Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] wyrzuca wode ze zbiorniczka wyrownawczegoPOMOCY

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 mar 2010, 18:54

davidpolska pisze:dlaczego filt powietrza jest brudny w oleju na około; a pozatym jak zdejmę korek wlewu oleju na gorącym silniku to dym leci; coś poważnego ??
Prawdopodobnie wali kompresją w miskę. Dlatego wywala olej prawdopodobnie przez odmę i dlatego też dymi z korka. Nie słychać też czasem jak by chodził jakoś głośniej? Nie stracił na mocy? Nie masz masła w oleju?

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 15 mar 2010, 18:59

na rozgrzanym silniku słychać takie rzegotanie jakby spod klawiatury; masła nie ma w oleju a na mocy nie czuć zeby stracił; a co do wywalania wody zapomniałem dodac ze kiedys zakładając węzyk od zbiorniczka wyrównawczego do chłodnicy ten przeźroczysty naderwałem ten kruciec przy chłodnicy i teraz mi kapie płyn z niego.Możliwe to jest że przez to układ się zapowietrza i wyrzuca wode??

Ftyczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 28 gru 2008, 23:31
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój

Post autor: Ftyczek » 15 mar 2010, 19:02

ja bym prędzenij przypuszczał na termostat, lub zatkana chłodnice , nagrzewnice lub węże.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 15 mar 2010, 19:10

davidpolska pisze:Możliwe to jest że przez to układ się zapowietrza i wyrzuca wode??
Jak masz dziurawy układ to go nie odpowietrzysz właściwie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 mar 2010, 20:04

Ja jednak skłaniam się ku opcji uszczelki i waleniu kompresji w układ chłodzący. Przy nieszczelności układu i jego zapowietrzaniu się oczywiście też może wywalać wodę ale w momencie otwarcia termostatu powinien się odpowietrzyć i problem powinien znikać. Po za tym po nagrzaniu w układzie powstaje ciśnienie, czyli prędzej będzie wywalać wodę nieszczelnościami niż zasysać nimi powietrze. Ale jeśli chcesz rozwiać swoje wątpliwości to jedź do mechanika, nich sprawdzi ci kompresje na cylindrach. Myślę że to padanie powinno wykazać ewentualne przedmuchy na uszczelce. Według mnie wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą ale tak naprawdę z układem chłodzenia nigdy nic nie wiadomo.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 15 mar 2010, 21:31

zauważyłem ze mam mokro pod wycieraczką od strony kierowcy; czyżby nagrzewnica puściła; która wymieniałem 2 lata temu??

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 15 mar 2010, 21:53

no ja tak czytam to wszystko,te wszystkie zle zeczy co moga dziac sie z silnikiem.i to co wyczytalem to wszystko jest u mnie:wyrzuca wode ze zbiornika jak go odkrece na zapalonym silniku,dym leci jak odkrece kurek od oleju,termostat zmienilem z 88 na 95 bo mi zimno bylo,wetylator wlacza sie na 98 stopni.a audika jezdzi tak juz 2 lata i jezdzic bedzie <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 mar 2010, 21:59

zauważyłem ze mam mokro pod wycieraczką od strony kierowcy; czyżby nagrzewnica puściła; która wymieniałem 2 lata temu??
Jeśli jest tak jak mówię, czyli wali kompresje w układ to jednocześnie w układzie chłodzenia może powstawać wysokie ciśnienie które w końcu musi gdzieś uciec - puszczają najsłabsze miejsca. Kumplowi w ten sposób rozsadziło wąż wodny.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 15 mar 2010, 22:16

Labiel, gdyby waliło kompresje w układ chłodzenia to nie powinno pierw tak jak u mnie puścić przez uszczelkę łącząca króciec z głowicą silnika?

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 15 mar 2010, 22:21

oj mi sie widzi ze jest poprostu zapowieczony,trzeba odpowieczyc w najwyzszym punkcie,czyli tam gdzie weze wchodza do kabiny,tam powinien btc odpowiecznik.a jesli go niema trzeba zdjac werze i nalac do nich plynu,lejkiem albo szczykawka na zimnym silniku czeba to nalac.a jak nie pomorze to jest jeszcze jeden sposob zeby odpowieczyc uklad,ale idzie sie przytym poparzyc i wylac na ziemie ze 3 litry plynu

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 mar 2010, 22:26

sagem pisze:Labiel, gdyby waliło kompresje w układ chłodzenia to nie powinno pierw tak jak u mnie puścić przez uszczelkę łącząca króciec z głowicą silnika?
Tu chyba nie ma reguły. Siada to co w danym momencie jest najsłabsze.

Kolega wyżej oczywiście daje dobre rady co do odpowietrzenia układu - ale żeby najpierw zacząć walkę z odpowietrzaniem układu układ musi być szczelny. W innym wypadku nie ma to najmniejszego sensu bo i tak zaraz się zapowietrzy.

Mi w tym wszystkim najbardziej nie podobają się te bąble powietrza które idą ze zbiornika w momencie przygazowania. Powąchaj kolego jak one pachną. Jeśli to spaliny to powinieneś to wyczuć bo zapach będzie drażniący.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 15 mar 2010, 22:31

Labiel, nie chce się sprzeczać, ale wydaje mi się, że bąble idące do zbiorniczka to normalka przy gazowaniu autka, przynajmniej ja mam podobnie na rozgrzanym silniku, miałem problem po wymianie uszczelniaczy, nie splanowałem głowicy i się zapowietrzało, jednak po drugiej rozbiórce i planowaniu wszystko doszło do normy, jednak małe bąbelki nadal idą.

Może głowica jest uszkodzona, nieszczelna ?

Awatar użytkownika
piotrek 250279
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
Lokalizacja: brzesko

Post autor: piotrek 250279 » 15 mar 2010, 22:36

ja niechce sie z toba klucic ale ja mialem dziurawa chlodnice i oprucz tego ze ubywalo plynu to nic sie nie dzialo

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 15 mar 2010, 22:43

Odpowietrznik układu chłodzenia w ABT znajduje się w miejscu zaznaczonym na zdjęciu.

Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 mar 2010, 22:45

sagem, miałem golfa, potem 80tke, teraz A4, grzebałem też sporo przy passacie starszego. Przy sprawnym układzie chłodzenia w żadnym z tych aut nie pojawiały się żadne bąbelki powietrza przy gazowaniu. Po za tym w 80tce swego czasu walczyłem z wyciekami płyn i po autostradowej jeździ potrafiła wtrynić mi pół zbiornika wyrównawczego (czyli ciekło dość mocno pod obciążeniem) i nic po za tym się nie działo. Nie zapowietrzyła się ani razu.

Ale tak jak pisałem to już wcześniej - z układem chłodzenia różnie bywa. Nie zawsze to co w teorii sprawdza się tam w praktyce. Myślę że przedyskutowaliśmy tu wszystkie możliwe warianty. Teraz kolega musi wjechać do garażu i posprawdzać to wszystko o czym pisaliśmy. My raczej nic więcej tu nie wymyślimy. Trzymam kciuki oby była to tylko nieszczelność + zapowietrzenie się <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl