Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] wyrzuca wode ze zbiorniczka wyrownawczegoPOMOCY

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 16 mar 2008, 22:22

100% zapowietrzony. Sposób z odkręcaniem dolnego węża, żeby odpowietrzyć jest dobry i skuteczny, tylko trzeba uważać, żeby się nie poparzyć, bo może buchnąć mocno para lub gorący płyn.
Płynu weszło za mało, więc układ nie jest cały zalany i dlatego masz roblemy z czujnikem i jego odczytami.
Dopóki nie będzie prawidłowo odpowietrzony, nie będzie prawidłowo dzialał termostat, ani termiczny wącznik wentylatora chłodnicy.

Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sobol_20 » 17 mar 2008, 00:34

Panowie sprobuje z tym wezem na dole odkrece i sprobuje odpowietrzyc. A ten wentylator mi sie nie wlacza cos sie poprzestawialo. Nawet przy 100C sie nie wlacza az strach jezdzic. Sprawdze go na krotko czy wogole sprawny jest. Uszczelka pod glowica byla wymieniona napewno bo sam z nim wymienialem i byla juz troche podjechana bo strasznie para dawalo z tlumnika a teraz jest ok i woda szybko ubywala ze zbiorniczka. Glowica byla planowana i sprawdzana na szczelnosc tez jest ok. Jesli z tym odpowietrzeniem nie pojdzie to nie wiem juz co robic. Ten termostat jeszcze sprobuje sprawdzic. A odpowietrznika nie mam na wezach wchodzacych do kabiny. Jutro zrobie jak pisaliscie, gdyby cos bede jeszcze pisal. Z gory dzieki
sobol

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 17 mar 2008, 00:53

dla pewnosci sprawdź też czujnik załaczenia wentylatora.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 17 mar 2008, 07:01

sobol_20 pisze:Panowie sprobuje z tym wezem na dole odkrece i sprobuje odpowietrzyc. A ten wentylator mi sie nie wlacza cos sie poprzestawialo. Nawet przy 100C sie nie wlacza az strach jezdzic.
A jak ma sie włączyć ja w chłodnicy nie ma płynu. Weź odpowietrz tak jak piszesz uzupełnij płyn i powinno być dobrze.

Awatar użytkownika
sliszew
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 04 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: AUGUSTÓW

Post autor: sliszew » 17 mar 2008, 09:47

A wiec jak koledzy pisali : zapowietrzony układ
sprawdz chlodnice pod wzgledem jej przepustowosci(moze masz zatkaną-czy czasami niedodawales tam jakiegos g..uszczelniajacego lub poprzedni wlasciciel-najlepij wyjmij i przeplykaj oraz cienkim drucikiem mozesz poprzepychac kanaliki
a jezeli chodzi o termostat to kupuj tylko i wylacznie orginalny poniewaz Wahlera i Werneta prawidlowo bedzie pacowal max 6 miesiecy
Jest A4 2,5TDI V6 180KM
Byla B4 2,O+GAZ ABT
https://audi80.pl/viewtopic.php?p=55020#55020

Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sobol_20 » 17 mar 2008, 14:26

Sprawdzalem wentylator na krotko jest sprawny. Panowie ja juz niie wiem co robic...chyba wymienie jeszcze ten termostat. Moze to on psuje cala sprawe
sobol

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 mar 2008, 16:26

sobol_20 pisze:Sprawdzalem wentylator na krotko jest sprawny. Panowie ja juz niie wiem co robic...chyba wymienie jeszcze ten termostat. Moze to on psuje cala sprawe
Na Twoim miejscu spróbowałbym uzupełnić stan płynu chłodzącego poprzez zalanie silnika (ile tylko się da) poprzez otwór po wyjętym czujniku temperatury silnika.
Pomysł oryginalny, ale skuteczny.
Jeżeli to nie pomoże to trzeba będzie wyjąć i sprawdzić termostat.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 17 mar 2008, 19:11

Można jeszcze ściągnąć górny wąż chłodnicy, troszeczkę w górę i zalać do pełna potem założyć na chłodnice i powinno być.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 17 mar 2008, 21:46

Przed wyminą termostatu i kombinowaniem ze sposobami zalewania układu najpierw sprawdź ten dolny wąż jek pisałem wcześniej . Opaske wystarczy delikatnie poluzować ( przy uruchomionym silniku) delikatnie po 90 stopni aż do pojawienia się niewielkiej ilości płynu .
AUDI SPORT

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 18 mar 2008, 00:09

zapewne w ABT masz wspomaganie wykręć pompe wspomagania i wyciąg temostat złóż wsztsytko tak jak było.

zobacz czy wtedy wszystko jest ok !!!

bez temostatyu układ chłodzenia odpowietrzy sie sam ewentualnie trzeba troche na gazie potrzymać ... wtedy zobaczysz czy rzeczywiscie termostat czy czujnik wentylatora czy zapchana chłodnica .... ewentualnie podsysa "lewe powietrze" z jakiegoś węża.

dla pewnosci chciałbym wiedzieć czym jest układ zalany ?
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sobol_20 » 18 mar 2008, 09:48

Sprobuje tak jak mowicie. Uklad jest zalany BORYGO. A z tym dolnym wezem co idzie od pompy tez kombinowalem i nadal to samo.
sobol

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 18 mar 2008, 21:37

sliszew,
poniewaz Wahlera i Werneta prawidlowo bedzie pacowal max 6 miesiecy
- vernet i owszem - to nic nie warty syf. Ale Wahler byl zakladany fabrycznie i nawet kupujac termostat w ASO dostaniesz wahlera.
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 1999 AHF
BMW 5 E39 2,5 TDS

Elektronika/elektryka samochodowa. Serwis klimatyzacji LUBIN tel. 510-861-605
Problem z akumulatorem? Zapraszam.

emcen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 15 wrz 2007, 19:13
Lokalizacja: Wapnik/Lidzbarski

Post autor: emcen » 18 mar 2008, 22:22

Ale temperatura jest ok .Każde audi przy prawidłowo działajacym termostacie poiwinna trzymac 90 stopni , to nie golf!
Gdybys nie mial obiegu spod maski buchnela by para a silnik przegżał by się. Moje ABK non stop trzyma 90 , kumpla także .Jeździłem b2 i też trzyma na zegarze 90 i tak ma byc.A wentyl włącza mi się gdy przekroczy 95. No ale 100stopni hmm to jeżeli nie wali para tzn zegar oszukuje. czujnik wentylatora mozesz łatwo sprawdzic poprostu włożyc go do wrzacej wody i sprawdzic czy przewodzi prad , tak samo zreszta termostat

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 19 mar 2008, 05:29

emcen pisze:No ale 100stopni hmm to jeżeli nie wali para tzn zegar oszukuje
w układzie podcisnieniowym ciecz chłodząca ma zwiększony punkt parowania wiec jest mozliwe zeby było 100 oC na silniku
ale gdy układ jest zapowietrzony i "ciągnie" jakieś lewe powietrze i/lub nie ma pełnej przepustowowości układu to para jest bardzo możliwa. ewentualnie czujnik temperatury zawyża temperaturę.
k44761 pisze:kupujac termostat w ASO dostaniesz wahlera
z tym się całkowicie zgodzę bo są to dobre termostaty
ja u siebie załozyłem jakiś włoski nie pamietam nazwy i sobie go chwalę. jak znajde pudełko bo mam zapasowy to napiszę jego nazwę
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sobol_20 » 19 mar 2008, 08:08

Panowie ale ta temperatura 90C(a nawet wiecej) jest juz po przejechaniu ok 10km. A wentylator sie nie zalacza dlatego poniewaz tam gdzie jest czujnik zalaczenia wentylatora chlodnica jest letnia wiec nie ma mozliwosci zeby sie zalaczyl a temp. skacze ponad 95C. Czemu tak jest ze chlodnica nie rowno sie grzeje...u gory bardzo ciepla a dol letni...
sobol

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga