[B4 2.0 ABT] wyrzuca wode ze zbiorniczka wyrownawczegoPOMOCY
100% zapowietrzony. Sposób z odkręcaniem dolnego węża, żeby odpowietrzyć jest dobry i skuteczny, tylko trzeba uważać, żeby się nie poparzyć, bo może buchnąć mocno para lub gorący płyn.
Płynu weszło za mało, więc układ nie jest cały zalany i dlatego masz roblemy z czujnikem i jego odczytami.
Dopóki nie będzie prawidłowo odpowietrzony, nie będzie prawidłowo dzialał termostat, ani termiczny wącznik wentylatora chłodnicy.
Płynu weszło za mało, więc układ nie jest cały zalany i dlatego masz roblemy z czujnikem i jego odczytami.
Dopóki nie będzie prawidłowo odpowietrzony, nie będzie prawidłowo dzialał termostat, ani termiczny wącznik wentylatora chłodnicy.
Panowie sprobuje z tym wezem na dole odkrece i sprobuje odpowietrzyc. A ten wentylator mi sie nie wlacza cos sie poprzestawialo. Nawet przy 100C sie nie wlacza az strach jezdzic. Sprawdze go na krotko czy wogole sprawny jest. Uszczelka pod glowica byla wymieniona napewno bo sam z nim wymienialem i byla juz troche podjechana bo strasznie para dawalo z tlumnika a teraz jest ok i woda szybko ubywala ze zbiorniczka. Glowica byla planowana i sprawdzana na szczelnosc tez jest ok. Jesli z tym odpowietrzeniem nie pojdzie to nie wiem juz co robic. Ten termostat jeszcze sprobuje sprawdzic. A odpowietrznika nie mam na wezach wchodzacych do kabiny. Jutro zrobie jak pisaliscie, gdyby cos bede jeszcze pisal. Z gory dzieki
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A jak ma sie włączyć ja w chłodnicy nie ma płynu. Weź odpowietrz tak jak piszesz uzupełnij płyn i powinno być dobrze.sobol_20 pisze:Panowie sprobuje z tym wezem na dole odkrece i sprobuje odpowietrzyc. A ten wentylator mi sie nie wlacza cos sie poprzestawialo. Nawet przy 100C sie nie wlacza az strach jezdzic.
A wiec jak koledzy pisali : zapowietrzony układ
sprawdz chlodnice pod wzgledem jej przepustowosci(moze masz zatkaną-czy czasami niedodawales tam jakiegos g..uszczelniajacego lub poprzedni wlasciciel-najlepij wyjmij i przeplykaj oraz cienkim drucikiem mozesz poprzepychac kanaliki
a jezeli chodzi o termostat to kupuj tylko i wylacznie orginalny poniewaz Wahlera i Werneta prawidlowo bedzie pacowal max 6 miesiecy
sprawdz chlodnice pod wzgledem jej przepustowosci(moze masz zatkaną-czy czasami niedodawales tam jakiegos g..uszczelniajacego lub poprzedni wlasciciel-najlepij wyjmij i przeplykaj oraz cienkim drucikiem mozesz poprzepychac kanaliki
a jezeli chodzi o termostat to kupuj tylko i wylacznie orginalny poniewaz Wahlera i Werneta prawidlowo bedzie pacowal max 6 miesiecy
Na Twoim miejscu spróbowałbym uzupełnić stan płynu chłodzącego poprzez zalanie silnika (ile tylko się da) poprzez otwór po wyjętym czujniku temperatury silnika.sobol_20 pisze:Sprawdzalem wentylator na krotko jest sprawny. Panowie ja juz niie wiem co robic...chyba wymienie jeszcze ten termostat. Moze to on psuje cala sprawe
Pomysł oryginalny, ale skuteczny.
Jeżeli to nie pomoże to trzeba będzie wyjąć i sprawdzić termostat.
zapewne w ABT masz wspomaganie wykręć pompe wspomagania i wyciąg temostat złóż wsztsytko tak jak było.
zobacz czy wtedy wszystko jest ok !!!
bez temostatyu układ chłodzenia odpowietrzy sie sam ewentualnie trzeba troche na gazie potrzymać ... wtedy zobaczysz czy rzeczywiscie termostat czy czujnik wentylatora czy zapchana chłodnica .... ewentualnie podsysa "lewe powietrze" z jakiegoś węża.
dla pewnosci chciałbym wiedzieć czym jest układ zalany ?
zobacz czy wtedy wszystko jest ok !!!
bez temostatyu układ chłodzenia odpowietrzy sie sam ewentualnie trzeba troche na gazie potrzymać ... wtedy zobaczysz czy rzeczywiscie termostat czy czujnik wentylatora czy zapchana chłodnica .... ewentualnie podsysa "lewe powietrze" z jakiegoś węża.
dla pewnosci chciałbym wiedzieć czym jest układ zalany ?
Ale temperatura jest ok .Każde audi przy prawidłowo działajacym termostacie poiwinna trzymac 90 stopni , to nie golf!
Gdybys nie mial obiegu spod maski buchnela by para a silnik przegżał by się. Moje ABK non stop trzyma 90 , kumpla także .Jeździłem b2 i też trzyma na zegarze 90 i tak ma byc.A wentyl włącza mi się gdy przekroczy 95. No ale 100stopni hmm to jeżeli nie wali para tzn zegar oszukuje. czujnik wentylatora mozesz łatwo sprawdzic poprostu włożyc go do wrzacej wody i sprawdzic czy przewodzi prad , tak samo zreszta termostat
Gdybys nie mial obiegu spod maski buchnela by para a silnik przegżał by się. Moje ABK non stop trzyma 90 , kumpla także .Jeździłem b2 i też trzyma na zegarze 90 i tak ma byc.A wentyl włącza mi się gdy przekroczy 95. No ale 100stopni hmm to jeżeli nie wali para tzn zegar oszukuje. czujnik wentylatora mozesz łatwo sprawdzic poprostu włożyc go do wrzacej wody i sprawdzic czy przewodzi prad , tak samo zreszta termostat
w układzie podcisnieniowym ciecz chłodząca ma zwiększony punkt parowania wiec jest mozliwe zeby było 100 oC na silnikuemcen pisze:No ale 100stopni hmm to jeżeli nie wali para tzn zegar oszukuje
ale gdy układ jest zapowietrzony i "ciągnie" jakieś lewe powietrze i/lub nie ma pełnej przepustowowości układu to para jest bardzo możliwa. ewentualnie czujnik temperatury zawyża temperaturę.
z tym się całkowicie zgodzę bo są to dobre termostatyk44761 pisze:kupujac termostat w ASO dostaniesz wahlera
ja u siebie załozyłem jakiś włoski nie pamietam nazwy i sobie go chwalę. jak znajde pudełko bo mam zapasowy to napiszę jego nazwę
Panowie ale ta temperatura 90C(a nawet wiecej) jest juz po przejechaniu ok 10km. A wentylator sie nie zalacza dlatego poniewaz tam gdzie jest czujnik zalaczenia wentylatora chlodnica jest letnia wiec nie ma mozliwosci zeby sie zalaczyl a temp. skacze ponad 95C. Czemu tak jest ze chlodnica nie rowno sie grzeje...u gory bardzo ciepla a dol letni...