Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] Zagotowała się woda. Proszę o pomoc.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 02 wrz 2009, 10:03

Co do elektryki to nie znam się aż tak dokładnie (sa na tym forum lepsi ode mnie).

ad 3. Co do odpowietrzania: Jeśli włączył ci się wentylator, to znaczy że układ JEST odpowietrzony. Nie przy każdym spuszczeniu płynu od razu się zapowietrzy.

Na przyszłość: odpowietrzanie najłatwiej zrobić stopniowo rozgrzewając silnik, obroty ok. 1500-2000 (wyższa sprawność pompy), na przewodach do nagrzewnicy powinieneś mieć taki kranik/zaworek: odkręć go (poluzuj), a gdy zacznie lecieć płyn - zakręć. Pilnuj cały czas, żeby zbiornik wyrównawczy nie był pusty. Jeśli załączą się wentylatory i oba przewody do chłodnicy (zwłaszcza dolny) będą rozgrzane - układ jest odpowietrzony. Gotowe.

ad pyt 1. czujniki na kroćcu nie mają nic wspólnego z wentylatorem. Od niego są czujniki na chłodnicy i nad kolektorem wydechowym.

ad pyt 2. To normalne, że termostat otwiera się stopniowo. Prawidłowo przy 87 st. powinien otworzyć się całkowicie.

ad pyt 3. Czujnik może się "zepsuć" na różne sposoby. Może podawać nieprawidłowe wartości lub nie podawać żadnych (opór 0 lub nieskończony). Stąd konieczność pomiaru omomierzem.

ad pyt 4. Raczej nie uszkodziłeś, o ile nie robiłeś tego młotkiem na kowadle. :) Ja czyściłem nieraz delikatnie nożykiem i nic się nie działo.

szczescie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 paź 2008, 10:39
Lokalizacja: Łódź/łódzkie

Post autor: szczescie » 02 wrz 2009, 11:31

Easyrider pisze:ad pyt 1. czujniki na kroćcu nie mają nic wspólnego z wentylatorem. Od niego są czujniki na chłodnicy i nad kolektorem wydechowym.
Chodziło mi raczej o ten 2 czujnik temperatury przy kolektorze. Czy on daje dopiero napięcie na ten pierwszy przy chłodnicy? Gdzie sie znajduje i jak sie do niego w najprostrzy sposób dostane?

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 02 wrz 2009, 14:19

szczescie pisze:
Easyrider pisze:ad pyt 1. czujniki na kroćcu nie mają nic wspólnego z wentylatorem. Od niego są czujniki na chłodnicy i nad kolektorem wydechowym.
Chodziło mi raczej o ten 2 czujnik temperatury przy kolektorze. Czy on daje dopiero napięcie na ten pierwszy przy chłodnicy? Gdzie sie znajduje i jak sie do niego w najprostrzy sposób dostane?
Czujnik można łatwo stosunkowo łatwo uszkodzić, wystarczy wyciągać go ,obracając nim w króćcu.Zdarzyło mi się ,ze osadzony kamień kotłowy na czujniku przylegał do kroćca .Podczas obrotu czujnika metalowa płytka stała w miejscu zaś góra czujnika była ruchoma. Czujnik do d...y :-(

Odnośnie czujnika włączającego wentylatory by nie było zatoru cieplnego pod maska , to zobaczysz go po lewej strony głowicy na samym jej początku ( początek od strony chłodnicy). Dochodzą do niego dwa przewody zakończone gumowymi osłonkami.

To są osobne dwa czujniki i jeden nie ma z drugim nic wspólnego. ten nad kolektorem jest zasilany bez zapłonu, zaś czujnik w chłodnicy dostaje napięcie po przekręceniu stacyjki

szczescie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 paź 2008, 10:39
Lokalizacja: Łódź/łódzkie

Post autor: szczescie » 02 wrz 2009, 14:26

szantis pisze:To są osobne dwa czujniki i jeden nie ma z drugim nic wspólnego. ten nad kolektorem jest zasilany bez zapłonu, zaś czujnik w chłodnicy dostaje napięcie po przekręceniu stacyjki
Ciekawe bo nie miałem zasilania na pinach tego czujnika? Zapłon był przekręcony. Gdzie szukać przyczyny bezpieczniki sprawne. Czy na pewno ten czujnik przy kolektorze nie steruje napięciem na ten przy chłodnicy? /dziś sprawdze/

rzeczywiście mogło mi się zdarzuyć że "ukręcił" mi sie czujnik, ale chyba ten niebieski. Czy powinien coś wskazywać omomierz w takim układzie?

[ Dodano: 2009-09-02, 22:20 ]
Posprawdzałem:
1. Szary czujnik sprawdzony omomierzem pokazuje mi rezystancję, niebieski też. Po zwarciu plusa z szarej wtyczki wskaźnik był martwy. Czyżby zegary mi padły?
2. W kostce czujnika przy chłodnicy nie mam plusa po przekręceniu stacyjki. Może jakiś przekaźnik ale nie wiem który?
3. Po nagrzaniu się silnika i odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego wywaliło mi płyn czy to normalne? /około szklanki wyleciało/

[ Dodano: 2009-09-03, 18:45 ]
Jeśli chodzi o awarię wskaźnika to teraz stawiam już tylko na zegary. po zapaleniu samochodu zapala mi sie kontrolka płynu chłodzącego, gaśnie dopiero po zapaleniu świateł. Jak zgaszę światła to z powrotem się zapala. Chciałem wymienić żaróweczki bo miałem niedoświetlone zegary i jak się okazało ta płytka drukowana jest pęknięta w 2 miejscach nie widziałem żeby byłoby przerwane ścieżki ale mogłem nie zauważyć. Kilometrościomierz też mi szwankuje nie nalicza kilometrów.
Czy te fakty łączyć ze sobą?

Z kuzynem będziemy chcieli przejrzeć instalację elektryczną i układ chłodzenia tylko nie możemy znaleźć żadnych schematów. Podajcie namiar jak wiecie gdzie mogę je znaleźć.

adbok

Post autor: adbok » 10 lip 2010, 09:24

Witam,
Panowie musze zakupic czujnik odpowiedzialny za wlaczenie wentylatora chlodnicy (ten 3 pin)
Mozecie mi podaj jego numer, lub jakis link ? - wiem ze wentylatory dzialaja (sprawdzalem na krotko) ale "system" nie uruchamia ich gdy temperatura silnika przekracza 100*

Z gory dziekuje za odpowiedz!

EDIT: Silnik 2.0 115KM ABK

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 14 lip 2010, 21:30

Poszukaj na forum, było już o tym czujniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga