Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Auto gaśnie zaraz po uruchomieniu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 27 mar 2017, 18:52

Na gaz reaguje prawidłowo tylko nie trzyma tych wolnych obrotów. Po podaniu napiecia 12 V na krokowca słychać że przeskakuje w inne położenie krokowiec. Przy zamkniętej przepustnicy podaje sygnał na krokowca o wartości 6V przy 1000obr/min. Może odłączę czujnik położenia przepustnicy i śrubą ja podtrzymującą wyreguluje te wolne obroty?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 mar 2017, 19:50

Dowiedz się dlaczego inaczej się podłącza nastawnik jak siema LPG.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 04 kwie 2017, 17:01

Już nie mam LPG pisałem wcześniej, że wywaliłem mikser i podpiąłem na nowo krokowca. Jak wyreguluje pracę silnika na benzynie to wtedy odstawię go do gazownika żeby przerobił mi z powrotem na gaz.

[ Dodano: 2017-04-03, 15:02 ]
Zamówiłem trzeci już z kolei rozdzielacz paliwa, jednak po wymianie dalej nie leci z tych samych otworów w rozdzielaczu paliwo.

[ Dodano: 2017-04-04, 17:01 ]
Wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, o-ringi wtryskiwaczy oraz uszczelkę kolektora ssącego. Sprawdziłem ponownie po zmostkowaniu przekaźnika pompy paliwa oraz podniesieniu klapy przepływomierza czy wypływa paliwo z wyciągniętych wtryskiwaczy i okazało się że tym razem paliwo nawet przy maksymalnym wychyleniu klapy przepływomierza nie leci z dwóch wtryskiwaczy. Natomiast z pozostałych 3 paliwo leci jednak z przerwami. Możliwe że nowa pompka kończy się i daje coraz mniejsze ciśnienie? Czy jeśli regulator ciśnienia zwraca do baku paliwo tzn. że w układzie paliwowym jest odpowiednie ciśnienie?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 kwie 2017, 18:29

pawslaw1601 pisze:Czy jeśli regulator ciśnienia zwraca do baku paliwo tzn. że w układzie paliwowym jest odpowiednie ciśnienie?
Zazwyczaj tak, chyba że regulator wysiadł i nie trzyma ciśnienia. Trzeba by wpiąć manometr trójnikiem w wąż zasilający i zmierzyć.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 04 kwie 2017, 18:40

Regulator raczej trzyma ciśnienie bo jak odkręciłem przewód od regulatora co idzie do rozdzielacza powrót to benzyna wystrzeliła na 0,5m w górę. Jednak zastanawiam się teraz czy nie muszę wyregulować składu mieszanki. Śrubka jest co prawda oryginalnie zaślepiona, ale fabrycznie regulacja odbywa się gdy w układzie jest sonda lambda, a ja z racji tego że miałem gaz jej nie posiadam, więc nastawnik dostaje błędne dane i blokuje podawanie benz na dwa wtryskiwacze. Dobrze wnioskuje, że teraz pierwsze co muszę zrobić to pojechać na analizator spalin i wyregulować mieszankę? Może być to przyczyną?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 kwie 2017, 20:00

Nastawnik nie nie odetnie dwóch wtryskiwaczy. On odcina paliwo od wszystkich przy hamowaniu silnikiem. Regulacja na podstawie sygnałów z sondy nie ma takiego zakresu że odetnie paliwo. Możesz odłączyć od niego wtyczkę, tylko wtedy na zimnym może nie pracować bo ssania nie będzie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 04 kwie 2017, 20:15

Co w takim razie powoduje że nie wylatuje mi benzyna z dwóch otworów w rozdzielaczu? Mogę nawet zdjąć przewody WN z tych dwóch cylindrów na które nie podaje rozdzielacz i nie zmienia się praca silnika. Przy wykręceniu przewodów z tych dwóch otworów lekko mi się sączy natomiast jeśli tylko poluzuje pozostałe przewody to psika mi benzyna i silnik zaczyna się dusić. Dodatkowo przy naciśnięciu pedału gazu do 2,5 tyś obrotów silnik mi przerywa a dalej jest już dobrze. Strzela mi również z wydechu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 kwie 2017, 20:48

pawslaw1601 pisze:Co w takim razie powoduje że nie wylatuje mi benzyna z dwóch otworów w rozdzielaczu?
Uszkodzona membrana miałeś rozkręcić stary i co?? membrana też jest zaworem i rozdziela dwie komory jedna dolne główne ciśnienie paliwa druga górna ciśnienie po nurniku kiedy w górnej komorze ciśnienie jest mniejsze niż w dolnej nie poleci paliwo bo nie otworzy zaworka kiedy jest równe.

Dlatego to nie będzie ani ciśnienie ani regulacja dawki bo nie maja na to wpływy, choć tak myślę czy czasami w jetronic nie ma tam czasem filtra dla każdego osobno na wyjściu bo nie wiem czy to było dla mercedesów czy audi. Ale to trzeba by było zagłebic wiedze w budowie.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 04 kwie 2017, 20:52

Nie mogłem rozłożyć rozdzielacza na te dwa podstawowe elementy, więc zakupiłem kolejną używkę. Bez jaj, że wszystkie 3 mają uszkodzoną membranę i to w taki sam sposób.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 kwie 2017, 21:11

pawslaw1601 pisze:Bez jaj, że wszystkie 3 mają uszkodzoną membranę i to w taki sam sposób.
Bez jaj to kupić sprawny rozdzielacz to jak wygranie w TOTKA wszystkie 20letnie używki to praktycznie zajeżdżone rozdzielacze które większość pracowała z LPG. Oczywiście zdarzają się rodzynki sprawne ale to jak pisze loteria i bardzo rzadka. Lub gdy kupimy już zregenerowany.

Na ruskich forach masz wsio opisane co i jak z mechanicznym wtryskiem z filmikami co i jak nawet wygląda i jak sprawdzić.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 04 kwie 2017, 21:35

Nie umiem rosyjskiego. Po za tym wykręciłem wszystkie śrubki i dalej nie mogę rozdzielić go na połowę. Większość filmików pokazuje sposób postępowania po jego rozdzieleniu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 kwie 2017, 22:11

Dla mnie tylko jedno jest oczywiste że z każdego ma lać tak samo 30s bez wtrysków to około 100ml z wtryskami około 50ml (wartości na max wychyle) chyba ale tu dochodzi jeszcze ciśnienie przebicia wtrysku, nie liczę tu dla wtrysku rozruchowego bo to inna bajka i tam to jest ciśnienie bez regulatora ciągłe.

Jak nie podaje po odkręceniu rurek z dwóch przy rozdzielaczu dla wtrysku to wada ewidentna w rozdzielaczu jeszcze gdyby tylko z wtrysków nie dawało to mogło by być nie drożny przewód lub uszkodzony wtrysk no ale jak przy rozdzielaczu to ja nie wiem co już ci powiedzieć skoro trzeci tak samo już. Ciśnienie i wydajność ma być taka sama dla 5 wtrysków.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 04 kwie 2017, 22:22

Dobra, dzięki za pomoc. Spróbuje jeszcze ustawić skład mieszanki i wyświetlić kody błędów. Jeśli to nic nie pomoże to będę się brał za rozkręcanie tego 3 rozdzielacza może ten się rozdzieli. Jeśli nie to wymienię urządzenie sterujące. Później to już chyba tylko rozłożyć ręce i spróbować sprzedać, a jak nie to na złom pójdzie. Szkoda mi tylko tych 10 kafli co w niego włożyłem, czasu i energii.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 kwie 2017, 22:28

Srodkawa nakrętkę na klucz odkrecłes?

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 04 kwie 2017, 22:34

Jeśli tą która trzyma tłoczek w środku rozdzielacza, to tak. Wszystkie z każdej strony tą na klucz 19mm, na imbusy, torxy oraz nawet te zaślepiające 12mm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga