Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Jaki olej do silnika

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 gru 2012, 16:00

Jaki olej do silnika
10W40 <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 gru 2012, 16:22

karolas123 pisze:
Jaki olej do silnika
10W40 <ok>
Chyba, żartujesz. 5w-40 i płukanka przed zmianą.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 05 gru 2012, 16:23

też bym przeskoczył na 10W40 , jeżdżę na takim i nie narzekam ,



kumpla audi b2 ,1.8 500tyś km i nadal na 10W40 lata i ma się dobrze ;-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 gru 2012, 18:49

trepek, nie wyjezdzał ten silnik z fabryki z olejem 5W.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 05 gru 2012, 22:47

No fakt silnik nie wyjeżdżał z takim olejem z fabryki ale myślę że chyba by to mu nie wyszło źle na kondycje. Aktualnie przymierzam się u siebie do zmiany na 5w40 . wcześniej zalany 10w40 po zakupie auta wymieniałem rozrząd wraz z wszystkimi uszczelniaczami i w miarę dostępnymi uszczelkami i jak do tej pory super. zero ubytków na bagnecie i silnik suchutki :-)
Więc jestem zadowolony ;-)

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 05 gru 2012, 22:54

knychu musimy sie jakos spyknac bo mieszkamy 10 km od siebie zaledwie :P a odnosnie oleju to ja tez leje maxlife 10w-40 valvoline. i ubylo mi na 5 tys km uwaga-150 ml. oczywiscie przed tym byla plukanka. a pelen syntetyk to nie jest gluypi pomysl ktory nawet ja sam chetnie zrealizuje :D

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 gru 2012, 00:13

knychu11, przez 100 tys moze by i nie wyszło. Ale te motory maja po 500. Nie rozumiem co to za zwyczaj pouczania techników, inzynierów i projektantów. Skoro taki olej wleli to taki ma byc.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 gru 2012, 00:40

Nie wiem co wlewali na początku ale instrukcja obsługi dopuszcza stosowanie wielosezonowego oleju 5w-40 bez ograniczeń.
Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC - Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:
505.00 lub 506.00
Sprawdzone, godne polecenia oleje to:
MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00


MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 - lepsze parametry w niskich temperaturach niz x-cess


LIQUI MOLY Synthoil Energy 0 W-40 - pełen syntetyk o bdb własnościach lepokościowych


Millers Oils XFS 0W40


Millers Oils XFD 5w40

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 gru 2012, 02:14

Moim skromnym zdanie - jak kogoś nie stać to niech leje półsyntetyk. Jak kogoś stać i silnik nie rzyga olejem z każdej dziury to śmiało lać pełen syntetyk. Minerał na pewno odpada. Jest ogromna różnica między minerałem a chociaż półsyntetykiem zimą. Silnik ma o wiele lżej ruszyć.

Pamiętam jak parę lat temu zagościły u mnie mrozy -25. A80 miała półsyntetyk i z rana silnik kręcił lekko, bez problemu. Natomiast drugie auto które zalane było minerałem.... szkoda gadać. Rozrusznik ledwie miał siłę żeby przekręcić wałem, tak olej zgęstniał.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 06 gru 2012, 09:15

matek10912, no kiedyś trzeba będzie :-)

Ja nie mówię że każdy ma lać pełny syntetyk do swojego motorku, minimum to 10w40 a jak silnik tego nie przyjmuje to raczej remont niż 15w40- Jak taki silnik musi dostać po dupie gdy się go pali no mrozach :shock:
To tak samo jak w fabryce zrobili panowie od audi 90 koni w silnikach 1z to czemu ktoś ich poprawia np na 120 :-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 gru 2012, 10:54

I tak jedna rzecz mnie zawsze śmieszy a mianowicie pogląd, że jakoby gęstszego oleju silnik miał brać mniej... Tylko, że taki olej jest gęstszy w temperaturze pokojowej a w silniku olej ma 100*C (a w krytycznych punktach typu ścianki bloku i pierścienie) dużo, dużo więcej. Z resztą co ja się będę wypowiadał, każdy robi po swojemu ;-) Ja też robię po swojemu, zastosowałem płukankę i leję pełnego syntetyka, pompę wtryskową również przerobiłem po swojemu i złożyłem ją z 3 pomp ;-)

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 06 gru 2012, 11:32

trepek, dokładnie tak jak mówisz ;-) ja też przed dużymi mrozami zaleje syntetyk pełny i płukane silnika przed zmiana ;-)

A tu prosty test;

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 06 gru 2012, 11:45

trepek pisze:I tak jedna rzecz mnie zawsze śmieszy a mianowicie pogląd, że jakoby gęstszego oleju silnik miał brać mniej... Tylko, że taki olej jest gęstszy w temperaturze pokojowej a w silniku olej ma 100*C (a w krytycznych punktach typu ścianki bloku i pierścienie) dużo, dużo więcej. Z resztą co ja się będę wypowiadał, każdy robi po swojemu ;-) Ja też robię po swojemu, zastosowałem płukankę i leję pełnego syntetyka, pompę wtryskową również przerobiłem po swojemu i złożyłem ją z 3 pomp ;-)
trepek nie kazdy wie ze taki mineralny w zime jak auto postoi troche to ten mineralny jest gesty jak smalec a po rozgrzaniu jest jak woda

nie trzeba wielkich uczonych jak ktoś nie wierzy niech wleje w pojemnik postawi na mrozie i zobaczy co sie z nim dzieje

Awatar użytkownika
PAKIN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 07 lut 2012, 10:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: PAKIN » 06 gru 2012, 12:07

mineralny za to lepiej uszczelnia silnik. pecznieje w srodku pod temperatura. ja uzywam 15W/40 ale niedlugo zmienie na 10W/40 polsyntetyk. znajomy zalal 10W/40 (a uzywal 15W/40) odrazu lepiej, silnik juz tak nie telepie jak przy 15W/40, odrazu na obrotu sie wkreca jak na cieplym, a wczesniej trzeba bylo czekac chwile asz sie tloki rozgrzeja

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 gru 2012, 13:35

tomek1982 pisze:trepek nie kazdy wie ze taki mineralny w zime jak auto postoi troche to ten mineralny jest gesty jak smalec a po rozgrzaniu jest jak woda
Dokładnie. Cała filozofia z tymi olejami polega na tym by w jak największym zakresie temperatur utrzymywały takie same właściwości i gęstość.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga