[80 b4 2.3 NG] Silnik szarpie i strzela
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
- Lokalizacja: Chojnice
Witam wszystkich ponownie
okazało sie ze przyczyną nie wkrecania sie na obroty i szarpania oraz strzelania okazał sie czujnik halla.Jest jeszcze jedno pytanko bo teraz ciepla trzyma rowno 1200 obr i po wyjeciu wtyczki z krokowca nic sie nie dzieje a wczesniej falowały obroty.Czy moze to byc wina samego krokowca?nadmieniam ze wczesniej było wszystko ok i auto miało obroty normalne na zimnym 1200 na ciepłym około 750-800
okazało sie ze przyczyną nie wkrecania sie na obroty i szarpania oraz strzelania okazał sie czujnik halla.Jest jeszcze jedno pytanko bo teraz ciepla trzyma rowno 1200 obr i po wyjeciu wtyczki z krokowca nic sie nie dzieje a wczesniej falowały obroty.Czy moze to byc wina samego krokowca?nadmieniam ze wczesniej było wszystko ok i auto miało obroty normalne na zimnym 1200 na ciepłym około 750-800
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
byc moze ze krokowy do czyszczenia, mozna go sprawdzic podlanczajac do zasilacza z pradem regulowanym i podawac mu ruzne napiecia zobaczyc wychylane zaworu, zaplon masz dobrze ustawiony?
+15 przy zalorzonej zworce?
zadnego lewego powietrza?
czujnik 2-u pinowy i jego opornosci sa w normie?
co sie dzieje jak wyciagniesz wtyczke od regulatora cisnienie? jak jest z dawka paliwa bylo to regulowane przed wymiana Halla?
jak do lata sie z autem nie uporasz to bede w tych okolicach moge pomuc ... :mrgreen:
+15 przy zalorzonej zworce?
zadnego lewego powietrza?
czujnik 2-u pinowy i jego opornosci sa w normie?
co sie dzieje jak wyciagniesz wtyczke od regulatora cisnienie? jak jest z dawka paliwa bylo to regulowane przed wymiana Halla?
jak do lata sie z autem nie uporasz to bede w tych okolicach moge pomuc ... :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
- Lokalizacja: Chojnice
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
widzisz nie wszystko jest sterowane napieciem lub jak piszesz + i -
czojnik dwu pinowy zmienia opornosc na pinach wzgøedem temperatury silnika/plynu, wiec wysyla on ruzna opornosc mierzona miedzy jednym pinem a masa tu obudowa czojnika, nie pamietam opornosci ale cos ok 1.7 (jak sie myle niech ktos mnie poprawi !!!!! ) miedzy kazdym pin a masa.
oba pinu daja sygnal do ecu, teraz nie pamietam czy ecu w ng tez wpada w mapy zapisane jak sie odepnie czojnik , wiem ze w porsche tak jest dobiera wartosci wzgledne, tam tesz bosch robil sterowanie, wiec sadze ze i w tym przypadku rowniez tak powinno byc wiec przy odpietym czojniku powinien palic lepiej niz przy walnietym czojniku..
czojnik dwu pinowy zmienia opornosc na pinach wzgøedem temperatury silnika/plynu, wiec wysyla on ruzna opornosc mierzona miedzy jednym pinem a masa tu obudowa czojnika, nie pamietam opornosci ale cos ok 1.7 (jak sie myle niech ktos mnie poprawi !!!!! ) miedzy kazdym pin a masa.
oba pinu daja sygnal do ecu, teraz nie pamietam czy ecu w ng tez wpada w mapy zapisane jak sie odepnie czojnik , wiem ze w porsche tak jest dobiera wartosci wzgledne, tam tesz bosch robil sterowanie, wiec sadze ze i w tym przypadku rowniez tak powinno byc wiec przy odpietym czojniku powinien palic lepiej niz przy walnietym czojniku..
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, 14:15 przez troll oslo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
- Lokalizacja: Chojnice
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
- Lokalizacja: Chojnice
czujnik był wymieniony na nowy chociaz nie mam pojecia czy stary był uszkodzony.Jednak wiem ze wczesniej dzialało bez problemu,i było napiecie na wtryskiwaczu.posprawdzam jeszcze bo moze napiecie jest tylko zbyt niskie,gdzies cos takiego czytałam o przekazniku tyle ze w mercedesie,z tego co mi wiadomo to taki sam uład wtryskowy i pisano o zimnych lutach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wydzieliłem z tematu rozmowę o opuszczających się szybach oraz otwieraniu dachu tutaj: https://audi80.pl/cobrio-po-wlaczeni ... t49217.htm
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
schemat ...
2- zawor elektromagnetyczny dla zbiornika z weglem aktywnym
3 -papa paliwa
6- krokowy(zawor wolnych obrotow
10 - modul zaplonu
11 -cewka
16 - wtrysk startowy
21 - regulator cisnienia bezyny
36- wlacznik zamknietej i pelni otwartej przepustnicy
37 - oxygensensor - lambdasonda
40- hall sensor
42 - czojnik temperatury 2 piny
45- czojnik stukowy
50 - czojnik polozenia taleza potencjometr przeplywki
51 - czojnik cisnienia absolutnego -atmosferycznego
84 - zegary w desce
91 - przekaznik pompy paliwa
100 - ecu k-jeta
103 - ecu zaplonu
lekki opis specyfikacyjny... (taki znalazlem w dokumentacji)
6 -
prad 12v
opornosc 4-15 ohm
11-
Spesifikasjoner
prad 12 V
opornosc primær szpolka: 0,5 - 1,5 ohm
opornosc sekundær szpolka 3.000 - 7.000 ohm
21-
opornosc 20-25 ohm
37 -
opornosc 3-15 ohm przy 20 stopniach C
42-
napiecie robocze 5 V (kobling utkoblet)
opornosc 2.000 - 3.000 ohm / 20 °C
opornosc 200 - 300 ohm / 90°C
[ Dodano: 2010-11-30, 20:45 ]
Motorkode NG
Kapasitet (volum) 2309 (cc)
Fordelingstype
Registerrem
Tomgangshastighet 720-860 (rpm)
Ventilklaring
Hydraulisk
Kompresjonstrykk
Normal 10 - 14 (bar)
Minimal 8 (bar)
Oljetrykk 2.0 / 2000 (bar/rpm)
Drivstoffsystem (merke og type) Bosch KE-3 Jetronic
Antall sylindre 5
Tenningsrekkefølge 1-2-4-5-3
Juster tenning, med stroboskoplampe (før ØD) 15 ± 1 / 800 (°/rpm)
Tenningsspole motstand, primær 0.5-1.0 (ohms)
Tenningsspole motstand, sekundær 5000-9000 (ohms)
Tennplugger (merke og type) Bosch 14G-8DTU
Champion N9BMC
Tennpluggåpning 0.7-0.9 (mm)
Number of spark plugs 5
Utslipp
CO avgass < 0.5 (%)
HC 300 (ppm)
Lambda 0.97 - 1.03
Lambda veksler (Delta Lambda) 0.03
Oljetemperatur under test 80 (°C)
Rask tomgang 2500-2800 (rpm)
CO ved høy tomgang < 0.3 (%)
Test lukket krets ved 620-960 (rpm)
Kjølesystem
Trykk ved påfyllingslokk 1.2 - 1.5 (bar)
Termostat åpner ved 87 (°C)
Kjølevifte starter ved (°C)
Trinn 1/Vifte 1 92-97 (°C)
Trinn 2/Vifte 2 99-105 (°C)
Elektrisk
Batteri 60 (Ah)
Dynamo 90 (A)
Kapasiteter
Bunnpanne, oljepanne, inklusiv filter Smøremidler og Oljer
4.0 (l)
Kjølesystem Smøremidler og Oljer
8.0 (l)
Momentinnstillinger
Topplokk
Skift ut boltene
Trinn 1 40 (Nm)
Trinn 2 60 (Nm)
Trinn 3 180 (°)
Tennplugger 30 (Nm)
Register
Veivakselens remskive (med et spesialverktøy): 350 Nm
Veivakselens remskive (uten spesialverktøy): 450 Nm
Strammer (små bolter): 10 Nm
Motor demontering
Bolter og muttere: M6: 10 Nm; M8: 20 Nm; M19: 45 Nm; M12: 60 Nm
Motorfeste/motor: 40 Nm; M12 65 Nm
Motor/girkasse: M8: 25 Nm; M12: 65 Nm
Motor/automatisk girkasse: M10: 60 Nm; M12: 80 Nm
Eksos/eksosmanifold: 35 Nm
Eksosrør/girkassefeste 25 Nm
Klimaanlegg/støtte: 30 Nm
Dreiemomentomformer: 60 Nm
2- zawor elektromagnetyczny dla zbiornika z weglem aktywnym
3 -papa paliwa
6- krokowy(zawor wolnych obrotow
10 - modul zaplonu
11 -cewka
16 - wtrysk startowy
21 - regulator cisnienia bezyny
36- wlacznik zamknietej i pelni otwartej przepustnicy
37 - oxygensensor - lambdasonda
40- hall sensor
42 - czojnik temperatury 2 piny
45- czojnik stukowy
50 - czojnik polozenia taleza potencjometr przeplywki
51 - czojnik cisnienia absolutnego -atmosferycznego
84 - zegary w desce
91 - przekaznik pompy paliwa
100 - ecu k-jeta
103 - ecu zaplonu
lekki opis specyfikacyjny... (taki znalazlem w dokumentacji)
6 -
prad 12v
opornosc 4-15 ohm
11-
Spesifikasjoner
prad 12 V
opornosc primær szpolka: 0,5 - 1,5 ohm
opornosc sekundær szpolka 3.000 - 7.000 ohm
21-
opornosc 20-25 ohm
37 -
opornosc 3-15 ohm przy 20 stopniach C
42-
napiecie robocze 5 V (kobling utkoblet)
opornosc 2.000 - 3.000 ohm / 20 °C
opornosc 200 - 300 ohm / 90°C
[ Dodano: 2010-11-30, 20:45 ]
Motorkode NG
Kapasitet (volum) 2309 (cc)
Fordelingstype
Registerrem
Tomgangshastighet 720-860 (rpm)
Ventilklaring
Hydraulisk
Kompresjonstrykk
Normal 10 - 14 (bar)
Minimal 8 (bar)
Oljetrykk 2.0 / 2000 (bar/rpm)
Drivstoffsystem (merke og type) Bosch KE-3 Jetronic
Antall sylindre 5
Tenningsrekkefølge 1-2-4-5-3
Juster tenning, med stroboskoplampe (før ØD) 15 ± 1 / 800 (°/rpm)
Tenningsspole motstand, primær 0.5-1.0 (ohms)
Tenningsspole motstand, sekundær 5000-9000 (ohms)
Tennplugger (merke og type) Bosch 14G-8DTU
Champion N9BMC
Tennpluggåpning 0.7-0.9 (mm)
Number of spark plugs 5
Utslipp
CO avgass < 0.5 (%)
HC 300 (ppm)
Lambda 0.97 - 1.03
Lambda veksler (Delta Lambda) 0.03
Oljetemperatur under test 80 (°C)
Rask tomgang 2500-2800 (rpm)
CO ved høy tomgang < 0.3 (%)
Test lukket krets ved 620-960 (rpm)
Kjølesystem
Trykk ved påfyllingslokk 1.2 - 1.5 (bar)
Termostat åpner ved 87 (°C)
Kjølevifte starter ved (°C)
Trinn 1/Vifte 1 92-97 (°C)
Trinn 2/Vifte 2 99-105 (°C)
Elektrisk
Batteri 60 (Ah)
Dynamo 90 (A)
Kapasiteter
Bunnpanne, oljepanne, inklusiv filter Smøremidler og Oljer
4.0 (l)
Kjølesystem Smøremidler og Oljer
8.0 (l)
Momentinnstillinger
Topplokk
Skift ut boltene
Trinn 1 40 (Nm)
Trinn 2 60 (Nm)
Trinn 3 180 (°)
Tennplugger 30 (Nm)
Register
Veivakselens remskive (med et spesialverktøy): 350 Nm
Veivakselens remskive (uten spesialverktøy): 450 Nm
Strammer (små bolter): 10 Nm
Motor demontering
Bolter og muttere: M6: 10 Nm; M8: 20 Nm; M19: 45 Nm; M12: 60 Nm
Motorfeste/motor: 40 Nm; M12 65 Nm
Motor/girkasse: M8: 25 Nm; M12: 65 Nm
Motor/automatisk girkasse: M10: 60 Nm; M12: 80 Nm
Eksos/eksosmanifold: 35 Nm
Eksosrør/girkassefeste 25 Nm
Klimaanlegg/støtte: 30 Nm
Dreiemomentomformer: 60 Nm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
- Lokalizacja: Chojnice
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt: