[B4 ABT] Wymiana pompy wody bez rozpinania rozrzadu?
Nie czytasz dokładnie. Całą pompę można wymienić bez rozbierania rozrządu. Natomiast samej połówki z wirnikiem nie da się wyjąć bez rozpięcia rozrządu. Robiłem to nie raz <ok>
cyfrowe e-booki: http://www.nexto.pl/?pid=147770
ja wymieniałem u siebie pompe w ABT bez rozpinania rozrządu ale mialem cały przód wtedy zdemontowany razem z chłodnicą .Rozrząd był założony.I zdejmowałem ja w całości.
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]
Hmm ciekawa sprawa ja wymieniałem pompę wody jakiś mies. temu u siebie w ABT i nie było szans wyciągnąć jej bez ściągnięcia koła pasowego(tego co napędza aparat zapłonowy), owszem blachę(wew. obudowa rozrzadu) da się odkręcić nawet całą pompę da się odkręcić natomiast na 100% nie da rady jej wyciągnąć, ponieważ od wewnętrznej strony ma garb który blokuje się między obudową silnika, a kołem pasowym rozrządu.
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm
Ale wcześniej już było wspomniane że trzeba odkręcić obudowę pompy od bloku silnika. Tą część pompy gdzie osadzony jest wirnik odkręcasz od obudowy po wyjęciu całości.mortar pisze:Hmm ciekawa sprawa ja wymieniałem pompę wody jakiś mies. temu u siebie w ABT i nie było szans wyciągnąć jej bez ściągnięcia koła pasowego(tego co napędza aparat zapłonowy), owszem blachę(wew. obudowa rozrzadu) da się odkręcić nawet całą pompę da się odkręcić natomiast na 100% nie da rady jej wyciągnąć, ponieważ od wewnętrznej strony ma garb który blokuje się między obudową silnika, a kołem pasowym rozrządu.
Moje auto -> Audi 80 Cabriolet <-KLIK
no dokładnie zgadzam sie z tobą PMX twierdze tylko, że do wymiany pompy wody w silnikach ABT konieczne jest sciągnięcie paska rozrządu. Tak dla czystości wątku bo jedni piszą tak inni inaczej.
/mówię tu o wymianie samej pompy wody, inna sprawa jest demontaż całego zespołu razem z termostatem i przyłączami.
/mówię tu o wymianie samej pompy wody, inna sprawa jest demontaż całego zespołu razem z termostatem i przyłączami.
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm
Da radę bo robiłem to już 2 razy :mrgreen: Raz u siebie w ABT i raz w VW
Pompę wyciąga się w kierunku alternatora(z boku silnika) a nie w stronę kół pasowych itp.
Za pierwszym razem też juz odrazu koło od aparatu chciałem zwalać ale obyło się bo trzeba z innej strony podejść :mrgreen: <ok>
Ja nie wiem ale ja robiłem to bez ściągania paska rozrządu.No chyba jestem jakis Harry Potter <rotfl2>
Pompę wyciąga się w kierunku alternatora(z boku silnika) a nie w stronę kół pasowych itp.
Za pierwszym razem też juz odrazu koło od aparatu chciałem zwalać ale obyło się bo trzeba z innej strony podejść :mrgreen: <ok>
Ja nie wiem ale ja robiłem to bez ściągania paska rozrządu.No chyba jestem jakis Harry Potter <rotfl2>
ADAM
ok da rady ale jak demontujesz cały zespół(trzeba odkręcać łape od pompy wspomagania alternator i bodajze 3 rury wodne),a nie samą pompę pisze to dlatego, że jak ktoś zacznie rozbierać to mu może uszczelki braknąć pozdro.
//no chyba ze jestes Harry potter
//no chyba ze jestes Harry potter
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm
kupowałem właśnie Ruville w oryginalnym kartonie w sklepie i uwierz mi nie było tam żadnej z tych uszczelek
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm
z tego co wiem i juz niektórzy z Was doszli jezeli wymieniamy cała pompę wraz z korpusem to paska nie trzeba ściągać a jezeli zam wkład goboczy wirnik z łożyskiem i z deklem to trzeba bo nie ma sily zeby wyszła wiem bo sam wymieniałem a ile to pasek sciągnąć zaznaczyc punktu polużnic rolke i tyle i pilnowac aby kola sie nie poprzesówały wymiana paska rozrządu akurat w tym silniku to zadna filozofia
Właśnie mnie czeka podobny zabieg czyli wymiana pompy wody bo wczoraj zaczeło z niej kapać,sypło się naprawdopodbniej uszczelnienie na kole pasowym bo stamtąd kapie.Byłem u gościa w warsztacie i zaczoł jęczeć że trzeba ściągać pasek i koło pasowe od rozrządu bo inaczej nie wyjdzie a z tego co czytam to da się wyjąć bez dotykania rozrządu.Dodatkowo niemam wspomagania więc wszystko w zasadzie jest na wierzchu.Z tego co patrzałem to faktycznie kawałek obudowy pompy wchodzi pod koło rozrządu jednak jeśli koledzy już to ćwiczyli to musi się dać.Silnik u mnie to PM więc to chyba nierobi różnicy.
Jest B4 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=24006 Zender front,black Hella,black Soczewki,black halogeny ,S-Line,Carline/Dynatech CM6 8,5J i 10Jx 17" Gril home made RS2, Gwint FK, Zender rear, środek skóra+alcantara
http://www.youtube.com/watch?v=_VKttPOERYU
http://www.youtube.com/watch?v=_VKttPOERYU
W PM też da się wymienić bez zdejmowania rozrządu <ok>
cyfrowe e-booki: http://www.nexto.pl/?pid=147770
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga