10W40 <ok>Jaki olej do silnika
[ALL]Jaki olej do silnika
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- knychu11
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
- Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
- Kontakt:
No fakt silnik nie wyjeżdżał z takim olejem z fabryki ale myślę że chyba by to mu nie wyszło źle na kondycje. Aktualnie przymierzam się u siebie do zmiany na 5w40 . wcześniej zalany 10w40 po zakupie auta wymieniałem rozrząd wraz z wszystkimi uszczelniaczami i w miarę dostępnymi uszczelkami i jak do tej pory super. zero ubytków na bagnecie i silnik suchutki
Więc jestem zadowolony
Więc jestem zadowolony
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Nie wiem co wlewali na początku ale instrukcja obsługi dopuszcza stosowanie wielosezonowego oleju 5w-40 bez ograniczeń.
Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC - Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:
505.00 lub 506.00
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00
MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 - lepsze parametry w niskich temperaturach niz x-cess
LIQUI MOLY Synthoil Energy 0 W-40 - pełen syntetyk o bdb własnościach lepokościowych
Millers Oils XFS 0W40
Millers Oils XFD 5w40
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Moim skromnym zdanie - jak kogoś nie stać to niech leje półsyntetyk. Jak kogoś stać i silnik nie rzyga olejem z każdej dziury to śmiało lać pełen syntetyk. Minerał na pewno odpada. Jest ogromna różnica między minerałem a chociaż półsyntetykiem zimą. Silnik ma o wiele lżej ruszyć.
Pamiętam jak parę lat temu zagościły u mnie mrozy -25. A80 miała półsyntetyk i z rana silnik kręcił lekko, bez problemu. Natomiast drugie auto które zalane było minerałem.... szkoda gadać. Rozrusznik ledwie miał siłę żeby przekręcić wałem, tak olej zgęstniał.
Pamiętam jak parę lat temu zagościły u mnie mrozy -25. A80 miała półsyntetyk i z rana silnik kręcił lekko, bez problemu. Natomiast drugie auto które zalane było minerałem.... szkoda gadać. Rozrusznik ledwie miał siłę żeby przekręcić wałem, tak olej zgęstniał.
- knychu11
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
- Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
- Kontakt:
matek10912, no kiedyś trzeba będzie
Ja nie mówię że każdy ma lać pełny syntetyk do swojego motorku, minimum to 10w40 a jak silnik tego nie przyjmuje to raczej remont niż 15w40- Jak taki silnik musi dostać po dupie gdy się go pali no mrozach :shock:
To tak samo jak w fabryce zrobili panowie od audi 90 koni w silnikach 1z to czemu ktoś ich poprawia np na 120
Ja nie mówię że każdy ma lać pełny syntetyk do swojego motorku, minimum to 10w40 a jak silnik tego nie przyjmuje to raczej remont niż 15w40- Jak taki silnik musi dostać po dupie gdy się go pali no mrozach :shock:
To tak samo jak w fabryce zrobili panowie od audi 90 koni w silnikach 1z to czemu ktoś ich poprawia np na 120
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
I tak jedna rzecz mnie zawsze śmieszy a mianowicie pogląd, że jakoby gęstszego oleju silnik miał brać mniej... Tylko, że taki olej jest gęstszy w temperaturze pokojowej a w silniku olej ma 100*C (a w krytycznych punktach typu ścianki bloku i pierścienie) dużo, dużo więcej. Z resztą co ja się będę wypowiadał, każdy robi po swojemu Ja też robię po swojemu, zastosowałem płukankę i leję pełnego syntetyka, pompę wtryskową również przerobiłem po swojemu i złożyłem ją z 3 pomp
trepek nie kazdy wie ze taki mineralny w zime jak auto postoi troche to ten mineralny jest gesty jak smalec a po rozgrzaniu jest jak wodatrepek pisze:I tak jedna rzecz mnie zawsze śmieszy a mianowicie pogląd, że jakoby gęstszego oleju silnik miał brać mniej... Tylko, że taki olej jest gęstszy w temperaturze pokojowej a w silniku olej ma 100*C (a w krytycznych punktach typu ścianki bloku i pierścienie) dużo, dużo więcej. Z resztą co ja się będę wypowiadał, każdy robi po swojemu Ja też robię po swojemu, zastosowałem płukankę i leję pełnego syntetyka, pompę wtryskową również przerobiłem po swojemu i złożyłem ją z 3 pomp
nie trzeba wielkich uczonych jak ktoś nie wierzy niech wleje w pojemnik postawi na mrozie i zobaczy co sie z nim dzieje
mineralny za to lepiej uszczelnia silnik. pecznieje w srodku pod temperatura. ja uzywam 15W/40 ale niedlugo zmienie na 10W/40 polsyntetyk. znajomy zalal 10W/40 (a uzywal 15W/40) odrazu lepiej, silnik juz tak nie telepie jak przy 15W/40, odrazu na obrotu sie wkreca jak na cieplym, a wczesniej trzeba bylo czekac chwile asz sie tloki rozgrzeja
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: