Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] auto nie odpala.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 09 cze 2013, 14:48

Ja też dosyć długo walczyłem, najwięcej zamieszania było głównie z nieszczelnościami, lejącymi wtryskami i włącznikiem na przepustnicy. Jak przysiądziesz do tego porządnie, to audi się odwdzięczy . Mi nie chciał zapalać na ciepłym, bo wtryski puszczały paliwo i był zalany cały czas. Jak masz chęci to krok po kroku powiem Ci co robić. Bo jak nie masz to nie będę się rozpisywał na 3 strony :mrgreen:

pinki33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 06 cze 2013, 10:05
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: pinki33 » 11 cze 2013, 08:54

Chęci zawsze są :lol: tyle że czas mi za bardzo na to nie pozwala,mam trochę obowiązków,z drugiej strony powiem ci że nie za bardzo chciał bym grzebać przy przepływce czy rozdzielaczu bo nie chciał bym zrobić jeszcze gorzej niż jest albo żeby w ogóle auto stało,tą regulacje to wolę jednak dać komuś kto się tym bawił i wie co robi bo dla machera który nie tykał tego bajeru to wolał bym nawet nie dawać,a sam nie chciał bym się utopić na długie wieczory bo brakuje tego czasu,wymiana elemetów to jeszcze do zrobienia ale regulacja serca coupe :roll:to komuś kto wie do czego to jest heh :mrgreen:może namierzę kogoś w okolicy kto się tym bawił i potrafi to zrobić dobrze za przyzwoite dzyngi :lol:

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 11 cze 2013, 09:48

No ja już kiedyś musiałem poprawiać po mechanikach ... dlatego znalazłem to forum i przeczytałem chyba setki postów i wszystko się rozjaśniło <ok>

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

[2.3 NG] Silnik krokowy, niskie obroty,ciezko pali

Post autor: kyuubi1990 » 21 cze 2013, 14:34

Witam serdecznie , wiem ze na temat falujących i niskich obrotów było milion tematów prosił bym o pomoc poczatkowo gdy kupilem samochod obroty byly dobre czyli trzymaly sie na 800 , nastepnie zaczely falowac od 800 do 200, 400 teraz trzymaja sie caly czas nie wazne czy cieply czy zimny silnik na 400. Co radzicie z tym zrobic ?

Czytalem gdzies zeby wyczyscic silnik krokowy ale nie wiem jak sie do tego zabrac, mogl by mi ktos napisac lopatologiczny poradnik :) zeby taka zielona osoba jak ja sobie z tym poradzila :)

Dodam ze na paliwie i gazie objawy sa takie same.

edit: samochod ciezko pali po nocy oraz po tym jak troche po stoi ? co moze byc tego problemem ? samochod odpalam na benzynie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 21 cze 2013, 20:57

Powodów może być multum (nieszczelność w dolocie, wtrysk rozruchowy, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, krokowiec o którym wspomniałeś ...)

Odnośnie krokowca, to zdemontuj go, zamocz w benzynie ekstrakcyjnej na dłuższy czas, a potem przeczyść przedmuchaj sprężonym powietrzem.

Sprawdź też jak zachowuje się włączony silnik po odpięciu wtyczki od czujnika temperatury (między 1/2 cylindrem masz króciec od wody i od góry wkręcony czujnik temp. do ECU).

P.S. poza tym tak jak pisałeś - tematów jest sporo, a tam masa przydatnych informacji. Na stronie centrum.audi80.pl w dziale download masz też przydatny poradnik odnoście postępowania w przypadku nieszczęsnego falowania obrotów.

Pozdrawiam i powodzenia
Jest :arrow: Coupe Quattro 8B 1992 2.8 AAH
Było :arrow: Cabrio 8G 1996 2.6 V6
Było :arrow: Limo 8C 1991 2.3 NG

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 22 cze 2013, 13:53

Mam pytanie czy jazda z odlaczonym silnikiem krokowym nie szkodzi mu ? czy mozna tak jezdzic ? dodam ze jezdze na gazie :D

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 24 cze 2013, 10:11

Jak już, to rozłącz go przekaźnikiem

Awatar użytkownika
szakul84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 31 mar 2012, 13:07
Lokalizacja: Dębno

Post autor: szakul84 » 24 cze 2013, 16:42

Podepnę się pod temacik bo mam podobny problem a mianowicie w 2.3 NG ciężko pali jak koledze na ciepłym, odpalanie na rozgrzanym silniku, w tle słychać pompę paliwa ponadto temperatura wody dochodzi na biegu jałowym a także podczas jazdy do 115 stopni więc na pewno termostat do wymiany, czujnik temperatury wody 2 pinowy na króćcu jest nowy ale no name, nowe są przewody WN NGK, świece NGK R, kopułka i paluch BOSCH, czujnik stukowy BOSCH, filtr pow. K&N ponadto talerz przepływomierza nie chciał się unieść do góry coś go blokowało po wyczyszczeniu płynem do gaźników unosi się normalnie i było pęknięcie na gumie przepływomierza przy rurce odmy na dzień dzisiejszy została zaklejona i sprawdzona szczelność dolotu jest ok nie trzęsie już silnikiem na biegu jałowym jak kiedyś i płynnie dodaje się gazu ale problem falowania i odpalania nadal istnieje:




Audi B4 2.3 NG 91' coupe
WV T4 2.4D 95' caravelle

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 24 cze 2013, 18:26

szakul84 pisze:czujnik temperatury wody 2 pinowy na króćcu jest nowy ale no name
Zmień go na ori. Czujnik noname tez może być źródłem wielu problemów, więc wg. mnie dokładasz sobie problemów. Szkoda, że wcześniej nie dałeś znać, bo w zeszłym tygodniu jechałem do Rzeszowa, więc podrzuciłbym Ci ori na sprawdzenie (oczywiście jeśli mówimy o tym Dębnie, o którym myślę). Tak na marginesie ... ile teraz Ci pali NG po zmianie tego czujnika?
szakul84 pisze:

Nie wiem, czy dobrze zauważyłem, ale chyba na zmianę przy odpalonym silniku świeci Ci się kontrolka oleju lub cieczy chłodzącej?

Co do samych obrotów to ok. 800/min to nie ma tragedii. Jeśli dobrze pamiętam, to powinno być między 720-780? (niech mnie ktoś poprawi jeśli jestem w błędzie). A to, że na starcie masz więcej to norma, daj się zagrzać silnikowi.
szakul84 pisze:ale problem falowania i odpalania nadal istnieje
wtrysk rozruchowy?
Jest :arrow: Coupe Quattro 8B 1992 2.8 AAH
Było :arrow: Cabrio 8G 1996 2.6 V6
Było :arrow: Limo 8C 1991 2.3 NG

Awatar użytkownika
szakul84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 31 mar 2012, 13:07
Lokalizacja: Dębno

Post autor: szakul84 » 24 cze 2013, 22:28

Ten zamiennik był wstawiony przez poprzedniego właściciela i mam zamiar założyć oryg,
a Dębno to koło Gorzowa wlkp. ale w Rzeszowie mam rodzinkę, kontrolka to się pali od ciś. oleju kupiłem zamiennik za 16 zł i dali chyba od audi 100 bo ma 1.6-2.0 bar a oryg. 1.8 +/-0.2 bar doczytałem się później niestety nie można oddać bo część elektryczna (to był jedyny zamiennik no name jaki kupiłem do mojej audioli i ostatni) a druga kontrolka to airbag po paru minutach gaśnie będę musiał sprawdzić taśmę, wtrysk rozruchowy odpinałem na ciepłym i pali tak samo jak z podpiętym więc chyba to nie to, miałem pekniętą gumę przepływomierza i myślałem że to będzie to ale tymczasowo zakleiłem silikonem i sprawdziłem szczelność jest ok, wymieniłem też świece, przewody, kopułkę, paluch, filtr pow, stukowca wszystko boscha, k&n i ngk, kultura pracy silnika poprawiła się na wielki plus nie szarpie i ni trzęsie się silnik i płynnie wkręca się na obroty.
Audi B4 2.3 NG 91' coupe
WV T4 2.4D 95' caravelle

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 25 cze 2013, 11:51

Do falowanie musisz sprawdzić zapłon, potencjometr przepływomierza i szczelność na 1000% i czy wtryski nie leją

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

[2.3 NG] LPG, STRZAŁ I NIE ODPALA

Post autor: kyuubi1990 » 25 cze 2013, 16:31

Witam serdecznie, dzisiaj mialem bardzo nie ciekaw zadarzenie ale od pcozatku.
PO wymianie świec na nowe, odpalenu samochodu(troche ciezko odpalil) przezcuilem go na gaz, po chodzil chwile dobrze w momencie gdy dodalem gazu zamochod strzelil, az podniosl sie do gory ten plastik w ksztalcie fajki obok silnika krokowego,

Chcialem odpalic go ponownie ale on tylko troche zalapuje na poczatku krecenia ale nie odpala, tak jak by przestawil sie zaplon ? Czy to jest wogole mozliwe ?

Czy po taki strzale jest szansa ze nic nie stalo sie z przeplywomierzem ?

Jakie sa objawy uszkodzonego przeplywomierza ?

Macie jakies pomysly co moze byc przczyna tego wszystkiego ?

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1673
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 25 cze 2013, 17:14

mogl sie talerz pogiąć... albo przestawic.
powodem strzalu mogl byc problem z ukladem WN ewentualnie nowa/wadliwa swieca.

generalnie teraz kolego masz do sprawdzenia szczelnosc ukladu dolotowego razem z ukladem krokowca. sprawdz czy kobra cala, czy nie ma gdzies nieszczelnosci.
[center]
SUCZA RUDOŚĆ
[/center]

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1673
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 25 cze 2013, 17:17

szakul84 pisze:wtrysk rozruchowy odpinałem na ciepłym i pali tak samo jak z podpiętym więc chyba to nie to
czujnik temp ma wplyw na dzialanie 6 wtrysku. teraz jak jest cieplo to ta mieszanka jest znacznie mniejsza jak przy mniejszych temp.
obstawiałbym włąsnie czyjnik temp ;-)
[center]
SUCZA RUDOŚĆ
[/center]

Awatar użytkownika
Maszu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1673
Rejestracja: 03 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: WWE/WPI

Post autor: Maszu » 25 cze 2013, 17:24

zborek_k-kozle pisze:Jak już, to rozłącz go przekaźnikiem
jesli juz musi byc gaz to zainstalwoac emulator PD-45.
wydaje mi sie do chyba najlepszym rozwiazaniem dla aut z mechnaicznym wtryskiem ktore jezdza na gazie bo oszczedza sie w ten sposob i pompe i k-jet'a.

jezeli juz musisz odpiac krokowca to wyreguluj mu obroty wyzsze, tak okolice 1100 rpm, wtedy pomimo podlaczonego ukladu, krokowiec nei ma wplywu na wole obroty.

no i szczelnosc dolotu! to przede wszystkim. w sklad tego wchodza tez oringi na wtryskach i kołnierzach wtryskow. tamtedy wbrew wszelkim spekulacjom moze dostawac sie straszne masy lewego powietrza...

powodzenia <piwo>
[center]
SUCZA RUDOŚĆ
[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga