Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 14 lip 2008, 14:52

U mnie na kole zamachowym są dwa znaki , kreska i kropka
ABK+ LPG + troszke gadżetów ;)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 lip 2008, 15:13

To są 2 znaki :-/ to bede musiał dokładnie obejrzec koło zamachowe

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 lip 2008, 16:36

Tak, powinny być dwa znaki. Choć raz miałem wersję tylko ze znaczkiem od zapłonu.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 lip 2008, 09:53

U mnie wypatrzyłem na razie tylko 0 i auto nie chciało jeździc więc poszperam mocniej i moze sie znajdzie i drugi znaczek ;-)

Obejrzałem całe koło w okolicach znaku 0 i nie mam innego oznaczajacego 6 stopni

emilwz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 sie 2007, 14:28
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilwz » 24 sie 2008, 20:45

Witam

A czy pomimo prawidłowego ustawienia zapłonu silnik może "grać" (spalanie stukowe) np. z powosu ubogiej mieszanki spowodoeanej złym stanem sondy lambda?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

B4 ABK zapłon

Post autor: Francis1982 » 24 kwie 2009, 16:08

Witam. Mam pytanie odnośnie ustawiania zapłonu. Czy da się ustawić zapłon metodą prób i błędów? To znaczy zaznaczyć położenie, poluzować aparat i minimalnie go obrócić. Następnie uruchomić i sprawdzić efekty. Najbardziej denerwuje mnie że nie chce zbierać się na obroty. Jakby turbo dziura przy gwałtownym dodaniu gazu. Nie jestem kozakiem z lampą i Vagiem w kieszeni. Do diagnosty (takiego, który byłby się w stanie połączyć nie mówiąc o fachowcu)nie mam dostępu bo gdzie się pytam to jedna i ta sama gadka: stary silnik. Kręcąc w prawo opóźniałem zapłon(tak myślę), ponieważ po dodaniu gazu było jeszcze gorzej. Kiedy przyspieszałem zapłon doszedłem do momentu, w którym silnik zaczął falować. Dodałem gazu (nareszcie zbieranie obrotów było prawie zadowalające) ale pojawiło się falowanie (od ok 600 do 1100). Falowanie to występowało po zdjęciu nogi z gazu. Następnie po dodaniu gazu silnik reagował jak trzeba. I tu mam drugie pytanie. Czy ten objaw to za wczesny zapłon i reszta ok(przekaźnik przelutowany), czy może udało mi się ustawić zapłon i wyszła na jaw jakaś inna usterka. Mogę się tylko domyślać, że owo falowanie to czujnik obciążenia silnika (nazywany chyba czujnikiem spalania stukowego). A pomysł na przyspieszenie zapłonu wziąłem z doświadczenia że starym silnikom zapłon się jakoś opóźnia i lekkie przyspieszenie poprawia pracę silnika. Dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 kwie 2009, 08:32

Kolego pojedź do kogos kto to zrobi porządnie bo na "oko" to chłop umarł :-P. Takie krecenie aparatem wiecej moze zrobic bałaganu niz pożytku.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Ustawienie zapłonu w ABK

Post autor: Francis1982 » 27 kwie 2010, 14:29

Witam, szukam kogoś z okolic Katowic kto byłby w stanie ustawić zapłon. Oczywiście nie za darmo. Niedawno zmieniłem u siebie silnik, potem będę zmieniał rozrząd i przydałoby się choć raz go dobrze ustawić. Na razie robię to na słuch kosztem rozrusznika. I mam już po prostu dość całowania klamek u "elektromechaników". Dziękuję za zainteresowanie.

[ Dodano: 2010-06-26, 00:22 ]
czarekj
Mam dostęp do kogoś z lampą stroboskopową ale bez ustawiania kąta wyprzedzenia.
Myślę wykonać wszystkie czynności opisane przez Ciebie czyli:
1. Uruchomić silnik.
2. Odpiąć wtyczkę z czujnika temperatury.
3. Przygazować trzy razy powyżej 3500 RPM
4. Ustawić obroty na poziomie 2250 RPM
5. Czarna Magia. W którym miejscu ma być fizycznie te 6 stopni? Mam je odczytać z okienka obudowy sprzęgła czy z koła pasowego(takie coś również wyczytałem)? Dodam, że lampa nie ma regulacji kąta wyprzedzenia. I ma być wpięta w I cylinder?
Bo okienko jest owalne i żadnej podziałki tam nie ma jeżeli chodzi o kąty. Nie ma absolutnie nikogo z okolic Katowic to muszę sobie jakoś sam poradzić. Szkoda że nie mam lampy na własność to popróbowalbym na wolnych obrotach.

kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kamilk281 » 17 wrz 2010, 16:33

Witam wszystkich.
Mam pytanie gdzie w Lubelskim( okolice Lublina najlepiej) mogę ustawić zapłon w moim ABK według prawidłowej procedury. Do kogo nie zadzwonie to każdy elektromechanik mówi że to jakaś bzdura( nie mają pojęcia). Sam coś próbowałem kobinować ale nie dałem rady z tym sterownikiem(nie chce się zablokować). Ręce opadają. Przedwczoraj pojechałem do warsztatu i gość przestawił mi zapłon ale też bez blokowania sterownika(podobno zapłon miałem opóźniony) . Fura chodzi lepiej na benzynie bo wcześniej tak jakby się dławiła i nie miała mocy powyżej 4000 obr ale wolałbym żeby ktoś to ustawił według procedury bo duże jest prawdopodobieństwo że teraz też nie jest dobrze ustawiony.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 17 wrz 2010, 17:14

Kolego kamilk281 jak masz gdzieś blisko serwis Bosch lub Audi to tam Ci ustawią tak jak ma być ;-)
Ps ja ustawiałem u siebie w ABT jakieś 2 tyg. temu i kosztowało mnie to 100zł :-P
Hołowczyc20

kamilk281
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2009, 17:01
Lokalizacja: Puławy

Post autor: kamilk281 » 20 wrz 2010, 12:25

Dzwoniłem dzisiaj do serwisu Audi no i się dowiedziałem, że godzina pracy przy mojej B4 kosztuje 225PLN, a sprawdzenie i ewentualne ustawienie zapłonu to 1,5 do 2 h roboty także około 400PLN troche przydrogo. Facet z serwisu powiedział, że w tym modelu to raczej nie trzeba blokować komputera. Pewnie nie wie o co chodzi. Tak czy tak jeśli ktoś z Klubowiczów może polecić kogoś z okolic Lublina kto mi dobrze ustawi ten zapłon to będę wdzięczny.

grzegrzu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 15 paź 2010, 15:11

Post autor: grzegrzu » 07 lis 2010, 11:58

mam silnik ABT czy mógłby ktoś napisać krok po kroku jak ustawić w nim zapłon? Mam problem z odpalaniem i wydaje mi się ze troszkę mu mocy brakuje. Aha mam lampę stroboskopowa bez ustawiania kąta i instalacje LPG jeżeli coś to zmienia. Z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 07 lis 2010, 14:05

kamilk281, w 1,5 do 2h to chyba jeszcze z przerwą na obiad i 4 inne auta w międzyczasie.A 225zł na godzinę to ma prezes Orlenu.

Mechanik znający temat nie będzie gdybał że raczej nie trzeba blokować sterownika tylko zablokuje ustawi zapłon i po robocie.Ja z przygotowanym wszystkim co potrzeba czyli klucz 13 i lampa stroboskopowa + jedna osoba do przytrzymania silnika na obrotach wyreguluję zapłon w ABK w 15min. (o ile sterownik zablokuje się za pierwszym razem)

Awatar użytkownika
sargi35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 10 cze 2008, 03:22
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: sargi35 » 15 lis 2010, 21:48

A czy ktoś ma całą procedurę ustawienia zapłonu w ABK ?Co jak po kolei. Pilnie potrzebuję

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 16 lis 2010, 07:57


ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga