Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 28 gru 2006, 14:50

2 litry to nie taka tragedia gorzej jak 4 l. wtedy albo robimy motor i cieszymy sie , albo lejemy świnstwo (czego nie polecam) i żegnamy autko . Po 2 l to nawet chmury za autem nie będzie ;-)

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 28 gru 2006, 21:06

wilu8 pisze:2 litry to nie taka tragedia gorzej jak 4 l. wtedy albo robimy motor i cieszymy sie , albo lejemy świnstwo (czego nie polecam) i żegnamy autko . Po 2 l to nawet chmury za autem nie będzie ;-)
4L??? Mi wchodzi z filtrem 4,5L!!!
:arrow: Minerał do silników turbo się nie nadaje bo jest za gęsty!!! 10/40 to min!
:arrow: Nagar chyba nie jest dobrym pomysłem na uszczelnianie i nigdy bym komuśnie polecił jeździć dalej na minerale i niech bierze mu nawet 0,5l od wymiany do wymiany..! Ja z minerała przeszedłem na półsyntetyk i jest ok! Nic nie bierze i nic nie cieknie! Ojciec w C3(2.0 5E RT '88) też jeździ na tym samym Shellu Już jakieś 40tys i też jest git - nic mu nie bierze i nic się nie rozszczelniło!
:arrow: Jeśli ma się auto o które poprzedni właściciel(e) nie dbał i nic nie wymieniał w porę to może się zdarzyć że nazbierało się już za dużo nagaru i silnik się rozszczelni...
:arrow: Oleje "specjalne do LPG" to ściema. Czytałe o tym kilka artykułów i to nie jest dobre rozwiązanie. Lać półsyntetyk i będzie dobrze:] Poza tym jest jeszcze druga spraważe zagazowane motory nie zużywają tak szybko oleju :arrow: można jeździć spokojnie o 5-10tys dłużej na tym samym oleju niż na benzynie!

Brąx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 28 gru 2006, 23:28

Post autor: Brąx » 28 gru 2006, 23:45

nie zmiena sie z semi syntetik na minarała!!!

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 29 gru 2006, 11:50

Brąx pisze:nie zmiena sie z semi syntetik na minarała!!!
a to czemu?
jeżeli silnik jest już padaka to po kiego grzyba tracić kasę i kupować półsyntetyk i potem jeszcze raz na dolewki? lejesz mineralem i czekasz na spokojną smierć... :-P

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 31 gru 2006, 19:11

No właśnie!? Teoria mówi że nie powinno się zmieniać z minerała na semi syntetyka. Ale ja tak mam i dobrze mi z tym bo dbam o moją Niunię!!!

Awatar użytkownika
czarek_d20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 15 gru 2006, 19:40
Lokalizacja: Parczew-w.lubelskie

Post autor: czarek_d20 » 09 sty 2007, 14:49

Moją audiczkę B4 2,0 zalałem Mobil 15W/40 w maju 06r i obecnie zrobiłem wymianę na taki sam - czytałem w niemieckim katalogu że audi zalane minerałem musi być wymiana po 6-miesiącach bez względu na przebieg
hej

KK_M
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 sty 2007, 19:56
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: KK_M » 09 sty 2007, 15:43

Witam,
Cóż każdy z was ma swoje racje. Ja jednak leje shell 15W40 czyli mineral. Poprzedni właściciel jeździł na półsyntetyku ale mnie do niego cena nie przekonała jak mi jaszcze uszczelka pod głowicą do wymiany poszła. A swoją drogą to dwa litry na 10 000 to dużo, przecież to połowa jednostki napełnienia (może nie warto wymieniac tylko lepiej dolewac :lol: ). Ja na twoim miejscu obejżał bym dobrze motor czy Ci coś nie cieknie z niego. W moim ABT ktoś chciał chyba poprawic i wlał półsyntetyk po sprowadzeniu z kraju tulipanów i go rozszczelnił. Po zdjęci głowicy okazało się, że trochę syfu już było. Mam na osi 220 000 i wole mie szczelny motor niż w nim grzebac co chwile i tylko dolewa olej. Jak masz książkę serwisową to możesz sobie sprawdzi jak długo na jakim oleju było jeżdżone. Ja pozostane przy mineralnym bo przez dwa lata tyle nie dolałem co ty w ciągu 10 000.
Pozdrawiam,
KK_M

Kicman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 07 sty 2007, 21:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kicman » 09 sty 2007, 16:28

Witam wszystkich. A teraz ja mam przy okazji pytanie: Zakupilismy B4 1.6 ADA 103KM Avanta z Niemiec i niestety nie wiedzielismy jaki był lany olej według licznika miał 147tyś km no i wymienilismy olej na Midland półsyntetyk 10W40. Według mnie ten silnik ma spokojnie duzo więcej przebiegu bo jest padaka ogólnie czytajcie mój post i doradzajcie. Na poczatku po wymianie było wszystko ok ale teraz łyka sporo oleju nie wiem dokłądnie ale około 600ml na 1000km co jest przyczyna i co teraz zrobić??

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 13 sty 2007, 21:24

umyj silnik i pojeździj trochę ostro a potem obejrzyj dokładnie czy nie ma gdzieś wycieków - to na początek.
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Begrezen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 kwie 2009, 11:04

Post autor: Begrezen » 02 kwie 2009, 11:28

Witam wszystkich. Chciałbym o drobinkę odświeżyć ten temat.

Moja historia wygląda tak:
gdy kupiłem swoje audi był tak nieszczelny jak to tylko możliwe, chłodnica do wymiany, cały silnik do uszczelnienia (przed wymiana niemalże co chwile wlewałem litr oleju :D)

pojechałem więc do mechanika by mi uszczelnił silnik i wymienił olej.
Mam audi 80 b4 na gaz wiec mechanik polecił mi wlanie oleju Lotos Gas (nigdy tego nie róbcie ...) okazało się to być błędem za który do dziś płacę :(
przed wymianą oleju, silnik chodził na oleju pół-syntetycznym, Lotos Gas jest olejem mineralnym (o czym wtedy nie wiedziałem :()
Po odbiorze silnik dziwnie "cyka" z prawej strony, tzn słyszę jego pracę jak jeżdżę i nie ważne czy jest ciepły czy zimny (gdy ciepły to o drobinkę ciszej "cyka").

Czy zalecacie mi powrót na olej pół-syntetyczny skoro na mineralnym mam przejechane już około 25tys. km
ogólnie ponad 240tys. km mam już na liczniku

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 02 kwie 2009, 23:59

jak kupiłem swojego avanta to jeździł na mineralnym, z czasem zaczęły mi cykać popychacze, zdarzyło mi się nawet kilka razy uruchomić kontrolke oleju... podjąłem decyzje o zalaniu półsyntetykiem...

szklanki się wyciszyły a olejarka nie zapaliła mi się od tamtej pory ani razu...
jak się boisz o wycieki to polecam valvoline max life, oczywiście 10w40 - 25tys to nie jest jeszcze tragedia

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 03 kwie 2009, 08:04

Dokładnie tak cobra, <piwo>
To że olej jest gęstszy nie znaczy że lepiej smaruje. Co więcej, syntetyki mają znacznie lepszy film olejowy, są bardziej odporne na jego zerwanie itp, no a przecież są dużo rzadsze od minerala.

Kiedyś miałem Honde CIVIC, piła oliwę jak dzika, pomyślałem, że skoro i tak padaka to zaleje syntetykiem. Okazało się że zaczęła brać o 50% mniej oliwy, po rozmowach z mechanikami i czytaniu forum doszliśmy do wniosku, że ktoś lał kiepskiej jakości olej wcześniej lub nie wymieniał i zwyczajnie zapiekły się pierścienie przez co puszczały olej. Syntetyk je oczyścił/odblokował i było lepiej.

Dzisiejsze mineralne także mają środki czyszczące więc też wypłukują silnik, myślę że o rozszczelnienie silnika możemy się bać w polonezach i np renówkach które chlapią olejem od nowości :-D
Moje auto -> Audi 80 Cabriolet <-KLIK

ace170

Post autor: ace170 » 31 sie 2011, 23:22

Witam . Ja niedawno przeszłem z 10w40 na 5w40 cZyli pełny syntetyk 8-) firmy comma przy przebiegu 252 000 tyś . Silnika się nie uszczelnia olejem :mrgreen: , jak nam coś zaczyna wyciekać poprostu trzeba wymienić starą uszczelkę .

Lamborghini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 lut 2018, 14:14

Re: [80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?

Post autor: Lamborghini » 06 kwie 2023, 23:55

Witam uzytkownikow Audi :-)

Zastanawiam się czy zmiana oleju z 15w40 na półsyntetyk będzie dobrą zmianą dla silnika z przebiegiem 265000km ABT 90KM (bez lpg) ? <nie wiem>

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?

Post autor: h/k » 07 kwie 2023, 09:19

Ba, nawet na dobrego rzekomego syntetyka 5W40.
Gorzej z tym co już siedzi w silniku, może stopniowo i po krótkich przebiegach zmieniać olej na coraz lepszy az do docelowego. Płukanki bym nie ryzykował, chyba że ktoś ma inne doświadczenia.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga