda z czujnikiem jest niezawodna, mimo, że wydaje się skomplikowana.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 mar 2008, 09:14

Czy po zablokowaniu sterownika mozna ustawic zapłon lampa bez regulacji konta, jeżeli tak to jak to ustawic.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 29 mar 2008, 17:20

WOJTEK26 pisze:Czy po zablokowaniu sterownika mozna ustawic zapłon lampa bez regulacji konta, jeżeli tak to jak to ustawic.
Też ten temat drążyłem :) Dzięki @czarekj dowiedziałem się, że po zablokowaniu sterownika ustawiasz lampą ( lampa na 0') na znaki z koła zamachowego. tak , więc jeśli masz lampę bez regulacji i jest ona usawiona na 0' to dasz radę.

PS. Dostałem informację ,że blokada sterownika to "basic settings" grupa 000.
ABK+ LPG + troszke gadżetów ;)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 30 mar 2008, 08:02

Panowie ale u mnie po odłączeniu niebieskiego czujnika komp się nie blokuje ( mając podpiętego vaga dalej mam dynamiczny kąt zapłonu ) i co teraz? ja mam vaga sciągniętego z neta i nie mam możliwości wejścia w basic settings :-(

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 30 mar 2008, 11:50

Darecki3037 pisze: ja mam vaga sciągniętego z neta i nie mam możliwości wejścia w basic settings :-(
Ściagnij innego"pełnego" :)
ABK+ LPG + troszke gadżetów ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga