Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Auto gaśnie zaraz po uruchomieniu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

[B4 2.3 NG] Auto gaśnie zaraz po uruchomieniu

Post autor: pawslaw1601 » 24 lis 2016, 18:44

Witam, mam problem z moim samochodem, mianowicie gdy go kupiłem chodziło w miarę dobrze lecz przerywało na 4tyś obrotów, następnie falowało podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła lub nawet gasło. Od jakiegoś czasu nie chciało zapalić choć zaskakiwało, a teraz gaśnie zaraz po zapaleniu. Wymieniono: kable, świece, kopułkę, palec, czujnik temp. ten 2-pinowy, filtr paliwa oraz powietrza i rozrząd. Został zregenerowany i sprawdzony rozrusznik. Uszczelniona została również guma dolotu. Wyczyszczono silnik krokowy, a przepływomierz wyregulowano (talerzyk prosty). Ciśnienie w cylindrach wynosi koło 11 barów. Auto mam od około 6-miesięcy, a próbuje zrobić go od około 4 i brakuje mi już powoli siły do niego. Prosiłbym o podpowiedzi co jeszcze sprawdzić bo nie mam już pomysłu. Iskra jest choć niebieska, pompa paliwa działa. Z góry dziękuję za podpowiedzi :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 lis 2016, 18:55

Zmierz ciśnienie paliwa, ale wskazuje na uszkodzony mechaniczny wtrysk.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 24 lis 2016, 19:26

Dzięki. Jak załatwię miernik to zmierzę ciśnienie. Jednak wydaję się mi że to nie kwestia wtrysku ponieważ czuć paliwo, a po odkręceniu przewodów aluminiowych rozdzielacz-wtryskiwacze dość mocno psika.

Mac0118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 08 maja 2014, 16:47

Post autor: Mac0118 » 24 lis 2016, 19:34

Być może ktoś grzebał przy regulacji składu mieszanki. Sprawdź, czy masz zaślepkę na rozdzielaczu pomiędzy gumą a przewodami (regulacja długim kluczem imbusowym chyba 3 lub 4). Przy skrajnie złej regulacji samochód nie odpali.
Obrazek

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 24 lis 2016, 19:52

Ja grzebałem :D i ustawiłem talerzyk 1,9mm poniżej zwężenia ale to nic nie dało.

Mac0118
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 08 maja 2014, 16:47

Post autor: Mac0118 » 24 lis 2016, 20:17

Zaznaczoną śrubą reguluje się skład mieszanki, a nie położenie spoczynkowe talerzyka. Położenie talerzyka reguluje się sprężyną pod talerzykiem. Pobierz sobie książkę "Reguluję i naprawiam Audi 80" - tam masz dokładną procedurę ustawienia talerzyka.
Jak pokręciłeś składem mieszanki, to może być duży problem z uruchomieniem auta - na twoim miejscu spróbowałbym wkręcać tę śrubę od regulacji mieszanki tak po pół obrotu i próbować odpalić. Następnie jak już odpali to wyregulować skład mieszanki używając woltomierza na sondę lambda i amperomierza na nastawniku (na forum można znaleźć opis).

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 24 lis 2016, 20:27

Ale jak kręciłem tą śrubką to zmieniało się położenie talerzyka. A co mam zrobić jak nie posiadam sondy?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 lis 2016, 20:57

pawslaw1601 pisze:Ale jak kręciłem tą śrubką to zmieniało się położenie talerzyka.
Nie powinno bo ramię talerzyka powinno leżeć na blaszce podpierającej pod spodem. Może tak wciskałeś klucz w ten otwór że popychałeś ramię.
pawslaw1601 pisze:A co mam zrobić jak nie posiadam sondy?
Jedziesz na zaprzyjaźnioną stacje kontroli pojazdów i ustawiasz z pomocą analizatora spalin.

Dalej masz opcje znalezienia kogoś z sondą szerokopasmową na rurce. Albo kupienie czegoś takiego: http://www.wszystkienarzedzia.pl/przezr ... colortune/ choć tą przeźroczystą świecą nie ustawisz precyzyjnie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 06 gru 2016, 16:30

Próbowałem regulować skład mieszanki kręcąc śrubą co pół obrotu ale dalej zapala lecz zaraz gaśnie, wskazówka leci na 2,3tyś obrotów następnie opada na dół i auto gaśnie.

[ Dodano: 2016-12-06, 16:30 ]
Wymieniłem pompkę paliwa ponieważ wtryskiwacze nie podawały benzyny, ale to nic nie dało. Znajomy holował mnie na cpn żeby zatankować gaz bo nie byłem pewien ile go mam i czy jeszcze jest ale na gazie dzieje się to samo. Co ciekawe podczas holowania dopóki mnie ciągnął auto jak zapaliło to chodziło ale po dojechaniu do skrzyżowania znajomy się zatrzymywał a auto gasło. Czasami auto zapali i chodzi przez jakiś czas na 2tyś obrotów ale obroty mu powoli spadają i po kilku minutach gaśnie, dodawanie gazu go dusi lecz czasami obroty działają prawidłowo pod wpływem gazu do momentu aż jednak gaśnie. Jakieś pomysły co sprawdzić? Wtrysk raczej odpada, bo na gazie mam te same objawy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 gru 2016, 17:06

Szukaj nieszczelności w dolocie. Szczególnie wąż idący do regulatora obrotów. Sam regulator (tzw. silniczek krokowy") też może być brudny.

Sprawdź też czy przepustnicy nie masz zawalonej syfem i czy odma nie jest gdzieś nieszczelna.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 09 gru 2016, 12:21

Silniczek krokowy był czyszczony, a szczelność mechanik podobno sprawdzał i poprawiał co było nie tak i teraz podobno nie ma nieszczelności. Zasugerowałem wymianę węży, ale stwierdził że nie ma sensu bo go nic nie zaniepokoiło w ich stanie.

Danny_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 06 paź 2014, 12:32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Audi 80 b4 2.3Ng+lpg

Post autor: Danny_20 » 13 gru 2016, 23:29

Dołączę się do tematu. Kilka dni temu autko zaczęło szarpać do 2.5tys obr było co ok 5 sek było szarpniecie od 2.5tys do 4 już coraz mniej i na pb i na LPG to samo. W niedziele autko wstawione do garażu w celu sprawdzenia przyczyny i juz nie odpaliła wymienione świece, palec, kopułka, przewody, czujnik dwu pinowy Bosh krokowy wyczyszczony i dalej nie odpala, Iskra jest paliwo jest talerzyk prosty, bezpieczniki wszystkie ok rozrząd tez ok . Co może być przyczyną ? Pomocy nie wiem co dalej a autko pilnie potrzebne

Podaje krótki film
„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”

Jakki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 27 kwie 2014, 21:50

Post autor: Jakki » 28 gru 2016, 18:11

Witam, zacznę, od tego, że od niedawna mam NG, kupiłem go z nieszczelnościami (dziura taka w dolocie, że aż z daleka było widać) i co ciekawe w miarę trzymał obroty (trochę za dużo, bo koło 1tyś), na zimnym miał tylko problemy z wolnymi, ale za to pracował tylko na gazie, na benzynie na wolnych nie było mowy, od razu gasł. Po moich usprawnianiach dolotu sprawa zmienił się początkowo tak, żę zaczął pracować na benzynie i gazie i trzymał prawie tysiąc, ale trwało to tylko przy pierwszym odpaleniu, już przy drugim chwilowo potrzymał obroty, a potem spadały to jakiś 500 i falują w tych okolicach już tylko na gazie, na benzynie prawie od razu zgaśnie (wszystko posprawdzałem to co robiłem w dolocie, na pewno nic się nie zepsuło z tego co poprawiłem, nie wykluczam nieszczelności niezlokalizowanych)... Kupiłem go z rozwaloną kostką czujnika temperatury, a właściwie dwóch, ten dla ECU "naprawiłem", ponieważ jak go wpinam i wypinam to widać żadnych zmian.
Samochód widać, że próbuje utrzymać koło tego tysiaka, bo jak wkręcę na obroty i spadają to widocznie się zawaha, a czasem nawet zatrzyma na chwilę, ale jak już spadnie to tych 500 to faluje w bliskim jej zakresie, jakieś 400-600, na skraju zgaśnięcia...
Post pisany trochę chaotycznie, ale mam nadzieję, że logicznie :) Od dwóch dni walczyłem z samochodem aby po uszczelniać a dzisiejszym siły mi już zabrakło :/
Osobiście mam w podejrzanych jeszcze silniczek krokowy, dobrze kombinuję czy coś innego szukać? :)

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 28 gru 2016, 18:18

Może być, przepłucz go ON, a później benzyną, wysusz, sprawdź czy zastawka się lekko przesuwa i zamontuj. Nie pomoże to będziesz szukał dalej. :P Taki silnik, który ma swój "dekalog", który trzeba po kolei sprawdzić. :P

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 gru 2016, 19:13

Może ktoś wcześniej wyregulował gaz i wtrysk benzyny aby chodziło z tą dziurą a po jej załataniu jest problem.
Jeśli na odłączonym regulatorze wolnych obrotów gaśnie to dalej jest coś nie tak.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga