Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Zimą ciężej pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 22 paź 2009, 09:36

rafio83 pisze:mogę śmiało odpinać kostkę od tego wtrysku żeby zlutować przewody?? (nie pojawią się żadne błędy?)
Możesz, ale naprawiaj na wyłączonym silniku. Błędów nie złapie.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 22 paź 2009, 20:41

Krzysztof_Suliko pisze:
rafio83 pisze:mogę śmiało odpinać kostkę od tego wtrysku żeby zlutować przewody?? (nie pojawią się żadne błędy?)
Możesz, ale naprawiaj na wyłączonym silniku. Błędów nie złapie.
Z resztą silnik pracował na pourywanych przewodach i jeśli mają być błędy to już dawno są. Polecam podpiąć się pod VAG :-)

kez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 05 mar 2007, 23:56
Lokalizacja: Rzeszów / NM

Post autor: kez » 24 paź 2009, 19:55

Witam,

Mógłby mi ktoś jeszcze zapodać foto, gdzie ten przewód jest? Bo chyba mam ten sam problem. :) Z góry dzieki.

flaying_dane@wp.pl

pozdr.

Awatar użytkownika
master84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 30 maja 2008, 15:35
Lokalizacja: Krosno RK

Post autor: master84 » 30 paź 2009, 22:12

a co jeśli przewody są całe od wtryskiwacza? Kilka razy audi też mnie zaskoczyło. Póki co jest OK no ale zdarzyły się przypadki "heblowania" chłodnego ranka.
red wehicle;):D

kosmik903
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 kwie 2008, 22:09

Post autor: kosmik903 » 02 lis 2009, 08:22

WItam,
zrobiło się zimno i znowu zaczęły się problemy z odpalaniem. Muszę długo kręcić żeby silnik zaskoczył, po odpaleniu działa idealnie.
Dzisiaj rano wziąłem się za sprawdzenie wtrysku. Po wypięciu wtrczki i podłączeniu miernika pod oba zaciski we wtycze i odpaleniu silnika miernik nie wskazywał napięcia.
Po podłączeniu jednej sondy miernika do wtyczki a drugiej do masy miernik pokazuje impulsy (jest cyfrowy i nie nadąża wyświetlić wyników). Czyli coś się dzieje.

I tu pytanie: czy powinien na stałe pokazywać 12V czy podawać napięcie impulsami?
Jeśli impulsami to wygląda na to, że uszkodzony jest niebieski czujnik. Zapomniełem zmierzyć go na zimym ale na ciepłym (90stopni) ma około 240 Omów.

Proszę o info czy dobrze pomierzyłem napięcia.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 02 lis 2009, 08:44

Jeśli przy 90st czujnik ma 240 Ohm to jest OK.

kosmik903
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 kwie 2008, 22:09

Post autor: kosmik903 » 02 lis 2009, 08:48

No to jeśli czujnik jest dobry (przewody sprawdziłem, nie są oderwane) to czemu nie pojawia się napięcie na wtrysku?

[ Dodano: 2009-11-03, 08:46 ]
Samochód naprawiony, pali praktycznie od razu a przyczyna ... odarwany przewód przy wtrysku (wczoraj sprawdzałem o 5:30 i było jeszcze ciemno). Zastanawia mnie jednak jeszcze jedna sprawa. Wczoraj po pracy sprawdzałem czujnik niebieski i przy temperaturze około 6 stopnik pokazał 4500 Omów. Czy to prawidłowa wartość?

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 14 lis 2009, 12:43

kosmik903 pisze:przy temperaturze około 6 stopnik pokazał 4500 Omów. Czy to prawidłowa wartość?
przy 20 stopniach powinien pokazać 2000-3000 Ohm, przy 90 stopniach około 200-300 Ohm. Zatem jego opór maleje wraz ze wzrostem temperatury więc myśle że wartość 4500 przy 6 stopniach bedzie poprawna. NAjwazniejsze aby ciepły silnik miał te 200-300ohm bo jesli bedzie miał wiecej to automatycznie komputer poda bogatszą mieszankę (to tak w dużym uproszczeniu) a bogatsza mieszanka=wieksze spalanie...

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 20 lis 2009, 18:44

Mam małą prośbę.

Mógłby kto wrzucić tą fotek tego wtryskiwacza rozruchowego w ABK :?:

Po drugie, mam podobny problem jak u kolegów, tyle, że jak zgaszę na gazie potem muszę pokręcić bez względu na temp, a jak na benzynie to pali na dotyk.

Proszę o pomoc.

EDIT

No to tak, zdjęcie wtryskiwacza już mam.

Teraz kto mi powie co może być przyczyną ciężkiego zapalania :?:
Oferuję Diagnostykę VAG
Audi/VW/seat/ skoda od 1990 po nowe auta
-Odczyt i kasowanie błędów
-Podgląd parametrów pracy silnika
-logi statyczne, logi dynamiczne
-Kasowanie inspekcji
-Programowanie kluczy
-korekcja przebiegu

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 29 lis 2009, 21:29

i u mnie podobny problem...
przewody już sprawdziłem, nie są pourywane

teraz pomierzę rezystencję czujnika niebieskiego

problemu nie miałem nigdy z odpaleniem, zawsze na dotyk, teraz heblowanie nic nie daje, trzeba na gaz przełączyć :oops:

potem ponowne odpalanie na benzynie już bez problemowo...

dodam też że kiedyś zauważalne były większe obroty przy zimnym silniku i powietrzu ( sprawny niebieski czujnik) teraz obroty w momencie odpalenia są takie same jak silnik ciepły.

czyli prawdopodobnie czujnik niebieski do wymiany <osohozi>

w jakich temperaturach najlepiej go sprawdzić aby nabrać pewności? zimny i 90 stopni?
czy skrajne również?
LENIO )oooo(

zapraszam https://audi80.pl/b4-abk-sedan-by-lenio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 20 sty 2010, 15:52

Witam Kolegów,


Podnoszę, ponieważ mój problem jest chyba bardzo podobny: dziś rano miałem poważny problem z uruchomieniem auta (a temperatura była raptem -7 st). Akumulator pełny (żwawo kręci) rozrusznik też, po odpaleniu auta wszystko działało normalnie. W końcu po ok. 10 próbach odpalił z dużym trudem, z wciśniętym pedałem gazu.

1. Zauważyłem jednak niepokojącą rzecz - po przekręceniu kluczyka raz słyszałem pompę paliwową, a raz nie (pompowałem kilka razy by pompa dała więcej paliwa). I właśnie nie zawsze było ją słychać. A wydaje mi się, że powinna działać za każdym razem, gdy przekręcam kluczyk. Mam rację?

2. Gdzie jest przekaźnik pompy paliwa w ABK? Bo pod maską w zespole bezpieczników/przekaźników na podszybiu go nie znalazłem.

3. Wtryskiwacz rozruchowy: odsunąłem gumkę na wtyczce - przewody jakoś sie trzymają, choć zamierzam je i tak poprawić. Czy u Was były one pourywane przy samej wtyczce, czy na tym zaizolowanym zgięciu kilka cm dalej?
B4 AVANTurnik 2.0E ABK
Wcześniej: B3 Sedan 1.8 PM

Awatar użytkownika
lelum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 28 sty 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lelum » 20 sty 2010, 15:58

Easyrider pisze: 1. Zauważyłem jednak niepokojącą rzecz - po przekręceniu kluczyka raz słyszałem pompę paliwową, a raz nie (pompowałem kilka razy by pompa dała więcej paliwa). I właśnie nie zawsze było ją słychać. A wydaje mi się, że powinna działać za każdym razem, gdy przekręcam kluczyk. Mam rację?
Jeśli przekręcasz kluczyk kilka razy pod rząd to pompa nie musi się za każdym razem odezwać.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 20 sty 2010, 16:57

Easyrider pisze: Podnoszę, ponieważ mój problem jest chyba bardzo podobny: dziś rano miałem poważny problem z uruchomieniem auta (a temperatura była raptem -7 st). Akumulator pełny (żwawo kręci) rozrusznik też, po odpaleniu auta wszystko działało normalnie. W końcu po ok. 10 próbach odpalił z dużym trudem, z wciśniętym pedałem gazu.
do sprawdzenia jeszcze niebieski czujnik na krućcu - zmierz rezystencję
LENIO )oooo(

zapraszam https://audi80.pl/b4-abk-sedan-by-lenio-vt29065.htm

poprzednia 80'tka wciąż w rodzinie, obecnie A4 B5 w quattro.

Awatar użytkownika
FIFI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 422
Rejestracja: 05 sty 2010, 20:36

Post autor: FIFI » 20 sty 2010, 20:30

A cóż to może być jeśli problem ciężkiego odpalania na zimno pojawił się po instalacji sekwecji?
Mam założoną nową Lambdę, czujnik temperatury silnika, kabelki przy wtryskiwaczu rozruchowym wyglądają jak nowe...
Zresztą wcześniej tak się nie działo, dopiero po instalacji gazu...

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 21 sty 2010, 11:28

FIFI, u mnie ciężko zapala rano jak zgaszę auto na gazie i zostawię na noc. Przed zgaszeniem auta, przegazuje go i przełączam na PB, rano zapala bez problemu nawet przy -18st :) tyle że ja nie mam sekwencji, tylko II generacje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga