Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] wyrzuca wode ze zbiorniczka wyrownawczegoPOMOCY

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 16 gru 2007, 01:32
Lokalizacja: Kazimierza W.

Post autor: mazi » 19 mar 2008, 20:52

jezeli chlodnica jest ciepla to termostat otwiera wiec mozliwe ze czujnik zawyza ewentualnie zegar

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 19 mar 2008, 21:36

Albo ten czujnik co jest odpowiedzialny za zegar coś oszukuje! albo zamiast pełnej ilości płynu która ma być jest powietrze i też pokaże głupoty, a sie nie włączy! w tedy szybciej sie nagrzewa układ chłodzący. Jest jeszcze jedna możliwość, najgorsza ( pompa wody)

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 19 mar 2008, 21:53

Jest jeszcze jedna możliwość , źle osadzony wąż przy termostacie .
Już tłumaczę w czym żecz , wąż idący do termostatu jest powyginany w dosyć nietypowy sposób i nieodpowiednie ułożenie go będzie powodowało gromadzenie się w nim powietrza . Wąż idzie od chłodnicy do dołu poczym podnosi się do góry , jest kolanko w dół do krućca . Trzeba tak zamontować wąż , żeby to kolanko przed zejściem dół było jak najmniejsze i nie mogło w nim gromadzić się powietrze ograniczające przelot wody .
AUDI SPORT

Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sobol_20 » 20 mar 2008, 11:55

Panowie problem rozwiazany. Termostat do wyrzucenia! Odkrecilem waz i zablokowalem termostat drutem tak zeby byl non stop otwarty...temperatura teraz dochodzi raptem max 70C. I nie ma zadnego wyrzucania ze zbiorniczka nawet sie nie podniesie poziom przy odkreceniu korka. Bardzo dziekuje za pomoc. POZDRAWIAM!
sobol

Awatar użytkownika
FRACHU24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:47
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: FRACHU24 » 19 gru 2008, 18:14

Witam.
Dziś zauważyłem taką dziwną żecz. Gdy chwilke postałem po przejechaniu około 20 km wyłączyłem nawiew w środku auta a tu auto złapało temperaturke tak pod 100 stopni załączył się wentylator i temp spadła dopiero wtedy gdy włączyłem nawiew na max. Co to może byc czy to termostat czy może coś innego??

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 19 gru 2008, 21:23

FRACHU24, to wygląda tak jakby termostat się nie otwierał i nie było obiegu na chłodnice i funkcję chłodnicy przejęła nagrzewnica i włączenie nawiewu, ale z drugiej strony skoro wentylator się włączył to znaczy, że w chłodnicy musiała być gorąca woda która została wykryta przez czujnik i załączyła wentylator, ale może masz zasyfiona chłodnice i nie masz w niej dobrego obiegu:/
Kody lakierów Audi 80
Ps:
Nie spamuj, używaj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
FRACHU24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:47
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: FRACHU24 » 20 gru 2008, 13:58

Termostat sie otwiera bo węże są gorące i chłodnica też. Mam wrażenie że w górnej częsci chłodnica jest cieplejsza niż w dolnej. Płynu mi nie wylewa jak odkręce korek, w środku grzeje jak szalony.
Czy to może być przez zbyt luźny pasek od pompy i wspomagania?
No chyba że termostat jest na wykończeniu i sie zacina? :-(

A miało być tak pieknie. :-(

Pozdrawiam.

Gucio_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gucio_1989 » 20 gru 2008, 15:19

Pompe wspomagania a wody masz na osobnych paskach klinowych. Może być tak że masz zbyt luźny i pompa nie kręci się z odpowiednią szybkością w stosunku do wału. Sprawdź i to:) Termostat raczej będzie dobry bo się otwiera za każdym razem prawda? Ale jak Ci to nie daje spokoju wymień termostat firmy Wahler ! Koszt ok. 30zł. powodzenia...
Był VW Golf II 1.6+LPG, była Astra F 1.4+LPG, jest Audi 80 B3 1.8S+LPG.
KST Jedynka Bochnia
www.jedynka.org.pl

Awatar użytkownika
FRACHU24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:47
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: FRACHU24 » 21 gru 2008, 19:13

Pompa wody i wspomagania jest na tym samym pasku. Termostat otwiera się za każdym razem mi się tak wydaje no chyba że się przycina.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 14 mar 2010, 22:49

Witam, panowie czytając ten temat u siebie zauważyłem że jak odkręcę korek od zbiorniczka wyrównawczego to wywala mi płyn; wentylator mi się zalancza raz jak jest 95 stopni; raz jak jest juz zaraz poza 90 stopni; pozatym płyn mi wyrzuca nawet jak jest 80 stopni i jak przy odkręconym korku przygazuje tak do 2000 obr/min to tez wyrzuca i takie dużę bąble idą ze zbiorniczka. HELP; termostat czy uszczelka.??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 mar 2010, 22:51

davidpolska pisze:termostat czy uszczelka.??
Raczej uszczelka. Powąchaj czy nie czuć spalin w zbiorniku jak lecą te bąble. Tyle ostrożnie oczywiście.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 14 mar 2010, 22:58

w sumie nie patrzyłem; ale jak jade na PB i stoje na rozgrzanym na światłach to czuć spaliny troszke w środku w kabinie; i zauważyłem jeszcze jedno że jak zdejmę pokywe filtra to tam olej troszke jest na filtrze; a kopci parą i woda z tłumika leci tak dość mocno??

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 14 mar 2010, 23:41

FRACHU24 pisze:Dziś zauważyłem taką dziwną żecz. Gdy chwilke postałem po przejechaniu około 20 km wyłączyłem nawiew w środku auta a tu auto złapało temperaturke tak pod 100 stopni załączył się wentylator i temp spadła dopiero wtedy gdy włączyłem nawiew na max
A ja nie widze tutaj nic dziwnego. Włączenie nagrzewania dodatkowo schładza silnik bo nagrzewnica oddaje ciepło z układu do wnętrza.

pozdrawiam

[ Dodano: 2010-03-14, 23:44 ]
davidpolska, posprawdzaj węże odmy czy nie masz dziury.
cztery pierścienie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 mar 2010, 23:50

percevalle pisze:
FRACHU24 pisze:Dziś zauważyłem taką dziwną żecz. Gdy chwilke postałem po przejechaniu około 20 km wyłączyłem nawiew w środku auta a tu auto złapało temperaturke tak pod 100 stopni załączył się wentylator i temp spadła dopiero wtedy gdy włączyłem nawiew na max
A ja nie widze tutaj nic dziwnego. Włączenie nagrzewania dodatkowo schładza silnik bo nagrzewnica oddaje ciepło z układu do wnętrza.

pozdrawiam

[ Dodano: 2010-03-14, 23:44 ]
davidpolska, posprawdzaj węże odmy czy nie masz dziury.
Jak to nic dziwnego. Przy sprawnie działającym układzie chłodzenia, tym bardziej przy takich temperaturach otoczenia nie ma mowy żeby na postoju auto momentalnie łapało 100 stopni. Podejrzewam że jest to związane z dostawaniem się spalin do układu i przez to jego zapowietrzaniem. Płyn nie krąży po układzie tak jak krążyć powinien bo przeszkadzają w tym bąble powietrza (w tym przypadku prawdopodobnie spalin). Włączenie gorącego nawiewu nieco pomaga w tym przypadku bo schładza płyn i powietrze wymuszając dodatkowo obieg.

Niestety w twoim przypadku wszystko wskazuje na uszczelkę bo:
- włączają ci się wentylatory czyli termostat jest sprawny
- wyrzuca wodę ze zbiornika - a nie powinien
- pojawia ci się dużo bąbli powietrza w zbiorniku po dodaniu gazu.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 15 mar 2010, 18:43

a jaki jest koszt w B3; i dlaczego filt powietrza jest brudny w oleju na około; a pozatym jak zdejmę korek wlewu oleju na gorącym silniku to dym leci; coś poważnego ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga