Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] brak turbo - przepływka bosch

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 11 lis 2017, 21:05

ok jutro jeszcze zrobie proby na rozgrzanym silniku i pokaze paramtery a powiedz mi czym moze bys spodowowany ten wracajacy blad n109 ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 lis 2017, 21:19

Inna sprawa że to chyba na zimnym silniku zrobiłeś a nie na ciepłym i to trochę mało miarodajne pewnie będzie.
Słabo nagrzany , lepiej pojeździć trochę autem i dogrzać.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lis 2017, 22:31

bartek93m pisze: jutro jeszcze zrobie proby na rozgrzanym silniku i pokaze paramtery
Ustaw sobie początek wtrysku na 40-50 ,silnik rozgrzany do ok.80 stopni .Co do n109 to być moze uszkodzony jest sam n109 ,co zdarza sie raczej rzadko ,ale się zdarza ....wiec pierwsza rzecz to wymieniamy n109.Jak nie pomoże i błąd będzie nadal ,to zwykle okazuje się że jakiś "pomysłowy dobromir " wsadził swoje ręce w instalacje ,robiąc jakieś bezsensowne antykradzieżowe odcięcie n109 i nie jest on zasilany tak jak powinien bezpośrednio z ECU ,tylko jakimś plusem po zapłonie ,co będzie powodować właśnie nie dający sie skasować bład n109 .Kilka razy zdarzyło mi sie spotkać z taką "partyzantką" z n109 .Trzeba sprawdzić ciągłość przewodu z n109 do ECU ,rozebrać wtyczke i sprawdzić obwód 3 pin -3 pinowa wtyczka przy pompie ,gdzie dochodzi kabelek z 3 pinu wtyki ECU ,którym zasilany jest n109.Przewód czarny z fioletowym paskiem zdaje mi się

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 12 lis 2017, 12:15

silnik nagrzany oto paramtery. :)
foto 1
Munior mówisz o tym kabelku? :D
foto 2
masakra :) masz bardzo dużą wiedzę nt. tych aut... wielkie dzieki zaraz sprawdze gdzie ten kabel idzie :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2017, 12:32

bartek93m pisze:Munior mówisz o tym kabelku? :D
Tak ,to ten ...niezła rzeżba bezradny_ Rozepnij tą rzeżbę i połacz czarno fioletowy jak był w orginale ,bo ewidentnie ktoś bez pojecia cudował "antykradziezowe odcięcia " n 109 ...tak na marginesie najgłupsze i najprostsze do obejscia, jakie mozna wymyslić

[ Dodano: 2017-11-12, 12:32 ]
bartek93m pisze:silnik nagrzany oto paramtery.
Początek wtrysku w basic seting 39 może być.Ustawiałeś ? bo nawet przy zmianach temp. silnika ,nie jest możliwe żeby sie sam przestawiał z 016 na 39....jedyna opcja takich samoczynych zmian ,to poluzowane dolne koło rozrzadu na wale

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 12 lis 2017, 13:06

pod odlaczeniu kabelka auto nie odpala co to za czary :D
nieee nic jeszcze nie ustawialem :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2017, 13:27

bartek93m pisze:pod odlaczeniu kabelka auto nie odpala co to za czary
Bo jakiś czarodziej od siedmiu bolesci zrobił "super odcięcie zapłonu " ,do ominięcia w 30 sekund , wprowadzając tym trwale w tryb awaryjny komputer .Ten czarno filetowy kabelek zasilajacy n109 .nie moze być nigdzie przecięty ,ani zasilany inną drogą niż z 3 pinu kompa ,bo bedzie tak jak u ciebie nie dający sie skasować błąd n109 i związany z tym tryb awaryjny i brak mocy ...dlatego jak nie chce ci się szukać co tam ktos namieszał ,to najlepiej puscić nowy kabelek bezpośrednio z 3 pinu wtyczki kompa

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 13 lis 2017, 16:44

ok tak zrobie ale dopiero niestety w piatek albo sobote :( jestem juz poza domem i nie mam jak ale mam nadzieje ze to bedzie to :) wielkie dzieki za pomoc dam znac w piatek co i jak :) tylko jeszcze pytanie komputer jest pod bezpiecznikami ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lis 2017, 17:59

bartek93m pisze:jeszcze pytanie komputer jest pod bezpiecznikami ?
Komputer jest za schowkiem ,dostęp raczej ciężki i bardzo nie wygodny , od spodu po podkręceniu osłony z tworzywa pod schowkiem...kładziesz się bokiem na progu i działasz

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 13 lis 2017, 21:14

ok sadze ze dam rade wielkie dzieki Munior :)
immobilajzer w audi 80 byl montowany przy kierownicy ? bo mam tam miejsce zeby coś wlozyc i jest czerowna kontrolka ale to chyba nie dziala

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lis 2017, 21:46

bartek93m pisze:immobilajzer w audi 80 byl montowany przy kierownicy ?
W twoim modelu nie było fabrycznie zadnego immo .Orginalne immo nie ma żadnych widocznych diod czy "lampek " ...takie rzeczy tylko w dorabianych odcięciach

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 18 lis 2017, 14:33

OK to zrobię jak pisałeś i miejmy nadzieje że będzie git :)

[ Dodano: 2017-11-18, 14:33 ]
Czesc dostalem sie do wtyczki od kompa i napotkalem takie oto kabelki widac ktos tu duzo pozmienial pytanie czy tak ma zostac i tylko ten czerno filoetowy przerobic czy cos jeszcze? i jeśli ciac ten czarno fioletowy kabel to zaraz za wtyczka od kompa czy za tym czyms plastikowym ?

foto 1
foto 2
foto 3
foto 4

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2017, 14:58

bartek93m pisze:dostalem sie do wtyczki od kompa i napotkalem takie oto kabelki widac ktos tu duzo pozmienial
Wiedziałem że ten niedający się skasować bład n109 ,to "dzieło" jakiegoś " miszcza od zabezpieczeń antykradzieżowych " bezradny_
bartek93m pisze: pytanie czy tak ma zostac
Przywracasz stan pierwotny ,czyli czarno-filoletowy ma stanowić ciągłość od 3 pinu do wtyczki przy pompie ...po drodze żadnych "bajpasów " czy odejsć nie może być .

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 18 lis 2017, 15:20

ale moge go przed kostka polutowac?
a reszta tych kabelkow?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2017, 15:23

bartek93m pisze:ale moge go przed kostka polutowac?
a reszta tych kabelkow?
Masz napisane jasno i przejrzyscie :Przywracasz stan pierwotny ,czyli czarno-filoletowy ma stanowić ciągłość od 3 pinu do wtyczki przy pompie ...po drodze żadnych "bajpasów " czy odejsć nie może być. Reszta kabelków cię nie interesuje .Co tu jest niezrozumiałe ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga