Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Zapłon, blokowanie komputera bez VAGa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 10 cze 2009, 22:22

Czy na pewno odblokowałeś ECU ?
ABK+ LPG + troszke gadżetów ;)

lukasz12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13

Post autor: lukasz12345 » 10 cze 2009, 23:10

tak ,po odblokowaniu ECU właśnie to się dzieje

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 10 cze 2009, 23:23

lukasz12345 piszesz że silnik zmienia pracę zaraz po odpięciu czujnika, ale czy zapłon ustawiałeś zgodnie z instrukcją dla ABK czy zaraz po odpięciu czujnika?

lukasz12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13

Post autor: lukasz12345 » 11 cze 2009, 10:09

u mnie silnik wchodzi w tryb awaryjny od razu po odpięciu czujnika zapłon raz ustawiałem odrazu po odpięciu a drugi po kilkakrotnym przegazowaniu i nie widziałem żadnej różnicy

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 11 cze 2009, 10:16

W takim razie moim zdaniem nie udało Ci się wprowadzić sterownika w tryb awaryjny skoro nie zauważyłeś różnicy pomiędzy zdjęciem czujnika i po trzykrotnym dodaniu gazu powyżej 3500 obr/min.Nie zawsze udaje się wprowadzić sterownik w tryb awaryjny za pierwszym razem.

lukasz12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13

Post autor: lukasz12345 » 11 cze 2009, 10:36

już sam nie wiemale raczej był w trybie awaryjnym ponieważ znacznik 6" do ok 2100 obr stał praktycznie w miejscu a podczas normalnej pracy ten kąt zapłonu reaguje na każde dodanie gazu

[ Dodano: 2009-06-11, 11:16 ]
czy po odblokowaniu ecu zapłon powinien zmienić kąt bo u mnie po odblokowaniu znacznie zostaje przyśpieszony podczas sprawdzania lampą zapłonu na odblokowanym ECU pukałem młoteczkiem w okolicy pierwszego cylindra ale zero reakcji a chyba czujnik spalania stukowego powinien zareagować

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 26 lis 2010, 00:25

witam odgrzebie temat czy mając lampe ze zmiennym kątem zapłonu do ustawiania musimy ja ustawić na kąt 6* i potem dopiero ustawiac zapłon
Diagnostyka i naprawy osprzętu silnika ABK
K-jetronic
Obsługa i naprawy dachów hydraulicznych Cabrio


Moje ABK :arrow: audi-b4-abk-20e-mala-sesja-z-barto-team-t33523.html

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 20 sty 2011, 11:57

Witam mam małe pytanko co do zapłonu... Chodzi o to że jak dziś świeciłem lampą stroboskopową w okienko to na wolnych obrotach widziałem tam punkt "0" i dodam że nie znajdował się w jednym punkcie tylko przesuwał się o ok 10 mm w prawo i wracał. Lampa jest bez regulacji kąta wyprzedzenia... Czy to jest normalne czy znaczy to że mam źle ustawiony zapłon? Prosiłbym o szybką odpowiedź bo szukam przyczyny zbyt dużego spalania (cykl mieszany spokojna jazda ok 14l/100 km)

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 20 sty 2011, 15:18

Jak chcesz sprawdzić czy zapłon w ABK jest dobrze ustawiony to najpierw zablokuj sterownik, niech ktoś trzyma obroty na poziomie 2250 obr/min i z twoją lampą powinieneś ujrzeć w okienku kreskę oznaczającą kąt wyprzedzenia zapłonu o 6 stopni.

rychu87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: rychu87 » 20 sty 2011, 15:25

THX za odpowiedź... W sumie to logiczne co mi napisałeś jednak chciałbym wiedzieć czy w takiej sytuacji o której pisałem możliwe jest przy dobrze ustawionym zapłonie , że zobacze wspomniany znaczek "0" na wolnych obrotach czy świadczy to że zapłon jest absolutnie źle ustawiony....

Awatar użytkownika
sargi35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 10 cze 2008, 03:22
Lokalizacja: Bolesławiec

Po ustawieniu zapłonu

Post autor: sargi35 » 09 mar 2011, 12:10

PMX pisze: Po ustawieniu zapłonu sprawa ma się następująco:
30km trasy + 90km po mieście (często zimny) -> średnia 10l/100km, całkiem nieźle.

Trasa 80km->Poznań (20km)->trasa 80km, prędkość jak poprzednio choć więcej wyprzedzania. Spalanie? 7,6/100km :shock:
Witaj. Czy możesz mi podesłać jak to ustawić na lampę a jak na samym VAGu(o ile sia da)

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 05 lis 2013, 15:26

witam
odgrzeje temat mam pytanie jak rozpoznać w końcu czy sterownik jest zablokowany po odpięciu czujnika niebieskiego i przegarowaniu parę razy . jadę na ustawienie lampa i chce wiedzieć czy spaprają czy zrobią to jak nalezy, niestety nie mam możliwości samemu tego zrobić wiec muszę jechać i ustawić .W samochodzie jest gaz wiec pytanie czy da się wogole ustawić kat wyprzedzenia zapłonu który będzie odpowiedni dla obu pali .Borykam się z problemem już długo i chce kolejny raz pokusić się o sprawdzenie zapłonu który dotychczas był ustawiany na biegu jałowym i efekt tego jest taki ze auto ciężko czasem pali i klepią zaworki na pb na lpg nie ma problemu . takze prosze o pomoc w tej kwestii

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lis 2013, 17:46

jabko_nb pisze:odgrzeje temat mam pytanie jak rozpoznać w końcu czy sterownik jest zablokowany po odpięciu czujnika niebieskiego i przegarowaniu parę razy
ten kto będzie ustawiał zapłon lampą powinien po przy gazowaniu do tych 2 tyś obr widzieć czy zapłon mu się rozjeżdża czy nie. Jeśli kreska będzie mu uciekać gdzieś w dal to sterownik nie jest zablokowany a jeśli będzie stać w miejscu znaczy że jest zablokowany.
Spotkałem się jeszcze z opcją taką że zablokowany silnik telepie się i pracuje dość nierówno na wolnych obr. Oba te auta były z roku 93 na innym sterowniku niż mój ale nie wiem czy jest to regułą. U mnie jedyną oznaką zablokowania sterownika było to że silnik bardzo opornie reagował na dodawanie gazu(muł niemiłosierny).
Co prawda ja blokowałem poprzez vag'a ale pewnie objawy będą takie same przy blokowaniu poprzez odpięcie czujnika.
WRC is for boys.
Group B was for men.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 05 lis 2013, 20:25

czyli jak mam rozumieć maja zacząc od odpiecia czujnika przegazówki potek jesli prawidlowo zblokował się sterownik to na lampie przy 2200 obrotów powinno wskazać kreskę na ok 6 * lub więcej, mniej . jesli nie to linia bedzie uciekała tak .jak odblokować potem sterownik wystarczy wykasowac bład ecu po odpieciu niebieskiego

Jalszoa

Post autor: Jalszoa » 24 lis 2013, 13:47

Czytałem juz sporo tematów o ustawianiu zapłonu w abk i u mnie próby te nie przyniosły żadnego efektu, ale któregoś pięknego dnia wpadłem z kolega na pomysl zeby go przestawic na zgaszonym silniku i tak tez zrobilismy, pierwsze przestawienie (przyspieszenie zaplonu) i od razu efekty widoczne, mocy przybyło dwukrotnie, brak strzelania (popiardywania) w tłumik podczas hamowania silnikiem, a spalanie również mniejsze, oraz agresywniejszy dzwiek silnika, a wiec w mojej opinii to jest najskuteczniejsza metoda ustawiania. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga