Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 90]Probem z zapalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 15 gru 2011, 22:00

Jutro zerknę, a jak okaże się, że jest ten trzpień to co dalej? :-)

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 15 gru 2011, 22:06

jak podniesiesz talerzyk i go puścisz to powinien się kilka razy delikatnie odbić od tej blaszki. jeśli się nie odbija spróbuj regulować, (przy tym starym rozdzielaczu też miałeś drucik do regulacji? czy śrubkę? jeśli była śrubka to może przełóż ją do nowego?)

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 15 gru 2011, 22:13

w tym mam drucik(starym) a w aucie też. Wygiąłem go na maksa już, mimo to dalej opada trochę poniżej wyznaczonego poziomu. Jedną rzecz którą też zauważyłem to, że jak jest na poziomie wyznaczonym w książce to ma problemy z zapłonem, natomiast jak jest pare mm wyzej od wyznaczonego poziomu jest wszystko ok.

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 15 gru 2011, 22:27

a o ile za nisko opada talerzyk?? (tak mniej więcej?) zadam głupie pytanie: czy na drugim końcu ramienia masz przeciwwagę?- przykręcona na 1srubę? (torx)

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 15 gru 2011, 22:34

Powiem Ci, że przed wygięciem drucika o jakieś 8mm, teraz jest gdzieś mniej więcej 4mm poniżej poziomu. Drucik wygięty jest maksymalnie i mimo to rączka opada niżej. Przeciw waga jest na pewno. Myslalem żeby może zrobić dłuższy ten trzpień?

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 15 gru 2011, 22:38

nie wiem czy u ciebie"blaszka" ma otworek jeśli tak to ja bym się pokusił i dorobił śrubkę.

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 15 gru 2011, 22:43

nie ma ale wywiercić i wygwintować to nie problem :-) też właśnie nad tym myślałem, bo partyzantka jaka teraz jest nie może zostać , tzn przesunięty talerzyk tak aby ocierał o ściankę i nie opadał. A ja mam takie pytanie: tym ramieniem na którym znajduje się tależ "steruje" tylko powietrze i to ono porusza nim?

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 15 gru 2011, 22:46

Tak talerzyk unosi ramię,a ono unosi tłoczek w rozdzielaczu który steruje dawką paliwa.

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 15 gru 2011, 22:51

a to teraz rozumiem do końca działanie tego ustrojstwa :-) będę myślał nad zamontowaniem śruby zamiast tego drucika. A może być tak, że to ramie ma coś tam popsute coś co umożliwia ruch jego (jakieś łożysko czy coś w tym stylu?)

[ Dodano: 2011-12-15, 22:53 ]
wpadłem teraz na taki pomysł żeby dodać trochę do przeciw wagi, by była cięższa.

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 15 gru 2011, 23:01

jeśli masz lpg i bardzo mało jeździsz na benzynie to tłoczek może się zatrzeć w rozdzielaczu, ale wtedy ramię będzie bardzo ciężko chodziło,a silnik raczej nie będzie palił na benzynie. przy "książkowym" ustawieniu talerzyka,po uniesieniu go na około 2mm powinno być ledwo słyszalne stuknięcie tłoczka w rozdzielaczu. nic nie dodawaj do przeciwwagi!!!! jej masa jest tak obliczona by nie unosiła się zbyt szybko.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 23:05 przez drumilehu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 15 gru 2011, 23:04

nie mam lpg, śmigam tylko na benzynie, czyli lepiej chyba zostać przy zrobieniu regulacji za pomocą śruby?

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 16 gru 2011, 00:38

Też jestem za śrubą. Albo nawet za rozebraniem całego ustrojstwa i przełożeniem go ze sprawnego. Skoro w niemcowni tak to zrobili, to tak musi być. Tak jak pisze kolega drumilehu, nie możesz tak sobie czegoś dokładać, bo skoro tak zostało zaprojektowane i u innych działa to u Ciebie też powinno, a skoro tak nie jest to znaczy, że jest popsute. Jestem za przełożeniem tego mechanizmu w całości od jakiegoś sprawnego KE-Jeta.

A skany pochodziły z Sam Naprawiam Audi 80/90 8-)

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 16 gru 2011, 09:09

Nie jestem do końca pewien ale jeśli chcesz wymienić ramię, to chyba trzeba rozkręcić rozdzielacz, co nie zawsze się udaje; bo albo nie można odkręcić śrub, może też pęknąć membrana wewnątrz rozdzielacza. Nie mówię że to nie wykonalne, ale dla mnie nie potrzebne,skoro już wiadomo że przyczyna leży po stronie talerzyka i jego ustawieniu.

Awatar użytkownika
nenolog
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 20 maja 2011, 20:00

Post autor: nenolog » 16 gru 2011, 09:37

Mam w domu rozdzielacz (ten ze zdjęć) i w nim prawdopodobnie popsute są membrany dla tego go wymieniałem. Porozmawia z mechanikiem, powiem o tym pomyśle z śrubą i wezmę przy okazji ten stary rozdzielacz, może coś da się wymykombinować.

Awatar użytkownika
Small3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 431
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:15
Lokalizacja: Łódź/Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Small3r » 16 gru 2011, 12:23

nenolog, powodzenia w przywracaniu Audi do porządnego stanu 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga