Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Jaki olej do silnika

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 gru 2012, 16:00

Jaki olej do silnika
10W40 <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 gru 2012, 16:22

karolas123 pisze:
Jaki olej do silnika
10W40 <ok>
Chyba, żartujesz. 5w-40 i płukanka przed zmianą.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 05 gru 2012, 16:23

też bym przeskoczył na 10W40 , jeżdżę na takim i nie narzekam ,



kumpla audi b2 ,1.8 500tyś km i nadal na 10W40 lata i ma się dobrze ;-)
The Power of TDI! Bez Dymu Nie Ma Ognia!

Rebeca Linares,Asa Akira,Lupe Fuentes,Joanna Angels,Marie Luv,Britney Private,Lucy Belle,Aleska Diamond Jane Kyle,Sophie Lynx :)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 gru 2012, 18:49

trepek, nie wyjezdzał ten silnik z fabryki z olejem 5W.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 05 gru 2012, 22:47

No fakt silnik nie wyjeżdżał z takim olejem z fabryki ale myślę że chyba by to mu nie wyszło źle na kondycje. Aktualnie przymierzam się u siebie do zmiany na 5w40 . wcześniej zalany 10w40 po zakupie auta wymieniałem rozrząd wraz z wszystkimi uszczelniaczami i w miarę dostępnymi uszczelkami i jak do tej pory super. zero ubytków na bagnecie i silnik suchutki :-)
Więc jestem zadowolony ;-)
Moje audi 80 ;)

https://audi80.pl/audi-80-b4-avant-t ... htm#746236

-Na sprzedaż części do audi 80 b3

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 05 gru 2012, 22:54

knychu musimy sie jakos spyknac bo mieszkamy 10 km od siebie zaledwie :P a odnosnie oleju to ja tez leje maxlife 10w-40 valvoline. i ubylo mi na 5 tys km uwaga-150 ml. oczywiscie przed tym byla plukanka. a pelen syntetyk to nie jest gluypi pomysl ktory nawet ja sam chetnie zrealizuje :D
https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-by-matek-vt68826.htm
Przekladka MUNIOR :-) + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 gru 2012, 00:13

knychu11, przez 100 tys moze by i nie wyszło. Ale te motory maja po 500. Nie rozumiem co to za zwyczaj pouczania techników, inzynierów i projektantów. Skoro taki olej wleli to taki ma byc.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 gru 2012, 00:40

Nie wiem co wlewali na początku ale instrukcja obsługi dopuszcza stosowanie wielosezonowego oleju 5w-40 bez ograniczeń.
Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC - Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:
505.00 lub 506.00
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00


MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 - lepsze parametry w niskich temperaturach niz x-cess


LIQUI MOLY Synthoil Energy 0 W-40 - pełen syntetyk o bdb własnościach lepokościowych


Millers Oils XFS 0W40


Millers Oils XFD 5w40

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 gru 2012, 02:14

Moim skromnym zdanie - jak kogoś nie stać to niech leje półsyntetyk. Jak kogoś stać i silnik nie rzyga olejem z każdej dziury to śmiało lać pełen syntetyk. Minerał na pewno odpada. Jest ogromna różnica między minerałem a chociaż półsyntetykiem zimą. Silnik ma o wiele lżej ruszyć.

Pamiętam jak parę lat temu zagościły u mnie mrozy -25. A80 miała półsyntetyk i z rana silnik kręcił lekko, bez problemu. Natomiast drugie auto które zalane było minerałem.... szkoda gadać. Rozrusznik ledwie miał siłę żeby przekręcić wałem, tak olej zgęstniał.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 06 gru 2012, 09:15

matek10912, no kiedyś trzeba będzie :-)

Ja nie mówię że każdy ma lać pełny syntetyk do swojego motorku, minimum to 10w40 a jak silnik tego nie przyjmuje to raczej remont niż 15w40- Jak taki silnik musi dostać po dupie gdy się go pali no mrozach :shock:
To tak samo jak w fabryce zrobili panowie od audi 90 koni w silnikach 1z to czemu ktoś ich poprawia np na 120 :-)
Moje audi 80 ;)

https://audi80.pl/audi-80-b4-avant-t ... htm#746236

-Na sprzedaż części do audi 80 b3

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 gru 2012, 10:54

I tak jedna rzecz mnie zawsze śmieszy a mianowicie pogląd, że jakoby gęstszego oleju silnik miał brać mniej... Tylko, że taki olej jest gęstszy w temperaturze pokojowej a w silniku olej ma 100*C (a w krytycznych punktach typu ścianki bloku i pierścienie) dużo, dużo więcej. Z resztą co ja się będę wypowiadał, każdy robi po swojemu ;-) Ja też robię po swojemu, zastosowałem płukankę i leję pełnego syntetyka, pompę wtryskową również przerobiłem po swojemu i złożyłem ją z 3 pomp ;-)

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 06 gru 2012, 11:32

trepek, dokładnie tak jak mówisz ;-) ja też przed dużymi mrozami zaleje syntetyk pełny i płukane silnika przed zmiana ;-)

A tu prosty test;
Moje audi 80 ;)

https://audi80.pl/audi-80-b4-avant-t ... htm#746236

-Na sprzedaż części do audi 80 b3

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 06 gru 2012, 11:45

trepek pisze:I tak jedna rzecz mnie zawsze śmieszy a mianowicie pogląd, że jakoby gęstszego oleju silnik miał brać mniej... Tylko, że taki olej jest gęstszy w temperaturze pokojowej a w silniku olej ma 100*C (a w krytycznych punktach typu ścianki bloku i pierścienie) dużo, dużo więcej. Z resztą co ja się będę wypowiadał, każdy robi po swojemu ;-) Ja też robię po swojemu, zastosowałem płukankę i leję pełnego syntetyka, pompę wtryskową również przerobiłem po swojemu i złożyłem ją z 3 pomp ;-)
trepek nie kazdy wie ze taki mineralny w zime jak auto postoi troche to ten mineralny jest gesty jak smalec a po rozgrzaniu jest jak woda

nie trzeba wielkich uczonych jak ktoś nie wierzy niech wleje w pojemnik postawi na mrozie i zobaczy co sie z nim dzieje

Awatar użytkownika
PAKIN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 07 lut 2012, 10:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: PAKIN » 06 gru 2012, 12:07

mineralny za to lepiej uszczelnia silnik. pecznieje w srodku pod temperatura. ja uzywam 15W/40 ale niedlugo zmienie na 10W/40 polsyntetyk. znajomy zalal 10W/40 (a uzywal 15W/40) odrazu lepiej, silnik juz tak nie telepie jak przy 15W/40, odrazu na obrotu sie wkreca jak na cieplym, a wczesniej trzeba bylo czekac chwile asz sie tloki rozgrzeja

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 gru 2012, 13:35

tomek1982 pisze:trepek nie kazdy wie ze taki mineralny w zime jak auto postoi troche to ten mineralny jest gesty jak smalec a po rozgrzaniu jest jak woda
Dokładnie. Cała filozofia z tymi olejami polega na tym by w jak największym zakresie temperatur utrzymywały takie same właściwości i gęstość.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga