[80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
4L??? Mi wchodzi z filtrem 4,5L!!!wilu8 pisze:2 litry to nie taka tragedia gorzej jak 4 l. wtedy albo robimy motor i cieszymy sie , albo lejemy świnstwo (czego nie polecam) i żegnamy autko . Po 2 l to nawet chmury za autem nie będzie
Minerał do silników turbo się nie nadaje bo jest za gęsty!!! 10/40 to min!
Nagar chyba nie jest dobrym pomysłem na uszczelnianie i nigdy bym komuśnie polecił jeździć dalej na minerale i niech bierze mu nawet 0,5l od wymiany do wymiany..! Ja z minerała przeszedłem na półsyntetyk i jest ok! Nic nie bierze i nic nie cieknie! Ojciec w C3(2.0 5E RT '88) też jeździ na tym samym Shellu Już jakieś 40tys i też jest git - nic mu nie bierze i nic się nie rozszczelniło!
Jeśli ma się auto o które poprzedni właściciel(e) nie dbał i nic nie wymieniał w porę to może się zdarzyć że nazbierało się już za dużo nagaru i silnik się rozszczelni...
Oleje "specjalne do LPG" to ściema. Czytałe o tym kilka artykułów i to nie jest dobre rozwiązanie. Lać półsyntetyk i będzie dobrze:] Poza tym jest jeszcze druga spraważe zagazowane motory nie zużywają tak szybko oleju można jeździć spokojnie o 5-10tys dłużej na tym samym oleju niż na benzynie!
- czarek_d20
- Forum Audi 80
- Posty: 81
- Rejestracja: 15 gru 2006, 19:40
- Lokalizacja: Parczew-w.lubelskie
Witam,
Cóż każdy z was ma swoje racje. Ja jednak leje shell 15W40 czyli mineral. Poprzedni właściciel jeździł na półsyntetyku ale mnie do niego cena nie przekonała jak mi jaszcze uszczelka pod głowicą do wymiany poszła. A swoją drogą to dwa litry na 10 000 to dużo, przecież to połowa jednostki napełnienia (może nie warto wymieniac tylko lepiej dolewac :lol: ). Ja na twoim miejscu obejżał bym dobrze motor czy Ci coś nie cieknie z niego. W moim ABT ktoś chciał chyba poprawic i wlał półsyntetyk po sprowadzeniu z kraju tulipanów i go rozszczelnił. Po zdjęci głowicy okazało się, że trochę syfu już było. Mam na osi 220 000 i wole mie szczelny motor niż w nim grzebac co chwile i tylko dolewa olej. Jak masz książkę serwisową to możesz sobie sprawdzi jak długo na jakim oleju było jeżdżone. Ja pozostane przy mineralnym bo przez dwa lata tyle nie dolałem co ty w ciągu 10 000.
Pozdrawiam,
KK_M
Cóż każdy z was ma swoje racje. Ja jednak leje shell 15W40 czyli mineral. Poprzedni właściciel jeździł na półsyntetyku ale mnie do niego cena nie przekonała jak mi jaszcze uszczelka pod głowicą do wymiany poszła. A swoją drogą to dwa litry na 10 000 to dużo, przecież to połowa jednostki napełnienia (może nie warto wymieniac tylko lepiej dolewac :lol: ). Ja na twoim miejscu obejżał bym dobrze motor czy Ci coś nie cieknie z niego. W moim ABT ktoś chciał chyba poprawic i wlał półsyntetyk po sprowadzeniu z kraju tulipanów i go rozszczelnił. Po zdjęci głowicy okazało się, że trochę syfu już było. Mam na osi 220 000 i wole mie szczelny motor niż w nim grzebac co chwile i tylko dolewa olej. Jak masz książkę serwisową to możesz sobie sprawdzi jak długo na jakim oleju było jeżdżone. Ja pozostane przy mineralnym bo przez dwa lata tyle nie dolałem co ty w ciągu 10 000.
Pozdrawiam,
KK_M
Witam wszystkich. A teraz ja mam przy okazji pytanie: Zakupilismy B4 1.6 ADA 103KM Avanta z Niemiec i niestety nie wiedzielismy jaki był lany olej według licznika miał 147tyś km no i wymienilismy olej na Midland półsyntetyk 10W40. Według mnie ten silnik ma spokojnie duzo więcej przebiegu bo jest padaka ogólnie czytajcie mój post i doradzajcie. Na poczatku po wymianie było wszystko ok ale teraz łyka sporo oleju nie wiem dokłądnie ale około 600ml na 1000km co jest przyczyna i co teraz zrobić??
Witam wszystkich. Chciałbym o drobinkę odświeżyć ten temat.
Moja historia wygląda tak:
gdy kupiłem swoje audi był tak nieszczelny jak to tylko możliwe, chłodnica do wymiany, cały silnik do uszczelnienia (przed wymiana niemalże co chwile wlewałem litr oleju )
pojechałem więc do mechanika by mi uszczelnił silnik i wymienił olej.
Mam audi 80 b4 na gaz wiec mechanik polecił mi wlanie oleju Lotos Gas (nigdy tego nie róbcie ...) okazało się to być błędem za który do dziś płacę
przed wymianą oleju, silnik chodził na oleju pół-syntetycznym, Lotos Gas jest olejem mineralnym (o czym wtedy nie wiedziałem )
Po odbiorze silnik dziwnie "cyka" z prawej strony, tzn słyszę jego pracę jak jeżdżę i nie ważne czy jest ciepły czy zimny (gdy ciepły to o drobinkę ciszej "cyka").
Czy zalecacie mi powrót na olej pół-syntetyczny skoro na mineralnym mam przejechane już około 25tys. km
ogólnie ponad 240tys. km mam już na liczniku
Moja historia wygląda tak:
gdy kupiłem swoje audi był tak nieszczelny jak to tylko możliwe, chłodnica do wymiany, cały silnik do uszczelnienia (przed wymiana niemalże co chwile wlewałem litr oleju )
pojechałem więc do mechanika by mi uszczelnił silnik i wymienił olej.
Mam audi 80 b4 na gaz wiec mechanik polecił mi wlanie oleju Lotos Gas (nigdy tego nie róbcie ...) okazało się to być błędem za który do dziś płacę
przed wymianą oleju, silnik chodził na oleju pół-syntetycznym, Lotos Gas jest olejem mineralnym (o czym wtedy nie wiedziałem )
Po odbiorze silnik dziwnie "cyka" z prawej strony, tzn słyszę jego pracę jak jeżdżę i nie ważne czy jest ciepły czy zimny (gdy ciepły to o drobinkę ciszej "cyka").
Czy zalecacie mi powrót na olej pół-syntetyczny skoro na mineralnym mam przejechane już około 25tys. km
ogólnie ponad 240tys. km mam już na liczniku
jak kupiłem swojego avanta to jeździł na mineralnym, z czasem zaczęły mi cykać popychacze, zdarzyło mi się nawet kilka razy uruchomić kontrolke oleju... podjąłem decyzje o zalaniu półsyntetykiem...
szklanki się wyciszyły a olejarka nie zapaliła mi się od tamtej pory ani razu...
jak się boisz o wycieki to polecam valvoline max life, oczywiście 10w40 - 25tys to nie jest jeszcze tragedia
szklanki się wyciszyły a olejarka nie zapaliła mi się od tamtej pory ani razu...
jak się boisz o wycieki to polecam valvoline max life, oczywiście 10w40 - 25tys to nie jest jeszcze tragedia
Dokładnie tak cobra,
To że olej jest gęstszy nie znaczy że lepiej smaruje. Co więcej, syntetyki mają znacznie lepszy film olejowy, są bardziej odporne na jego zerwanie itp, no a przecież są dużo rzadsze od minerala.
Kiedyś miałem Honde CIVIC, piła oliwę jak dzika, pomyślałem, że skoro i tak padaka to zaleje syntetykiem. Okazało się że zaczęła brać o 50% mniej oliwy, po rozmowach z mechanikami i czytaniu forum doszliśmy do wniosku, że ktoś lał kiepskiej jakości olej wcześniej lub nie wymieniał i zwyczajnie zapiekły się pierścienie przez co puszczały olej. Syntetyk je oczyścił/odblokował i było lepiej.
Dzisiejsze mineralne także mają środki czyszczące więc też wypłukują silnik, myślę że o rozszczelnienie silnika możemy się bać w polonezach i np renówkach które chlapią olejem od nowości
To że olej jest gęstszy nie znaczy że lepiej smaruje. Co więcej, syntetyki mają znacznie lepszy film olejowy, są bardziej odporne na jego zerwanie itp, no a przecież są dużo rzadsze od minerala.
Kiedyś miałem Honde CIVIC, piła oliwę jak dzika, pomyślałem, że skoro i tak padaka to zaleje syntetykiem. Okazało się że zaczęła brać o 50% mniej oliwy, po rozmowach z mechanikami i czytaniu forum doszliśmy do wniosku, że ktoś lał kiepskiej jakości olej wcześniej lub nie wymieniał i zwyczajnie zapiekły się pierścienie przez co puszczały olej. Syntetyk je oczyścił/odblokował i było lepiej.
Dzisiejsze mineralne także mają środki czyszczące więc też wypłukują silnik, myślę że o rozszczelnienie silnika możemy się bać w polonezach i np renówkach które chlapią olejem od nowości
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 lut 2018, 14:14
Re: [80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?
Witam uzytkownikow Audi
Zastanawiam się czy zmiana oleju z 15w40 na półsyntetyk będzie dobrą zmianą dla silnika z przebiegiem 265000km ABT 90KM (bez lpg) ?
Zastanawiam się czy zmiana oleju z 15w40 na półsyntetyk będzie dobrą zmianą dla silnika z przebiegiem 265000km ABT 90KM (bez lpg) ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1065
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [80 B4 2.0 16V ACE]Z oleju mineralnego na półsyntetyk?
Ba, nawet na dobrego rzekomego syntetyka 5W40.
Gorzej z tym co już siedzi w silniku, może stopniowo i po krótkich przebiegach zmieniać olej na coraz lepszy az do docelowego. Płukanki bym nie ryzykował, chyba że ktoś ma inne doświadczenia.
Gorzej z tym co już siedzi w silniku, może stopniowo i po krótkich przebiegach zmieniać olej na coraz lepszy az do docelowego. Płukanki bym nie ryzykował, chyba że ktoś ma inne doświadczenia.