Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana pompy wody bez rozpinania rozrzadu?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 25 kwie 2009, 22:35

Nie czytasz dokładnie. Całą pompę można wymienić bez rozbierania rozrządu. Natomiast samej połówki z wirnikiem nie da się wyjąć bez rozpięcia rozrządu. Robiłem to nie raz <ok>

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 26 kwie 2009, 09:34

gizmok pisze:A wymieniał ktoś z Was Koledzy osobiście czy tylko tak z opowieści bo ja wymieniałem osobiście i pasek rozrządu ściągałem bo nie wyjdzie wirnik haczy i takie wypusty wewnącz pompy
Tutaj nikt kolego z fusów nie wróży ;-)

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 26 kwie 2009, 11:20

ja wymieniałem u siebie pompe w ABT bez rozpinania rozrządu ale mialem cały przód wtedy zdemontowany razem z chłodnicą .Rozrząd był założony.I zdejmowałem ja w całości.
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 28 kwie 2009, 11:24

Hmm ciekawa sprawa ja wymieniałem pompę wody jakiś mies. temu u siebie w ABT i nie było szans wyciągnąć jej bez ściągnięcia koła pasowego(tego co napędza aparat zapłonowy), owszem blachę(wew. obudowa rozrzadu) da się odkręcić nawet całą pompę da się odkręcić natomiast na 100% nie da rady jej wyciągnąć, ponieważ od wewnętrznej strony ma garb który blokuje się między obudową silnika, a kołem pasowym rozrządu.
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 28 kwie 2009, 11:29

mortar pisze:Hmm ciekawa sprawa ja wymieniałem pompę wody jakiś mies. temu u siebie w ABT i nie było szans wyciągnąć jej bez ściągnięcia koła pasowego(tego co napędza aparat zapłonowy), owszem blachę(wew. obudowa rozrzadu) da się odkręcić nawet całą pompę da się odkręcić natomiast na 100% nie da rady jej wyciągnąć, ponieważ od wewnętrznej strony ma garb który blokuje się między obudową silnika, a kołem pasowym rozrządu.
Ale wcześniej już było wspomniane że trzeba odkręcić obudowę pompy od bloku silnika. Tą część pompy gdzie osadzony jest wirnik odkręcasz od obudowy po wyjęciu całości.
Moje auto -> Audi 80 Cabriolet <-KLIK

mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 28 kwie 2009, 11:34

no dokładnie zgadzam sie z tobą PMX twierdze tylko, że do wymiany pompy wody w silnikach ABT konieczne jest sciągnięcie paska rozrządu. Tak dla czystości wątku bo jedni piszą tak inni inaczej.


/mówię tu o wymianie samej pompy wody, inna sprawa jest demontaż całego zespołu razem z termostatem i przyłączami.
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 28 kwie 2009, 11:40

Da radę bo robiłem to już 2 razy :mrgreen: Raz u siebie w ABT i raz w VW
Pompę wyciąga się w kierunku alternatora(z boku silnika) a nie w stronę kół pasowych itp.
Za pierwszym razem też juz odrazu koło od aparatu chciałem zwalać ale obyło się bo trzeba z innej strony podejść :mrgreen: <ok>
Ja nie wiem ale ja robiłem to bez ściągania paska rozrządu.No chyba jestem jakis Harry Potter <rotfl2>
ADAM

mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 28 kwie 2009, 11:54

ok da rady ale jak demontujesz cały zespół(trzeba odkręcać łape od pompy wspomagania alternator i bodajze 3 rury wodne),a nie samą pompę pisze to dlatego, że jak ktoś zacznie rozbierać to mu może uszczelki braknąć pozdro.

//no chyba ze jestes Harry potter :-P
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 30 kwie 2009, 12:56

Jak kupujesz dobrą pompę np Rouville to w zestawie masz wszystkie uszczelki jakie są potrzebne - łącznie z uszczelką termostatu.

mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 30 kwie 2009, 14:38

kupowałem właśnie Ruville w oryginalnym kartonie w sklepie i uwierz mi nie było tam żadnej z tych uszczelek :)
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 03 maja 2009, 09:27

mortar pisze:kupowałem właśnie Ruville w oryginalnym kartonie w sklepie i uwierz mi nie było tam żadnej z tych uszczelek :)
Jak kupowałem do ABT SKF to uszczelka była.
KorNoLio

gizmok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 15 paź 2008, 12:03

Post autor: gizmok » 03 maja 2009, 12:56

z tego co wiem i juz niektórzy z Was doszli jezeli wymieniamy cała pompę wraz z korpusem to paska nie trzeba ściągać a jezeli zam wkład goboczy wirnik z łożyskiem i z deklem to trzeba bo nie ma sily zeby wyszła wiem bo sam wymieniałem a ile to pasek sciągnąć zaznaczyc punktu polużnic rolke i tyle i pilnowac aby kola sie nie poprzesówały wymiana paska rozrządu akurat w tym silniku to zadna filozofia

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 03 maja 2009, 13:12

Ale po to wyjmujesz całą pompę żeby mieć wszystko i wygodnie na wierzchu to ci zajmuje 10 minut i odkręcasz przód pompy zakładasz nowy i po sprawie ;-)

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 15 maja 2009, 08:48

Właśnie mnie czeka podobny zabieg czyli wymiana pompy wody bo wczoraj zaczeło z niej kapać,sypło się naprawdopodbniej uszczelnienie na kole pasowym bo stamtąd kapie.Byłem u gościa w warsztacie i zaczoł jęczeć że trzeba ściągać pasek i koło pasowe od rozrządu bo inaczej nie wyjdzie a z tego co czytam to da się wyjąć bez dotykania rozrządu.Dodatkowo niemam wspomagania więc wszystko w zasadzie jest na wierzchu.Z tego co patrzałem to faktycznie kawałek obudowy pompy wchodzi pod koło rozrządu jednak jeśli koledzy już to ćwiczyli to musi się dać.Silnik u mnie to PM więc to chyba nierobi różnicy.
Jest B4 https://audi80.pl/viewtopic.php?t=24006 Zender front,black Hella,black Soczewki,black halogeny ,S-Line,Carline/Dynatech CM6 8,5J i 10Jx 17" Gril home made RS2, Gwint FK, Zender rear, środek skóra+alcantara
http://www.youtube.com/watch?v=_VKttPOERYU

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 15 maja 2009, 09:56

W PM też da się wymienić bez zdejmowania rozrządu <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga