Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] brak turbo - przepływka bosch

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 18 lis 2017, 16:32

za cholere nie moge tego kabla z tej wtyczki wyciągnac... jakos musze to podwarzyc czy cos ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2017, 17:40

bartek93m pisze:za cholere nie moge tego kabla z tej wtyczki wyciągnac... jakos musze to podwarzyc czy cos ?
A skad ci przyszło do głowy żeby wyciagać pin z wtyki ? siedzi to siedzi i zostaw go w spokoju , połacz to co ktoś przeciał ,tak zeby było tak jak wczesniej i nie utrudniaj sobie życia próbujac bez potrzeby wyciagać pin
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 19 lis 2017, 10:54

ok ok zrobilem jak pisales, puscilem nowy kabel od kompa do pomy i dalej nie chce odpalic auto :( tak jakby w ogole nie bylo napiecia w tym kablu od kompa...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 lis 2017, 11:22

bartek93m pisze:ok ok zrobilem jak pisales, puscilem nowy kabel od kompa do pomy i dalej nie chce odpalic auto :( tak jakby w ogole nie bylo napiecia w tym kablu od kompa...
To są tak proste rzeczy ,że bardziej być nie mogą.Napięcie +12v zasilajace n109 , wychodzi z 3 pinu po właczeniu zapłonu ,wiec nalezy tam sprawdzić ,a nie pisać
bartek93m pisze: tak jakby w ogole nie bylo napiecia w tym kablu od kompa...
Nie masz woltomierza to żaróweczką się sprawdza ,jeden biegun do masy ,drugi do 3 pinu .Jedyna możliwość że tam nie ma napięcia ,to albo uszkodzona końcówka mocy w kompie zasilająca n109 co jest bardzo mało prwdopodobne ,albo zrobione przez jakiegoś "magika" odcięcie zasilania kompa .A komp jest zasilany z przekażnika 339 pod półką kierownicy . Nic innego go nie może "odcinać " a innej opcji braku napięcia na 3 pinie ,nie ma ...i to jest wszystko co trzeba wiedzieć żeby znależć "zgubione" napięcie na 109 ,takze nie pytaj o nic wiecej ,bo wszystko na ten temat napisałem ,wiec pozostaje dokładnie przeczytać i działać
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 19 lis 2017, 13:13

sprawdzilem i przy kompie nie ma napięcia :) rozebralem polke pod kierwnica ale tam jest jeden przekaznik 217 a drugi bez obudowy ale nie widac zeby ktos przy tym bez obudowy grzebal przy kablach ale tez chyba czegos brakuje jakis przekaznikow.. ale podpinajac ten Januszowy kabel przy pompie to ten przekaznik w skrzynce bezpieczników sie zalacza. zrobilem kilka zdjec jeszcze tylko zebyś Munior spojrzal jak mozesz :)
przekaznik 1
przekanik 2
foto
foto 2

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 lis 2017, 15:06

Skrzynka bezpieczników cię nie interesuje ,nie ma tam żadnego zasilania kompa ,a ten przekażnik na drugim zdjęciu ,ze zdjętą obudową,to przekaznik zasialający świece żarowe .Interesuje cię tylko przekaznik 339 pod kierownicą ,który masz w ręku na pierwszym zdjęciu i to on zasila kompa .Ma "cyknać" i zamknać styk roboczy po właczeniu zapłonu .Plus po zapłonie powinien pojawić się na styku oznaczonym 15 czyli cienki czarny kabelek ,styk 31 kabelek brazowy to masa, czyli minus podłaczony na stale .Jak przekażnik po przekręceniu kluczyka się nie "odzywa ",to ktoś przeciał któreś z opisanych połaczeń.Styk 30 ,to styk roboczy z plusem na stałe ,który zamyka obwód ze stykiem 87 który zasiala kompa i znajdziesz go we wtyce kompa w pinach 16 17 18 kolor ten sam co w przekazniku czyli czerwono zielony ...sprawdzić czy na stykach 15 i 31 pojawia się to co powinno , a jak nie to podłaczyć jak opisałem

[ Dodano: 2017-11-19, 15:06 ]
bartek93m pisze:ale tez chyba czegos brakuje jakis przekaznikow..
Niczego nie brakuje ...tam są puste miejsca na przekazniki ,które są montowane w zaleznosci od wyposażenia
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

gacek6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 03 paź 2013, 16:42
Lokalizacja: MMZ

Post autor: gacek6 » 19 lis 2017, 20:27

Witam.
Nic nie było kombinowane z przewodem fioletowym z czarnym paskiem trzymanym na tym zdjęciu. https://zapodaj.net/cbc923cd44c83.jpg.html.
Chodzi o ten z prawej trzymanym w palcach.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 lis 2017, 20:43

gacek6 pisze:Nic nie było kombinowane z przewodem fioletowym z czarnym paskiem trzymanym na tym zdjęciu. https://zapodaj.net/cbc923cd44c83.jpg.html.
Chodzi o ten z prawej trzymanym w palcach.
To co napisałem wyczerpuje temat zasilania n109 .Temat z mojej strony został wyjaśniony w najdrobniejszych szczególach i nic tu się wiecej nie da dopisać.Każdy średnio zaawansowany w elektryce ,po tym co opisałem powinien ogarnąć to bez problemu ,
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 09 gru 2017, 18:59

gacek szczerze to skupiłem sie na tym drugim co wchodzi do kompa z nr.3 czarno-fioletowym tak jak pisal Munior. Munior za pomoc bardzo Ci dziekuje sprawdze jak bede znowu w domu :) jedyne co to mnie czas ogranicza i to bardzo bo do roboty duzo i jeszcze audi trzeba ogarnac :) sprawdze jak wroce to co napisales i jesli dalej bedzie kicha to oddam do mechanika chyba. Ty bys pewnie ogarnal to w 15min.. szkoda ze mam tak daleko do Ciebie :P

[ Dodano: 2017-12-09, 18:59 ]
Czesc, dopiero teraz zjechalem do domu i moglem pogrzebac w Audi i powiem tak przekaznik juz "cyka" na przewodach od kompa prad jest i blad z kompa wykasowany ale turbo dalej nie ma... Pod maska krociec na kolektorze dolotowym zaslepiony i przy turbo i gruszcze zrobiony bajpas

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 gru 2017, 19:59

bartek93m pisze:ale turbo dalej nie ma..
Turbo to jest i pompuje ,tylko gdzieś to cisnienie ucieka ,albo jest uchylona klapka WG i "cała para idzie w gwizdek " czyli spaliny zamiast napedzać wirnik turbiny ,uciekają w wydech przy uchylonej klapce .Więc mierzysz cisnienie manometrem przy odpietym wężyku z gruszki i jak brakuje to szukasz nieszczelnosci .Ale jako pierwszą należy sprawdzić klapke WG ..a w jaki sposób to opisywałem szczególowo nie raz ,wystarczy poszukać
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 10 gru 2017, 20:31

Munior powiem Ci ze jak odlaczylem przewod od gruszki nagle turbo zaczelo cos tam ciagnac :D tylko oczywiscie czasu braklo zeby sie juz bawic w manometry itp.. ale powiedz mi jesli by mi przeladowalo i komp wpadlby w tryb awaryjny to resetuje sie on po wylaczeniu zaplonu czy dopiero po podlaczeniu kompa?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 gru 2017, 20:48

bartek93m pisze: jesli by mi przeladowalo i komp wpadlby w tryb awaryjny to resetuje sie on po wylaczeniu zaplonu czy dopiero po podlaczeniu kompa?
Przy odpiętym węzyku z gruszki WG powinien wpadać w tryb awaryjny ,bo cisnienie w dolocie powinno dochodzić do 1,6 bara .Choć do wpadania w awaryjny wystarczy już lekko powyżej 1 bara .Reset po wyłaczeniu zapłonu .Wymień n75 i nie kombinuj ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 11 gru 2017, 19:42

Ale Munior problem w tym ze ja mialem wezyk od turbo podlaczony do gruszki nie mam podlaczonego n75.. bo go czyscilem i nie wiem czy jest dobry

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 gru 2017, 20:35

bartek93m pisze: problem w tym ze ja mialem wezyk od turbo podlaczony do gruszki nie mam podlaczonego n75
Sprawdż manometrem jakie masz cisnienie z odpiętą gruszką .Jak przynajmniej 1,5 bara to jest ok i wystarczy zalożyć sprawny n75 .Jazda na "bajpasie " n75 powoduje spadek osiagów przez zaniżone doładowanie
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

bartek93m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2017, 21:18
Lokalizacja: Rąpice

Post autor: bartek93m » 15 sty 2018, 19:26

udało się zrobić turbo :D sztange wyregulowałem i w sumie dalej nie działało ale po kilkukrotnym odłączeniu i podlączeniu przeplywki załapało i idzie audiczka już :) Munior proszę Cię wyślij mi swoj adres na pw muszę się jakoś odwdzięczyć :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga