Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.3 NG] Silnik szarpie i strzela

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 21 lis 2010, 17:42

troche zasmiecamy temat panowie .. Moze nowy watek lepiej zalozyc i tam opisac co i jak a tu pokasowac zbedne posty
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 25 lis 2010, 16:51

Witam wszystkich ponownie
okazało sie ze przyczyną nie wkrecania sie na obroty i szarpania oraz strzelania okazał sie czujnik halla.Jest jeszcze jedno pytanko bo teraz ciepla trzyma rowno 1200 obr i po wyjeciu wtyczki z krokowca nic sie nie dzieje a wczesniej falowały obroty.Czy moze to byc wina samego krokowca?nadmieniam ze wczesniej było wszystko ok i auto miało obroty normalne na zimnym 1200 na ciepłym około 750-800

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 28 lis 2010, 11:38

byc moze ze krokowy do czyszczenia, mozna go sprawdzic podlanczajac do zasilacza z pradem regulowanym i podawac mu ruzne napiecia zobaczyc wychylane zaworu, zaplon masz dobrze ustawiony?
+15 przy zalorzonej zworce?
zadnego lewego powietrza?
czujnik 2-u pinowy i jego opornosci sa w normie?
co sie dzieje jak wyciagniesz wtyczke od regulatora cisnienie? jak jest z dawka paliwa bylo to regulowane przed wymiana Halla?

jak do lata sie z autem nie uporasz to bede w tych okolicach moge pomuc ... :mrgreen:
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 28 lis 2010, 13:53

do zimy jeszcze daleko a co dopiero lato.zawor powietrza byl wymieniany i jest to samo.czy na czujniku 2 pinowym powinna byc masa czy + bo jesli przyłoży sie kontrolke to nic tam nie ma.Sa 2 przewody do czego idzie jeden i drugi?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 28 lis 2010, 14:11

widzisz nie wszystko jest sterowane napieciem lub jak piszesz + i -
czojnik dwu pinowy zmienia opornosc na pinach wzgøedem temperatury silnika/plynu, wiec wysyla on ruzna opornosc mierzona miedzy jednym pinem a masa tu obudowa czojnika, nie pamietam opornosci ale cos ok 1.7 (jak sie myle niech ktos mnie poprawi !!!!! ) miedzy kazdym pin a masa.

oba pinu daja sygnal do ecu, teraz nie pamietam czy ecu w ng tez wpada w mapy zapisane jak sie odepnie czojnik , wiem ze w porsche tak jest dobiera wartosci wzgledne, tam tesz bosch robil sterowanie, wiec sadze ze i w tym przypadku rowniez tak powinno byc wiec przy odpietym czojniku powinien palic lepiej niz przy walnietym czojniku..
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, 14:15 przez troll oslo, łącznie zmieniany 1 raz.
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 28 lis 2010, 14:14

w porzadku prosze mi zatem napisac gdzie szukac konców tych przewodów zeby sprawdzic czy jest przejscie

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 28 lis 2010, 14:16

nie sadze iz bys miala cos z kablami...

sproboj inny czojnik
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 28 lis 2010, 14:23

czujnik był wymieniony na nowy chociaz nie mam pojecia czy stary był uszkodzony.Jednak wiem ze wczesniej dzialało bez problemu,i było napiecie na wtryskiwaczu.posprawdzam jeszcze bo moze napiecie jest tylko zbyt niskie,gdzies cos takiego czytałam o przekazniku tyle ze w mercedesie,z tego co mi wiadomo to taki sam uład wtryskowy i pisano o zimnych lutach

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 lis 2010, 14:41

Wydzieliłem z tematu rozmowę o opuszczających się szybach oraz otwieraniu dachu tutaj: https://audi80.pl/cobrio-po-wlaczeni ... t49217.htm
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 30 lis 2010, 20:16

schemat ...

2- zawor elektromagnetyczny dla zbiornika z weglem aktywnym
3 -papa paliwa
6- krokowy(zawor wolnych obrotow
10 - modul zaplonu
11 -cewka
16 - wtrysk startowy
21 - regulator cisnienia bezyny
36- wlacznik zamknietej i pelni otwartej przepustnicy
37 - oxygensensor - lambdasonda
40- hall sensor
42 - czojnik temperatury 2 piny
45- czojnik stukowy
50 - czojnik polozenia taleza potencjometr przeplywki
51 - czojnik cisnienia absolutnego -atmosferycznego
84 - zegary w desce
91 - przekaznik pompy paliwa
100 - ecu k-jeta
103 - ecu zaplonu

lekki opis specyfikacyjny... (taki znalazlem w dokumentacji)

6 -
prad 12v
opornosc 4-15 ohm
11-
Spesifikasjoner
prad 12 V
opornosc primær szpolka: 0,5 - 1,5 ohm
opornosc sekundær szpolka 3.000 - 7.000 ohm
21-
opornosc 20-25 ohm
37 -
opornosc 3-15 ohm przy 20 stopniach C
42-
napiecie robocze 5 V (kobling utkoblet)
opornosc 2.000 - 3.000 ohm / 20 °C
opornosc 200 - 300 ohm / 90°C

[ Dodano: 2010-11-30, 20:45 ]
Motorkode NG
Kapasitet (volum) 2309 (cc)
Fordelingstype
Registerrem
Tomgangshastighet 720-860 (rpm)
Ventilklaring
Hydraulisk
Kompresjonstrykk
Normal 10 - 14 (bar)
Minimal 8 (bar)
Oljetrykk 2.0 / 2000 (bar/rpm)
Drivstoffsystem (merke og type) Bosch KE-3 Jetronic
Antall sylindre 5
Tenningsrekkefølge 1-2-4-5-3
Juster tenning, med stroboskoplampe (før ØD) 15 ± 1 / 800 (°/rpm)
Tenningsspole motstand, primær 0.5-1.0 (ohms)
Tenningsspole motstand, sekundær 5000-9000 (ohms)
Tennplugger (merke og type) Bosch 14G-8DTU
Champion N9BMC

Tennpluggåpning 0.7-0.9 (mm)
Number of spark plugs 5
Utslipp
CO avgass < 0.5 (%)
HC 300 (ppm)
Lambda 0.97 - 1.03
Lambda veksler (Delta Lambda) 0.03
Oljetemperatur under test 80 (°C)
Rask tomgang 2500-2800 (rpm)
CO ved h&#248;y tomgang < 0.3 (%)
Test lukket krets ved 620-960 (rpm)
Kj&#248;lesystem
Trykk ved p&#229;fyllingslokk 1.2 - 1.5 (bar)
Termostat &#229;pner ved 87 (°C)
Kj&#248;levifte starter ved (°C)
Trinn 1/Vifte 1 92-97 (°C)
Trinn 2/Vifte 2 99-105 (°C)
Elektrisk
Batteri 60 (Ah)
Dynamo 90 (A)
Kapasiteter
Bunnpanne, oljepanne, inklusiv filter Sm&#248;remidler og Oljer
4.0 (l)
Kj&#248;lesystem Sm&#248;remidler og Oljer
8.0 (l)
Momentinnstillinger
Topplokk

Skift ut boltene
Trinn 1 40 (Nm)
Trinn 2 60 (Nm)
Trinn 3 180 (°)
Tennplugger 30 (Nm)
Register
Veivakselens remskive (med et spesialverkt&#248;y): 350 Nm
Veivakselens remskive (uten spesialverkt&#248;y): 450 Nm
Strammer (sm&#229; bolter): 10 Nm
Motor demontering
Bolter og muttere: M6: 10 Nm; M8: 20 Nm; M19: 45 Nm; M12: 60 Nm
Motorfeste/motor: 40 Nm; M12 65 Nm
Motor/girkasse: M8: 25 Nm; M12: 65 Nm
Motor/automatisk girkasse: M10: 60 Nm; M12: 80 Nm
Eksos/eksosmanifold: 35 Nm
Eksosr&#248;r/girkassefeste 25 Nm
Klimaanlegg/st&#248;tte: 30 Nm
Dreiemomentomformer: 60 Nm
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 30 lis 2010, 23:58

serdecznie dziekuje auto juz chodzi normalnie uszkodzony hall i przepalony bezpiecznik
schemat sie przyda
jeszcze raz serdecznie dziekuje i pozdrawiam

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 01 gru 2010, 09:06

taka mała uwaga tylko coby nie sieć dezinformacji
51 - czojnik cisnienia absolutnego -atmosferycznego

to dwa różne ciśnienia ;) no chyba że ten czujnik mierzy oba?
Robię to co lubię by robić to co kocham :D
Megane CC
Ducato 14
GalaxyGhia 2,8 (magazyn rzeczy niepotrzebnych) Pakiet ProjectZwo - sprzedam
Fiesta XR2i 1,6 90r
pełna seria w budowie
Audi 80 cabrio - w "lepszych rencach"

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 01 gru 2010, 09:36

:-P
bycmoze zle tltmaczylem
75 - 911 T byl ale wkur...l
02-Passat AVF - Jest
92-Cabrio NG - Jest
83 PorscheS2- jest
83 Porsche 928-byl
93CabrioNG-byl
84 Porsche 944NA-rozbite
82 Porsche 924NA-bylo
85 UR Quattro-bylo
96 Coupe S2- bylo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga