[B4 ABK] Zapłon, blokowanie komputera bez VAGa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13
już sam nie wiemale raczej był w trybie awaryjnym ponieważ znacznik 6" do ok 2100 obr stał praktycznie w miejscu a podczas normalnej pracy ten kąt zapłonu reaguje na każde dodanie gazu
[ Dodano: 2009-06-11, 11:16 ]
czy po odblokowaniu ecu zapłon powinien zmienić kąt bo u mnie po odblokowaniu znacznie zostaje przyśpieszony podczas sprawdzania lampą zapłonu na odblokowanym ECU pukałem młoteczkiem w okolicy pierwszego cylindra ale zero reakcji a chyba czujnik spalania stukowego powinien zareagować
[ Dodano: 2009-06-11, 11:16 ]
czy po odblokowaniu ecu zapłon powinien zmienić kąt bo u mnie po odblokowaniu znacznie zostaje przyśpieszony podczas sprawdzania lampą zapłonu na odblokowanym ECU pukałem młoteczkiem w okolicy pierwszego cylindra ale zero reakcji a chyba czujnik spalania stukowego powinien zareagować
Witam mam małe pytanko co do zapłonu... Chodzi o to że jak dziś świeciłem lampą stroboskopową w okienko to na wolnych obrotach widziałem tam punkt "0" i dodam że nie znajdował się w jednym punkcie tylko przesuwał się o ok 10 mm w prawo i wracał. Lampa jest bez regulacji kąta wyprzedzenia... Czy to jest normalne czy znaczy to że mam źle ustawiony zapłon? Prosiłbym o szybką odpowiedź bo szukam przyczyny zbyt dużego spalania (cykl mieszany spokojna jazda ok 14l/100 km)
Po ustawieniu zapłonu
Witaj. Czy możesz mi podesłać jak to ustawić na lampę a jak na samym VAGu(o ile sia da)PMX pisze: Po ustawieniu zapłonu sprawa ma się następująco:
30km trasy + 90km po mieście (często zimny) -> średnia 10l/100km, całkiem nieźle.
Trasa 80km->Poznań (20km)->trasa 80km, prędkość jak poprzednio choć więcej wyprzedzania. Spalanie? 7,6/100km :shock:
witam
odgrzeje temat mam pytanie jak rozpoznać w końcu czy sterownik jest zablokowany po odpięciu czujnika niebieskiego i przegarowaniu parę razy . jadę na ustawienie lampa i chce wiedzieć czy spaprają czy zrobią to jak nalezy, niestety nie mam możliwości samemu tego zrobić wiec muszę jechać i ustawić .W samochodzie jest gaz wiec pytanie czy da się wogole ustawić kat wyprzedzenia zapłonu który będzie odpowiedni dla obu pali .Borykam się z problemem już długo i chce kolejny raz pokusić się o sprawdzenie zapłonu który dotychczas był ustawiany na biegu jałowym i efekt tego jest taki ze auto ciężko czasem pali i klepią zaworki na pb na lpg nie ma problemu . takze prosze o pomoc w tej kwestii
odgrzeje temat mam pytanie jak rozpoznać w końcu czy sterownik jest zablokowany po odpięciu czujnika niebieskiego i przegarowaniu parę razy . jadę na ustawienie lampa i chce wiedzieć czy spaprają czy zrobią to jak nalezy, niestety nie mam możliwości samemu tego zrobić wiec muszę jechać i ustawić .W samochodzie jest gaz wiec pytanie czy da się wogole ustawić kat wyprzedzenia zapłonu który będzie odpowiedni dla obu pali .Borykam się z problemem już długo i chce kolejny raz pokusić się o sprawdzenie zapłonu który dotychczas był ustawiany na biegu jałowym i efekt tego jest taki ze auto ciężko czasem pali i klepią zaworki na pb na lpg nie ma problemu . takze prosze o pomoc w tej kwestii
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ten kto będzie ustawiał zapłon lampą powinien po przy gazowaniu do tych 2 tyś obr widzieć czy zapłon mu się rozjeżdża czy nie. Jeśli kreska będzie mu uciekać gdzieś w dal to sterownik nie jest zablokowany a jeśli będzie stać w miejscu znaczy że jest zablokowany.jabko_nb pisze:odgrzeje temat mam pytanie jak rozpoznać w końcu czy sterownik jest zablokowany po odpięciu czujnika niebieskiego i przegarowaniu parę razy
Spotkałem się jeszcze z opcją taką że zablokowany silnik telepie się i pracuje dość nierówno na wolnych obr. Oba te auta były z roku 93 na innym sterowniku niż mój ale nie wiem czy jest to regułą. U mnie jedyną oznaką zablokowania sterownika było to że silnik bardzo opornie reagował na dodawanie gazu(muł niemiłosierny).
Co prawda ja blokowałem poprzez vag'a ale pewnie objawy będą takie same przy blokowaniu poprzez odpięcie czujnika.
czyli jak mam rozumieć maja zacząc od odpiecia czujnika przegazówki potek jesli prawidlowo zblokował się sterownik to na lampie przy 2200 obrotów powinno wskazać kreskę na ok 6 * lub więcej, mniej . jesli nie to linia bedzie uciekała tak .jak odblokować potem sterownik wystarczy wykasowac bład ecu po odpieciu niebieskiego
Czytałem juz sporo tematów o ustawianiu zapłonu w abk i u mnie próby te nie przyniosły żadnego efektu, ale któregoś pięknego dnia wpadłem z kolega na pomysl zeby go przestawic na zgaszonym silniku i tak tez zrobilismy, pierwsze przestawienie (przyspieszenie zaplonu) i od razu efekty widoczne, mocy przybyło dwukrotnie, brak strzelania (popiardywania) w tłumik podczas hamowania silnikiem, a spalanie również mniejsze, oraz agresywniejszy dzwiek silnika, a wiec w mojej opinii to jest najskuteczniejsza metoda ustawiania.