Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Auto gaśnie zaraz po uruchomieniu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
zukreator

Post autor: zukreator » 05 kwie 2017, 15:20

Jak zaślepisz te wyjścia wtryskiwaczy, z których leci normalnie paliwo, to zobaczy czy z tych pozostałych dwóch poleci paliwo.

BTW. na podłączonych wtryskiwaczach też leci tylko z 3 ?

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 05 kwie 2017, 17:34

Na podłączonych też leci tylko z tych 3. Na razie pada u mnie deszcz, a auto stoi na zewnątrz. Spróbuję zaślepić działające wyjścia tylko masz pomysł czym? W końcu jest tam spore ciśnienie. Byłem na stacji diagnostycznej i emisja CO była 10%, wyregulowałem na 0,9% ale nadal strzela w wydech i wcale lepiej nie pracuje.

zukreator

Post autor: zukreator » 05 kwie 2017, 18:05

jak na podłączonych wtryskach leci tylko z 3 to już nie zaślepiaj ich, nic to nie wskaże.

Ciężko mi uwierzyć w 3 identycznie niesprawne rozdzielacze.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 05 kwie 2017, 18:17

Mi właśnie też nie pasuje ten zbieg okoliczności, ale jaki inny może być tego powód? Urządzenie sterujące?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 kwie 2017, 20:42

Rozdzielaczem paliwa nic nie steruje to czysty układ mechaniczny. Sterownik tylko robi korekcje ciśnienia paliwa który nie ma na to wpływu, zaś regulacja CO to tylko korekta stosunek paliwa do powietrza.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 05 kwie 2017, 20:48

A jeśli ciśnienie paliwa w układzie nie będzie odpowiednie to w takim wypadku nie leciałoby paliwo na żaden wtrysk czy nie na wszystkie? Pomijając to że nie leci paliwo na wszystkie wtryski, a patrząc na książkę korpa a dokładnie pomoc w sytuacjach awaryjnychi biorąc pod uwagę objawy: zimny silnik nie chce zaskoczyć, rozgrzany silnik nie chce zaskoczyć, zimny silnik trzęsie na biegu jałowym, rozgrzany silnik trzęsie na biegu jałowym, niewystarczająca moc silnika, które to objawy u mnie występują. Sposobem naprawy jest zlecenie kontroli nastawnika ciśnienia oraz urządzenia sterującego.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 kwie 2017, 21:48

Powiem ci tak rozdzielacz nie jest idealny jakieś micro różnice są tak samo nie ma idealnych wtrysków jeden może mieć 2bary przebicia drugi 2.05bara trzeci 1.95bara tak samo z rozdzielaczem nie rozdzieli idealnie ale to wszystko różnice małoznaczne. Nie powiem ci od jakiego minimalnego ciśnienia działa rozdzielacz bo tego nigdy nie sprawdzałem bo nie miałem takiej potrzeby ale podejrzewam że i tak masz duże bo działają pozostałe 3 wtryski a te ciśnienie jest już odpowiednie by działały wszystkie. Co prawda nie na tyle żeby mówić o sprawności ciśnień.

Co do książki to objawy te same ale usterki inne w twoim przypadku trzęsie bo nie działają poprawnie albo w ogóle 2 cylindry bo jak sam piszesz nie leci przez dwa paliwo. Gdyby leciało na wszystkie i wtryski by działały wszystkie wtedy można by mówić o nierównomiernej dawce paliwa na gar wtedy jak najbardziej zalecenie sprawdzić ciśnienie paliwa czy stabilne.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 06 kwie 2017, 19:10

A istnieje jakaś inna przyczyna tego, że rozdzielacz może nie podawać paliwa na wszystkie otwory? Ponieważ jeśli jest to rzeczywiście wina rozdzielacza to używek nie chce mi się już kupować (3 wystarczą), zestawu naprawczego nie mogę znaleźć a nowy jest zdecydowanie za drogi. Wolałbym znać jakieś inne możliwości jego wadliwego działania. Postanowiłem jeszcze sprawdzić rozdzielacz w ten sposób, że po jego odkręceniu, zatkaniu otworów od regulatora, naciśnięciu tłoczka oraz wlaniu benzyny w otwory psiknąłem powietrze z kompresora i okazało się że benzynę wydmuchnęło ze wszystkich otworów. Sądzę, więc po tym eksperymencie że rozdzielacz jest sprawny.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

[B3 2.3 NG] Dziwny problem z rozdzielaczem

Post autor: pawslaw1601 » 11 kwie 2017, 15:26

Witam. Mam problem z rozdzielaczem a mianowicie chodzi o to że po odkręceniu przewodów od rozdzielacza, zmostkowaniu przekaźnika pompy oraz podniesieniu klapy przepływomierza nie wypływa z 2 otworów paliwo. Paliwo wraca poprzez regulator przewodem powrotnym do baku. Przy wkręconych wtryskiwaczach również paliwo nie leci na 2 wtryskiwacze natomiast pozostałe psikają paliwem jednak z przerwami. Podmieniłem już 2 używane rozdzielacze oraz sprawdziłem rozdzielacz w ten sposób że po podłączeniu regulatora wpsikałem otworem wlotowym idącym od pompki paliwa powietrze i po naciśnięciu tłoczka leci powietrze ze wszystkich otworów. Temat poruszałem już w innym poście jednak tam chodziło o wadliwą pracę silnika, dopiero później doszedłem do tego że nie leci mi paliwo na 2 cylindry. Wymieniona została pompka paliwa oraz filtr. Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego nie leci mi paliwo jedynie z dwóch otworów rozdzielacza???

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 11 kwie 2017, 22:03

Dziwny objaw.
Jeśli podmieniłeś 2 rozdzielacze to ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia paliwa. Manometrem. Ewentualnie jeśli pompa była zmieniana to podmieniłbym regulator ciśnienia.
Możliwe, że ciśnienie jest za małe i paliwo wycieka najkrótszą drogą.

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 30 lip 2017, 17:52

Regulator ciśnienia również podmieniałem. Zastanawiam się czy może filtr paliwa się nie zapchał oraz czy to nie wina pompki, ponieważ jest jakiejś dziwnej firmy SKV choć podobno ten model jest dedykowany do mojego auta oraz jest to niemiecka firma. Właśnie zastanawiałem się nad pomiarem ciśnienia, ale nie mam skąd załatwić manometru, a nie chce kupować bo użyje jej pewnie tylko raz.

[ Dodano: 2017-07-30, 17:52 ]
W końcu udało mi się doprowadzić autko do stanu używalności. Po wymianie kolejnego przepływomierza zaczął mi podawać paliwo na wszystkie wtryski. Natomiast jeszcze nie jest do końca zrobiony i znów brakło mi pomysłu co może być przyczyną jego wadliwej pracy. Mianowicie nie chce się wkręcić na obroty poniżej 2tyś dopiero powyżej nich chodzi w miarę ładnie. Dodatkowym problemem jest jego przygasanie bądź nawet gaśnięcie przy zatrzymywaniu. Kolejnym problemem jest nadmierna emisja spalin. Jakieś pomysły co może być przyczyną: gaśnięcia przy zatrzymywaniu, nadmiernej emisji spalin oraz problemu z wchodzeniem na obroty?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 lip 2017, 20:07

Trzeba wyregulować ten rozdzielacza.

zukreator

Post autor: zukreator » 31 lip 2017, 02:04

w pierwszej kolejności sonda lambda do sprawdzenia, czujnik temperatury do ecu, potem dopiero regulacja dawki paliwa

pawslaw1601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 08 lis 2016, 18:52

Post autor: pawslaw1601 » 31 lip 2017, 22:30

Sondy lambda nie posiadam, czujnik temp. wymieniony, byłem na stacji diagnostycznej, aby wyregulować skład mieszanki według wskazań analizatora spalin jednak nie można jej wyregulować do odpowiedniego poziomu

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 lip 2017, 22:48

Bez sondy sterownik i tak jest w trybie awaryjnym wiec czujnik nie wiele wnosi do dawki jedynie do zapłonu.

A czemu nie masz??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga